Pàgines: [1] 2 3
|
 |
|
Autor
|
Tema: Puigmal, 2910 mts; pujat des d'Err (Llegit 928 vegades)
|
meteocoll
CATmeteo Admin
Tren convectiu

Connectat
Gènere: 
Missatges: 34324

|
Encara no havia pujat mai el Puigmal des de França, i ahir era el millor dia per fer-ho 
Dels tres llocs per on es puja ... aquest no és el millor; penso que la millor pujada és des de Núria ... amb força neu.
Ahir vaig fer una ruta circular: des del parking de l'estació d'esquí vaig pujar fins el Pic de Duraneu i a partir d'aquí vaig seguir per la carena fins el Puigmal passant abans per la Tossa del Pas dels Lladres. La baixada la vaig fer per la Vall d'Err baixant directament des del cim del Puigmal fins l'estació.
Cal dir, que la zona de la Vall d'Err està força protegida del vent i que el gruix de neu en alguns punts era superior al metre.
La pujada la vaig fer amb raquetes fins quasi a dalt del Puigmal i la baixada a saco sense res ... jejeje, en algun lloc vaig quedar enterrat fins el pit 
Us penjo unes fotos ...
Començo a caminar per una pista d'esquí tancada, per damunt de neu sense tractar ... sort de les raquetes 

Vista cap a la Cerdanya ... nevada

Puigmal de Llo i a la dreta ... el Puigmal, que encara queda lluny ...

Les condiciones per esquiar són boníssimes ...

Zoom cap el Carlit ...

Cerdanya ...

Tossa d'Alp ...

Cadí ...

I arribo al Pic de Duraneu, 2535 mts i a on hi arriba un remuntador ...
En la foto veiem la fita cimera i el Puigmal al darrera ...

Tot tieso ...

I vista al revés ... amb el Cadí al fons

Fixeu-vos com estaven els remuntadors ...

Foto típica ...

Vista cap al Puigllançada, Tossa d'Alp, Ensija i Pedraforca ...

Arribo a la Tossa del Pas dels Lladres, 2665 mts i cota màxima de l'estació d'esquí ...

Ja queda menys fins el Puigmal ...

Vistes guapes des d'aquest punt ...

D'aquí fins el cim ... el vent és el protagonista; em costa arribar-hi

On hi ha núvols ... hi ha vent 

I cim 

Amb -7ºC i 50 km/h sostinguts de vent del W

Vista cap al Pirineu més oriental, res a veure amb l'any passat

I per últim, una vista al complet de l'estació d'esquí ...

Espero que us hagi agradat
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
Jack Frost
CATmeteo Col.laborador
Cumulonimbus Calvus

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 3636

Doncs això...!
|

Encara que hi ha zones que es veu justet de neu per culpa del vent, el mateix passava a l'Orri l'altre dia, en general està prou guapo! Ara falta el paquet que hauria de caure sobre aquesta base formidable! Esperem que l'anticicló dels collons, que glaçarà el cul de molts dels que viuen abaix, no desfaci aquesta neu "de dalt"... 
Vas fotre una bona quilometrada, oi? 
Per cert, un altre dia igual m'hauria apuntat a fer el "buRRu"! 
i les fotos, genials! Hi ha gran angular o m'ho sembla?
|
|
|
|
|
En línia
|
Poble Nou Jack Frost: figura llegendària que s'origina a Escandinàvia, on, segons la mitologia noruega, Karl, déu dels vents, tenia un fill anomenat Jokul o Frosti -Jokul significa caramell i Frosti gebre. La fantasmagòrica figura, semblant a un Elfo, és un personatge imaginari que apareix en les històries tradicionals i se suposa que traça les figures que apareixen en el gebre; representa, per tant, el fred. (R.Hardy: El libro del Clima. Vol I) Una de les coses més maques que m'han dit en molt temps:"dons que.. estic molt contenta de que hi hagi gent com tu que sense casi coneixe'm em vulgui ajudar i ensenyar tantes coses, mai m'hauria pogut imaginar que una aficio com la meteo em fes coneixer a gent tant bona i agredable.. i que al final acaben siguent molt mes importants que no pas el fet de que caigui 1 metre de neu" 
|
|
|
Klipsus
el chico cazado y oxidado
Cumulonimbus Incus

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 6019

When you love, God's light shines on you :)
|
Impressionants les vistes!

