Cal Meteocoll
Benvingut(da), Visitant/. Sisplau ingressar o registrar-se.
20 Juliol de 2008, 04:05:03
Inici Ingressar Registrar-se

La fotografia de la setmana
Dies Irae (MeteoTortosa)
Foto de la setmana
Notícies: La informació meteorològica al minut en el nostre fòrum de seguiments!

+  Forum CATmeteo
|-+  Temes diversos
| |-+  L'entorn natural
| | |-+  Tema reciclats
« anterior següent »
Pàgines: 1 2 [3] Anar Baix Imprimir
Autor Tema: Tema reciclats  (Llegit 781 vegades)
boira
Cumulonimbus Calvus
**
Desconnectat Desconnectat

Gènere: Masculí
Missatges: 2319

Re: Tema reciclats
« Resposta #20 en: 29 Gener de 2008, 08:56:28 »

Evidentment, abans de reciclar, cal intentar reutilitzar i reduir-ne el consum. Hi ha coses difícils d'aconseguir. I potser no ens expliquen tota la veritat. I tot lo que nosaltres separem potser després no es recicla, etc, etc.

Però si jo intento estalviar aigua i el meu veí no, perquè ell no ho faci no tinc perquè deixar de fer-ho. Si em comporto igual que ell, i la resta del món també, la situació serà pitjor de lo que és ara.

I no es tracta de fer o no fer perquè els demés no ho facin. L'aigua, l'electricitat, el gas, etc, valen diners. I aquests calers els paga cadascú de la seva butxaca. Aleshores, si puc fer vida normal, gastant 100 litres d'aigua al dia enlloc de 200 litres, perquè pagar més? No em sobren els diners, i per tant, si gastant menys, m'estalvio uns quants, millor per a la meva butxaca i possiblement millor pel medi ambient.

Però d'opinions, com els colors: cadascú té la seva.  Wink

Completament d'acord i així ho practico, encara que m'agrada ser crític en el assumpte.

A vegades em pregunto: Què passaria si absolutament tothom tirés tots els envasos dins del contenidor ?
- Ens dirien prou, sisplau ?
- S'haurien de plantejar el reciclat de més fracció ?
- Es miraria de no generar tanta porqueria ?
En línia
Garrotxi
Cumulus Humilis

Missatges: 340

« Resposta #21 en: 29 Gener de 2008, 09:21:45 »

Evidentment, abans de reciclar, cal intentar reutilitzar i reduir-ne el consum. Hi ha coses difícils d'aconseguir. I potser no ens expliquen tota la veritat. I tot lo que nosaltres separem potser després no es recicla, etc, etc.

Però si jo intento estalviar aigua i el meu veí no, perquè ell no ho faci no tinc perquè deixar de fer-ho. Si em comporto igual que ell, i la resta del món també, la situació serà pitjor de lo que és ara.

I no es tracta de fer o no fer perquè els demés no ho facin. L'aigua, l'electricitat, el gas, etc, valen diners. I aquests calers els paga cadascú de la seva butxaca. Aleshores, si puc fer vida normal, gastant 100 litres d'aigua al dia enlloc de 200 litres, perquè pagar més? No em sobren els diners, i per tant, si gastant menys, m'estalvio uns quants, millor per a la meva butxaca i possiblement millor pel medi ambient.

Però d'opinions, com els colors: cadascú té la seva.  Wink

Completament d'acord i així ho practico, encara que m'agrada ser crític en el assumpte.

A vegades em pregunto: Què passaria si absolutament tothom tirés tots els envasos dins del contenidor ?
- Ens dirien prou, sisplau ?
- S'haurien de plantejar el reciclat de més fracció ?
- Es miraria de no generar tanta porqueria ?

En part estic d'acord i per això encara estem reciclant tot i que no m'agrada com ens ho estan venent des de les administracions ni els transfons de tot plegat.

Per altra part, crec que amb el tema del canvi climàtic (de fet el reciclatge s'hi pot incloure) també agafen el mateix tarannà i ens carregaren de taxes e impostos sense afrontar les causes principals del problema.

A la fi el més important és fer el que creus que és correcte i estar tranquil amb un mateix, però el que no accepto   és que intentin fer-nos sentir els més culpables / responsables de la situació i per tant hem de ser crítics amb les seves actuacions i gratar per intentar conèixer la veritable raó de les seves accions.

Salut!

En línia

OLOT  42.10 - 2.29  (470 msnm)
meteocoll
CATmeteo Admin
Tren convectiu
**

Missatges: 34199

« Resposta #22 en: 29 Gener de 2008, 09:44:38 »

Segurament al deixar de tenir un valor la brossa, amb el temps cada cop n'hauria menys; potser tornariem a la garrafa d'aigua de vidre ... de 10 litres Wink

A veure, la matèria primera s'ha de continuar gastant ens agradi o no. A això, li hem de sumar tot el reciclat que fa de matèria primera ... resultat? els supermercats invadits d'envasos de tot tipus Roll Eyes

Lo primer no ho canviarem MAI i de lo segon cada dia n'hi ha més.

