Cal Meteocoll
Benvingut(da), Visitant/. Sisplau ingressar o registrar-se.
8 Octubre de 2008, 00:17:08
Inici Ingressar Registrar-se

La fotografia de la setmana
llums solars (McConell)
Foto de la setmana
Notícies: La informació meteorològica al minut en el nostre fòrum de seguiments!

+  Fòrum CATmeteo
|-+  Temes diversos
| |-+  L'entorn natural
| | |-+  Tema reciclats
« anterior següent »
Pàgines: 1 [2] 3 Anar Baix Imprimir
Autor Tema: Tema reciclats  (Llegit 909 vegades)
Surfin
Hippie de serie
Meteoclimatic projecte
Cumulonimbus Incus
Desconnectat Desconnectat

Gènere: Masculí
Missatges: 6753

grrrrrrrrrrrrrrrrrr

Re: Tema reciclats
« Resposta #10 en: 27 Gener de 2008, 22:02:47 »

Com vosaltres, envasos, llaunes, etc., poden ser 40 - 50%.

Està vist que actuant només aquí, podríem reduir els residuos a la meitat i reduir notablement el cost econòmic i ecològic de l'elaboració d'alguns productes, però s'ha d'anar fent girar la roda hipòcrita del consum.

Exacte... la roda del consum ha de continuar girant.

Relfexió:    Imaginem una garrafa de 10 litres de cocacola feta de PET.  Ara imaginem 10 litres de cocacola en 35 llaunes una al costat de l´altre.   

Ara imaginem un taco de 1 quilo de pernil salat enbolicat en paper de carnisseria.  I al mateix temps al costat 20 paquets de pernil ja tallat en envàs de plàstic i pel.lícula de plàstic separadora  entre una i altra.

Imaginem el mateix del pernil salat amb un formatge de 4 kg o 400 tranchetes.

Ara imaginem una festa on entren 4 bosses amb menjar i surten 3 bosses de basura d´envasos del menjar.

Ara imaginem un polític que se li acut dir que a més de reciclar... s´ha de canviar la forma de consumir.  Ep!!!!  Aquí la liem , perquè la roda del consum ha de continuar girant com fins ara. I les cocacoles sempre seran de 33 cl.

Sort : )

Has donat al clau, jo encara no compro pernil en envàs "filateado" espuña , tinc la sort de tenir una botiga a sota casa, que compro els meus 100 gr de rigor cada dijous .... 
En línia

Sant Joan de les Abadesses , Ripollés, al pre-pirineu de Girona , 750 msnm....

Since 1909
Tramu
Meteoclimatic projecte
Cumulonimbus Calvus
**

Missatges: 3822

« Resposta #11 en: 27 Gener de 2008, 23:10:22 »

A casa meva ja fam uns quants que reciclem tot lo que podem:

- paper i cartró
- vidre
- plàstics i metalls
- oli de cuinar (que portem en bidonets a la deixalleria)
- brossa orgànica
- tot lo que no va a la brossa normal, cap a la deixalleria

I intentem reduir el consum energètic:

- bombetes de baix consum
- airejadors/reductors de cabal d'aigua a totes les aixetes
- electrodomèstics de baix consum (classe A)
- utilitzar lo just la calefacció
- no tenim aire condicionat
- rentadores i rentaplats sempre plens.
- tots els aparells apagats (no stand by)
- utilitzar piles recarregables

I altres mesures com:

- utilitzar transport públic per anar a la feina
- anar caminant o en bici per desplaçaments curts
- anar a comprar el pà amb bossa de roba, o amb carretó al super
- utilizar el cotxe quan és necessari

etc, etc,...

Intentem posar el nostre granet de sorra per un món millor, encara que alguns pensin que això no serveix de res.

Wink
En línia

Barcelona-Sants (el Barcelonès)

meteocoll
CATmeteo Admin
Tren convectiu
**

Missatges: 34302

« Resposta #12 en: 28 Gener de 2008, 13:10:54 »

Intentem posar el nostre granet de sorra per un món millor, encara que alguns pensin que això no serveix de res.

De fet, no em fotré a discutir si això serveix per alguna cosa o no; segurament el que tu estalviaràs ho malgastarà un altre Roll Eyes

Jo crec que es tracta de no ser GILIPOLLES.

M'explico ...

Això de dutxar-se en 1 minut i després veure com la gespa de qualsevol rotonda de qualsevol poble es "dutxa" 3 vegades al dia durant 15 minuts cada vegada ... és ser GILIPOLLES.

Per començar, l'administració que tant et diu que per tenir aigua has de tancar l'aixeta ... hauria de deixar morir totes les gespes públiques i si volen, que pintin de color verd les zones on hi volien les gespes Roll Eyes

Reciclar Roll Eyes Roll Eyes ai mare!

Quina aixecada de camisa Lips Sealed

Des de que s'ha fotut de moda això del reciclatge, tot el que comprem vé acompanyat de mig quilo d'emboltoris Huh No siguem ximples collons, que estem donant un valor a la merda i se'n fa negoci Angry

Voleu reciclar? Comenceu per no comprar brossa, per no comprar la merda inútil que després reciclareu; si compreu un quilo de carn, estalvieu-vos el mig quilo d'envassos que acompanya la carn. Sabeu per on vaig, oi? Pq no és només la carn, això passa amb TOT. Hòstia, compra una garrafa de 8 litres d'aigua, no compris 24 ampolletes de 330 ml

I pel que fa al transport, aquí si que el tema es complica i molt.

Hi ha gent que ho té bé, i a gent que no ho té tan bé; hi ha gent que es passa utilitzant el cotxe cada cop que té pixera, hi ha gent que no té altre alternativa.