En aquesta fins i tot sembla que es pugui veure el mar. És així?
|
|
|
|
|
En línia
|
Per fer l'amor les dones necessiten una raó; els homes un lloc :-) Luxembourg-Findel - 49º37'N 6°12'E - 376 m  Temp. mitjana anual (1971-2000): +8,8°C Any més fred (1947-2007): +7,0°C (1956) Any més càlid (1947-2007): +10,4°C (2007) Mitja gener (mes estadísticament més fred) (1971-2000): +0,6°C Mitja juliol (mes estadísticament més càlid) (1971-2000): +17,5°CMes més fred del període 1947-2007 (febrer 1956): ―8,8°C Mes més càlid del període 1947-2007 (juliol 2006): +23,5°C
|
|
|
|
|
meteocoll
CATmeteo Admin
Tren convectiu

Connectat
Gènere: 

|
Uns 12 kms més o menys; res de l'altre món però amb la neu, les raquetes i el vent ... jejejej, les cames van treballar 
Les fotos estan fetes totes amb la Lumix, a 28 mm.
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
Klipsus
el chico cazado y oxidado
Cumulonimbus Incus

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 6019

When you love, God's light shines on you :)
|
En aquesta fins i tot sembla que es pugui veure el mar. És així?
Si senyor; tb hi veiem el Montseny, m'havia descuidat de comentar-ho  Suposo que seria a l'esquerra Les Agudes/Turó de l'Home i a la dreta Matagalls, oi?
|
|
|
|
|
En línia
|
Per fer l'amor les dones necessiten una raó; els homes un lloc :-) Luxembourg-Findel - 49º37'N 6°12'E - 376 m  Temp. mitjana anual (1971-2000): +8,8°C Any més fred (1947-2007): +7,0°C (1956) Any més càlid (1947-2007): +10,4°C (2007) Mitja gener (mes estadísticament més fred) (1971-2000): +0,6°C Mitja juliol (mes estadísticament més càlid) (1971-2000): +17,5°CMes més fred del període 1947-2007 (febrer 1956): ―8,8°C Mes més càlid del període 1947-2007 (juliol 2006): +23,5°C
|
|
|
meteocoll
CATmeteo Admin
Tren convectiu

Connectat
Gènere: 

|
Sinner, la lupa 
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
Jack Frost
CATmeteo Col.laborador
Cumulonimbus Calvus

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 3636

Doncs això...!
|
esus vídiuuss....
|
|
|
|
|
En línia
|
Poble Nou Jack Frost: figura llegendària que s'origina a Escandinàvia, on, segons la mitologia noruega, Karl, déu dels vents, tenia un fill anomenat Jokul o Frosti -Jokul significa caramell i Frosti gebre. La fantasmagòrica figura, semblant a un Elfo, és un personatge imaginari que apareix en les històries tradicionals i se suposa que traça les figures que apareixen en el gebre; representa, per tant, el fred. (R.Hardy: El libro del Clima. Vol I) Una de les coses més maques que m'han dit en molt temps:"dons que.. estic molt contenta de que hi hagi gent com tu que sense casi coneixe'm em vulgui ajudar i ensenyar tantes coses, mai m'hauria pogut imaginar que una aficio com la meteo em fes coneixer a gent tant bona i agredable.. i que al final acaben siguent molt mes importants que no pas el fet de que caigui 1 metre de neu" 
|
|
|
|
|
MeteoLH
Cumulonimbus Incus

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 6940

Acaba la calor, ve la Tardor
|
Collons quina caminata noi, espectacular les vistes qui hi ha i tot el reportatge sencer !
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
Pàgines: [1] 2 3
|