Pàgines: [1]
|
 |
|
Autor
|
Tema: Caseta méteo (ajuda) (Llegit 191 vegades)
|
|
|
|
|
PUIGMAL
Cumulus Humilis

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 476
|
Si estan pintades de blanc, ja estan bé
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
SMC
Cumulus Congestus

Desconnectat
Missatges: 1038
|
Tal i com veig a les fotos l'espaiament entre les làmines segurament és massa poc, però poden enganyar, sembla menys de mig centímetre. Segur que és inferior a la de majoria de gàbies utilitzades per aquí (tipus Galbis), mentre que al Regne unit sí que les fan amb làmines petites i juntes (tipus Stevenson).
On has aconseguit aquestes portes? Fa temps que en busco i no he trobat res, només aquestes andròmines de plàstic:

que m'han permès fer aquesta monadeta:

aquí muntada en estil "observatori de pobre":

Ara que parlant de casetes, al segle 19 les feien així (instal·lació amb instruments originals restaurats en una plaça de la ciutat de Basel, a Suïssa):
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
|
|
SMC
Cumulus Congestus

Desconnectat
|
Gràcies Roberto, Puigmal i SMC  Les vaig trobar de casualitat. Vaig obrir la porta del carrer i me les vaig trobar al davant (el vei està fent obres). Vaig preguntar si eren per llençar i em van dir que si, i que si me les quedava, encara els feia un favor.  Vaig trigar a agafar-les i entrar-les a casa....  I la distància entre lames és de 1/2 cm (més o menys). Em fa por que, amb la doble paret, no quedi massa tapat i no circuli prou l'aire. Ara, hi haurà doble paret, el terra tal com ha d'anar i ximeneia  Suposo que prou ventida estarà (suposo  ) Gràcies Si hi ha xemeneia, crec que ja serà suficient. Just a la caseta modernista que he posat es veu que la ventilació era fent-ho tot com una gran xemeneia, amb obertures a baix i a dalt. L'important que la base deixi entrar prou aire, amb dos nivells de llistons que no deixin entrar la radiació però amb obertures prou amples. De fet això junt amb la xemeneieta són segurament les parts més importants, les obertures als costats sobretot per a evitar l'escalfament de les parets.
He trobat una descripció en un quadern d'Eduard Fontserè del 1923 referent als observatoris rurals: el termòmetre de fona. Com que sovint no es disposava d'abric termomètric, es lligava el termòmetre per la part superior a un cordill d'alguns metres de llarg, i l'observador es passava tres minuts fent-lo giravoltar a l'aire, tot seguit es llegia el termòmetre, ben ventilat d'aquesta manera. Versió manual dels moderns sistemes amb aspiració d'aire.
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
|
|
SMC
Cumulus Congestus

Desconnectat
|
Gràcies! Per cert, molt xula la monadeta  Més dubtes. La rasco i la torno a pintar? O intento "millorar" la pintura el màxim possible? La xemeneia es pot posar una d'aquelles que porten un barret que gira? Demà si un cas us poso una foto. Això ajudaria a millorar l'aspiració d'aire? Si la pintura aguanta, jo no la rascaria pas. De totes maneres al cap de dos anys en una estació de fusta això toca... potser ho avances un any i ja està.
Jo no posaria un barret que giri, perquè la diferència entre dies amb vent i dies sense seria bastant gran. En canvi si funciona només per convecció ja garanteix que no s'acumuli l'aire calent i les dades seran més constants.
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
Pàgines: [1]
|