S'hauria de buscar una manera de desintegrar la brossa, fer-la desaparèixer; llavors segurament i a la llarga, baixaria el volum d'envasos per tot.
En línia

Collbató, al peu de Montserrat; dades de l'observatori situat al Casc Antic

meteocoll's fotolog
galeria panoramio

tito micro
Señor Don Predictor
Meteoclimatic projecte
Cumulonimbus Incus

Missatges: 7361

El verano será muy caluroso....

« Resposta #23 en: 29 Gener de 2008, 10:43:02 »

On queden aquells temps que la fruita als súpers venia sola, sense embolcalls... aquells temps d'haver de retornar els "cascos" de les cerveses i de les coca-coles... aquells temps dels 4 iogurts enganxats i prou... aquells temps de comprar els biofruites sols sense "pack indivisible", aquells temps que compraves l'ATO de 1,5 litres en plàstic o en una bossa de litre que podies punxar.. aquells temps que els productes no portaven ni ferros, ni oleics, ni omegues 3 i 23456/2.0, aquells temps que anaves al queviures de la cantonada a carregar els sifons pel vi, aquells temps en que compraves al mateix lloc el pernil salat o la llonganissa a tall directe, aquells temps que els xiclets bang bang venien en un sol paquet.. aquells temps que el detergent venia en tambors de cartró sense ecològic-pack que fan una funció contrària a l'estalvi, aquells temps que els bricks de suc de taronja no feien la competència als gairebé pvc d'ara, aquells temps que l'aigua d'ampolla era aigua, no mandanga barrejada amb citrics artificials.... Wink

si tornessin, no farien falta contenidors, ni verds, ni grocs ni morats ni res. Cool

saludus
En línia

Entre Verdum, Barcelona y Rubí (La Serreta), Vallès Occidental. Me gustan los chubascos uralita y los frentes patinadores...
Sándor
100% potencia sexual
Cumulonimbus Incus

Missatges: 5657

« Resposta #24 en: 29 Gener de 2008, 11:24:05 »

On queden aquells temps que la fruita als súpers venia sola, sense embolcalls... aquells temps d'haver de retornar els "cascos" de les cerveses i de les coca-coles... aquells temps dels 4 iogurts enganxats i prou... aquells temps de comprar els biofruites sols sense "pack indivisible", aquells temps que compraves l'ATO de 1,5 litres en plàstic o en una bossa de litre que podies punxar.. aquells temps que els productes no portaven ni ferros, ni oleics, ni omegues 3 i 23456/2.0, aquells temps que anaves al queviures de la cantonada a carregar els sifons pel vi, aquells temps en que compraves al mateix lloc el pernil salat o la llonganissa a tall directe, aquells temps que els xiclets bang bang venien en un sol paquet.. aquells temps que el detergent venia en tambors de cartró sense ecològic-pack que fan una funció contrària a l'estalvi, aquells temps que els bricks de suc de taronja no feien la competència als gairebé pvc d'ara, aquells temps que l'aigua d'ampolla era aigua, no mandanga barrejada amb citrics artificials.... Wink

si tornessin, no farien falta contenidors, ni verds, ni grocs ni morats ni res. Cool

saludus

La verdad, visto así, no quiero volver atrás, desde luego. Quizás contaminemos más, etc..., pero desde luego lo del sifón y la leche en bolsa de plástco, o las garrafas de 10 litros como que no... je je
En línia
meteocoll
CATmeteo Admin
Tren convectiu
**

Missatges: 34199

« Resposta #25 en: 29 Gener de 2008, 12:17:23 »

Evidentment!

Tot el que hi ha ara, ho ha provocat el reciclatge.

I quan més reciclem, més envasos per tot hi haurà.
En línia

Collbató, al peu de Montserrat; dades de l'observatori situat al Casc Antic

meteocoll's fotolog
galeria panoramio

enpep
Cirrus

Missatges: 2

No esperem que plogui si maltractem la terra.

« Resposta #26 en: 30 Gener de 2008, 18:17:01 »

- bè si; lo de reciclar es un merder, encara que si es fà ben fet i d´una manera constant al finàl la satisfacciò personal es un bon premit.
Hi ha un bon munt de coses per recilar i avegades tambè es tene seriosos problemes per recicla segons quins materials o productes. Per egemple, jo avans feia servir insecticides per eliminar els paràsits que s´hem posaben a les plantes de casa i lo que hem sobraba ho portaba alpunt verd, i allí hem deien que no ho podíen agafar.  Huh Aleshores vaig obtar per la jardinería ecológica.  Cool. Diuen que mort el gos morta la ràbia; si un residu no tè sortida, mès val no produirlo, ¿oi ?

Salutacións
En línia

Nosaltres fomem part de la Terra...
Pàgines: 1 2 [3] Anar Dalt Imprimir 
« anterior següent »
Anar a:  

Ingressar amb nom d'usuari, contrasenya i durada de la sessió