Cal Meteocoll
Benvingut(da), Visitant/. Sisplau ingressar o registrar-se.
13 Octubre de 2008, 13:12:28
Inici Ingressar Registrar-se

La fotografia de la setmana
Senyor arcus (MeteoBDN)
Foto de la setmana
Notícies: La informació meteorològica al minut en el nostre fòrum de seguiments!

+  Fòrum CATmeteo
|-+  Meteorologia
| |-+  Fòrum general de meteorologia i climatologia
| | |-+  Per fi NAO- NAO+
« anterior següent »
Pàgines: 1 [2] Anar Baix Imprimir
Autor Tema: Per fi NAO- NAO+  (Llegit 443 vegades)
tro
Profesor Bacterio
Cumulonimbus Calvus
**
Desconnectat Desconnectat

Missatges: 2813

Re: Per fi NAO- NAO+
« Resposta #10 en: 10 Gener de 2008, 22:54:46 »

No és realment així, eixos mapes són molt generals. Que hem corregisquen els experts però crec que la NAO- tampoc ens garantitza pluges a la zona mediterrània, sinó que tot el contrari. Perquè la NAO- el que porta són vents aponentats i borrasques atlàntiques que ací n'arriba una de cada 10. Per exemple seria una situació com la del Octubre de l'any passat. En aquella que ens vam passar mes i mig en una borrasca molt profunda davant de les costes gallegues i damunt de les illes Britàniques. Mentre allí els va caure el cel, ací vam tenir un mes rècord en quant a calor.

més que cert meteocatí.

si, està clar .... son molt i molt generalitzats aquests exemples ....

de totes formes m´ha semblat un bon exemple didàctic , primer saber que 2+2 fan quatre , i despres fer les eqüacions pertinents ....

ei surfin, que si, que tens tota la raó,  Smiley un exemple gràfic molt il.lustratiu, molt entenedor i ben penjat aquí, per a que ho vegi qui pugui no saber del tema. Més que res que he sigut curt de paraules perqué m'heu enganxat que tenia el sopar calent a taula  Grin i no he argumentat res.

Ja sabem  que les coses es compliquen fins a l'infinit 

surfin,... 
En línia

Guissona - La Segarra
Rebuf
Estrat
*

Gènere: Masculí
Missatges: 29

« Resposta #11 en: 14 Gener de 2008, 15:56:49 »

Quin lio!

Jo em pensava que la nao negativa significava que la tendencia zonal acabava per un ondulament del jet gràcies a una situació de bloqueig...

però el comentari de Meteocati no em quadra amb això..

Algú que domini del tema podria explicar o inserir algun link on trobar informació bàsica sobre el tema? Em refereixo a informació introductòria, que no sigui molt complicada d'entendre, minimament assequible...

Gràcies
En línia

Vilassar de Dalt. Mas Can Ràpia 240 msnm.
Al bell mig de la serra de marina (vessant vallesana)
tro
Profesor Bacterio
Cumulonimbus Calvus
**

Missatges: 2813

« Resposta #12 en: 14 Gener de 2008, 20:54:08 »

Quin lio!

Jo em pensava que la nao negativa significava que la tendencia zonal acabava per un ondulament del jet gràcies a una situació de bloqueig...

però el comentari de Meteocati no em quadra amb això..

Algú que domini del tema podria explicar o inserir algun link on trobar informació bàsica sobre el tema? Em refereixo a informació introductòria, que no sigui molt complicada d'entendre, minimament assequible...

Gràcies

Rebuf, no va de la NAO concretament però fes una ulladeta per aquí ...  Wink

http://www2.ub.edu/comunicacions/cgi/principal.pl?fitxer=noticies/noticia003502.htm
En línia

Guissona - La Segarra
Meteocadaques
Cumulus Humilis
Connectat Connectat

Missatges: 274

« Resposta #13 en: 15 Gener de 2008, 22:27:26 »

Aquesta imatge no es del tot certa!

La NAO es el fluja de vent procedents del W a E i quan es "modifica" aquest fluja es trenca..... la NAO seri negativa.... aixo esta clar no?

Pero hi han moltes expcions!! La Nao pot ser positiva hi aqui a catalunya esta nevan a cota 0! (son cosas rares pero pasen)

La millor manera per que  es trenqui aquesta circulacio zonal es que  "la fabrica de Terranova" es pari i no formi las mega borrascas que circulan per el S de Greonlandia i aixi deixa que el anticiclo de les Azores puji de l'atitud, tambe el trencament (o formacio del Antciclo a terranova) de la fabrica de megas borrascas procedents de Terranova ajuda a la formacio de un A a Greonlandia o la formacio de el A escandinavi/moscovita lo que podria fer que aqui al principat tingesim entradas Siberianas o  recoregut maritim fred!
En línia
Pàgines: 1 [2] Anar Dalt Imprimir 
« anterior següent »
Anar a:  

Ingressar amb nom d'usuari, contrasenya i durada de la sessió