Pàgines: [1]
|
 |
|
Autor
|
Tema: El primer cim de l’any 2008 (Llegit 363 vegades)
|
Ignasi
Cumulus

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 120

El Midi d'Ossau des de l'Anayet (agost 2004)
|
El 7 de gener sol ser un dia esplèndid per anar a la muntanya per a tots aquells que ens dediquem a l’ensenyament: mentre els nens disfruten amb el que els han portat els Reis amb la evidència que l’endemà han de tornar a l’escola, els mestres podem escapar-nos a la muntanya sense presses, però sabent també que el 8 toca fitxar.
Vàrem triar el Gra de Fajol (2708m): feia anys que no hi anava i saviem que hi trobariem neu. Dos antics companys de muntanya em vàren acompanyar
La sortida la vam fer des de la corba-aparcament a 2080 metres, on arrenca el Gr que mena al Refugi d’Ulldeter: En Salvador, en Pepe i jo, disposats a menjar-nos el món

Poc després de passar pel refugi d’Ulldeter (2236 m), cal atravessar les pistes d’esquí

El nostre objectiu

Bones sensacions, bon temps, bona neu…

Última pujada abans del coll

Ja només queda això per arribar al Coll de la Marrana (2529 m), però el fort vent de ponent ens complicarà una mica la progressió

Reflexos

Comença la pujada al pic

Ja gairebé som a dalt

És el cim !!

Aquest any, pals nous: ja tocava

El veí Bastiments

La creu del Gra de Fajol (2708 m)

Hi havia bones plaques de gel: cal anar ben ferrat

Una curiosa coincidència: En arribar al cotxe vam trobar-nos amb uns que havien sortit al mateix temps que nosaltres camí del Bastiments. Xerrant, xerrant eren també ensenyants. Els havia fallat un company que va resultar ser… el meu germà!!! Ens vam fer aquesta foto de grup

Espero que sigui el primer d’una bona sèrie de cims a coronar el 2008
Gràcies per la vostra paciència.
|
|
|
|
|
En línia
|
Salutacions,
Ignasi
|
|
|
meteocoll
CATmeteo Admin
Tren convectiu

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 34319

|
Ei!!!!!
Molt bona pujada invernal 
El Gra de Fajol és un picatxo que sempre et deixa sorprès: la seva situació, la seva cresteta final, aeri com pots pics de la zona, etc, etc ...
Molt bon report
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
|
|
madteam
Estrat

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 15

|
Bonica excursió Ignasi i bones fotos.Els grampons sempre fan falta al coll de la marrana.Una relliscada i cap abaix.
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
MeteoLH
Cumulonimbus Incus

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 6917

Acaba la calor, ve la Tardor
|
Bona excursió i bon reportatge !
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
PPCC
The Weather Walker Boy
Cumulonimbus Calvus

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 2871

Grande Stanley Kubrick, era un visionari!!
|
Bona caminada!! Quanta neu!!  He de provar això de fer ascensions hivernals...
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
Jack Frost
CATmeteo Col.laborador
Cumulonimbus Calvus

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 3623

Doncs això...!
|
Quin report més guapu noi! 
Mira que he estat unes quantes vegades per la zona de Vallter i l'únic pic important que em falta per fer de la zona és aquest! 
Entre "pitos i flautes", sempre que he anat, els grups que hem format han decidit anar per altres bandes i clar, m'he hagut de conformar... Algun dia m'hauré d'emportar una escopeta perquè ja toca... 
Què algú hi vol anar??? 
Per cert, la foto on despunta el sol és preciosa!
|
|
|
|
|
En línia
|
Poble Nou Jack Frost: figura llegendària que s'origina a Escandinàvia, on, segons la mitologia noruega, Karl, déu dels vents, tenia un fill anomenat Jokul o Frosti -Jokul significa caramell i Frosti gebre. La fantasmagòrica figura, semblant a un Elfo, és un personatge imaginari que apareix en les històries tradicionals i se suposa que traça les figures que apareixen en el gebre; representa, per tant, el fred. (R.Hardy: El libro del Clima. Vol I) Una de les coses més maques que m'han dit en molt temps:"dons que.. estic molt contenta de que hi hagi gent com tu que sense casi coneixe'm em vulgui ajudar i ensenyar tantes coses, mai m'hauria pogut imaginar que una aficio com la meteo em fes coneixer a gent tant bona i agredable.. i que al final acaben siguent molt mes importants que no pas el fet de que caigui 1 metre de neu" 
|
|
|
Klipsus
el chico cazado y oxidado
Cumulonimbus Incus

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 6017

When you love, God's light shines on you :)
|
A mí també em falta el Fajol, i pel que es veu al repor, hi hauríem de posar remei aviat. més que desitjable. Sembla un pic més que interessant i desitjable.
Molt bones fotos, amb cels transparents al màxim però també amb una de boira!
|
|
|
|
|
En línia
|
Per fer l'amor les dones necessiten una raó; els homes un lloc :-) Luxembourg-Findel - 49º37'N 6°12'E - 376 m  Temp. mitjana anual (1971-2000): +8,8°C Any més fred (1947-2007): +7,0°C (1956) Any més càlid (1947-2007): +10,4°C (2007) Mitja gener (mes estadísticament més fred) (1971-2000): +0,6°C Mitja juliol (mes estadísticament més càlid) (1971-2000): +17,5°CMes més fred del període 1947-2007 (febrer 1956): ―8,8°C Mes més càlid del període 1947-2007 (juliol 2006): +23,5°C
|
|
|
|
|
|
|
Pàgines: [1]
|
|
|
|