En línia

Collbató, al peu de Montserrat; dades de l'observatori situat al Casc Antic

meteocoll's fotolog
galeria panoramio

pastis
Fractocumulus
**

Missatges: 70

« Resposta #13 en: 28 Gener de 2008, 14:47:08 »

no oblidem que de les 'tres R', Reciclar és la última, primer s'ha de Reduïr i després Reutilitzar.
 Wink
En línia

des de Vilanova
boira
Cumulonimbus Calvus
**

Missatges: 2391

« Resposta #14 en: 28 Gener de 2008, 15:47:04 »

Des de que s'ha fotut de moda això del reciclatge, tot el que comprem vé acompanyat de mig quilo d'emboltoris Huh No siguem ximples collons, que estem donant un valor a la merda i se'n fa negoci Angry

Voleu reciclar? Comenceu per no comprar brossa, per no comprar la merda inútil que després reciclareu ....

Crec que això s'acabaria si anéssim a llençar tota la merda que sobra a l'entrada del súper.
En línia
Garrotxi
Cumulus Humilis

Missatges: 403

¿Quis custodiet ipsus custodes ?

« Resposta #15 en: 28 Gener de 2008, 16:09:23 »

Roll Eyes Roll Eyes Roll Eyes Roll Eyes Roll Eyes Lips Sealed

Quan el reciclatge no sigui un negoci d'empreses "pseudopúbliques" i ens redueixin impostos per fer-ho o bé ens donin facilitats des de l'administració... jo em pensaré si portar el vidre al contenidor verd o barrejar-ho amb la pela de les gambes... Wink

Saludus

Jo també

Completament d'acord !!!

A Olot , fa anys, vam ser uns de pioners en recollida selectiva de vidre. Va ser tot un èxit, la gent llençava el vidre a part i periòdicament l'ajuntament deia el que s'havia recaptat amb la venta del vidre i en que s'utilitzarien aquests diners. 
Actualment a casa intentem reciclar tot el que podem tot i que ens estem plantejant deixar-ho ja que cada any, tot i el nostre esforç,  paguem més de rebut d'escombraries (força més).  Ja se que el reciclatge té un cost tot i que també se que tant el vidre com el cartró com les llaunes tenen un valor. Qui es queda el valor d'aquest rebuig ??     (penso que no m'equivoco si dic que se'l reparteixen entre quatre).
Les xifres no són clares i a uns ens toca ser ecologistes i sostenibles i un grupet en treuen el profit.

Ara intentaré ser ben pensat i diré que el valor del material que es recicla no cobreix el procés. Dons bé, que incentivin als que reciclen i que multin als que no. Si no és així sincerament , tot i les ganes de fer les coses bé i col.laborar per tenir un món millor, sem queda cara de d'ase català.

Una altre reflexió: En farem molt d'anar reciclant aquí si tota la producció es trasllada a d'altre països, els hi permeten fer els desastre ecològics que volen i després o comprem des d'aquí.   

Com tots sabem el clima i el mitjà ambient és un sistema únic  o sigui que si no s'actua globalment de poc serveix.  (Molt complicat tot plegat)

Salut!!

En línia

OLOT  42.10 - 2.29  (470 msnm)
meteocoll
CATmeteo Admin
Tren convectiu
**

Missatges: 34302

« Resposta #16 en: 28 Gener de 2008, 16:58:11 »

Ja se que el reciclatge té un cost tot i que també se que tant el vidre com el cartró com les llaunes tenen un valor. Qui es queda el valor d'aquest rebuig ?? (penso que no m'equivoco si dic que se'l reparteixen entre quatre).
Les xifres no són clares i a uns ens toca ser ecologistes i sostenibles i un grupet en treuen el profit.

Fa un temps, quan cremar va ser considerat politicament incorrecte, vaig tenir un problema molt gran: què collons fotia amb tota la brossa que generava al esporgar 2000 arbres viaris cada any Huh Huh

Abans destinava un parell de dies i tot quedava cremat (crema de rostolls)

Un cop Collbató va tenir deixalleria, tot va ser més fàcil: l'esporga cap a la deixallaria!

En total cada any ... 5 contenidors de 30 m3 plens fins dalt (a veure qui em guanya en volum reciclat Tongue) jejeje, cada contenidor costava a l'ajuntament 300 euros entre el transport i la taxa d'entrada a la planta de compostatge; el que és el mateix: 1500 euros fer desaparèixer les restes de l'esporga Roll Eyes

La sorpresa va ser monumental quan al cap d'un temps a l'arribar la primavera, vaig voler comprar el compost resultant de la meva "solidària" gestió; fills de puta! en van clavar 600 euros per omplir un contenidor de compost.

L'any següent, el reciclatge va ser "made in meteocoll"

Vaig anar fotent totes les restes d'esporga en un terreny i al finalitzar la feina, vaig fer passar un tractor-trituradora per damunt; en una hora i mitja de tractor, tot va quedar reduit a pols; i per 45 euros!

Oju amb lo politicament correcte, pq està fotent rica a molta gent.
En línia

Collbató, al peu de Montserrat; dades de l'observatori situat al Casc Antic

meteocoll's fotolog
galeria panoramio

Sándor
100% potencia sexual
Cumulonimbus Incus
Connectat Connectat

Missatges: 6308

« Resposta #17 en: 28 Gener de 2008, 17:24:29 »

Quien piense que estamos en un mundo "Alicia en el Pais de las Maravillas", está equivocado. No se hace nada, nada, por amor al arte, siempre hay una contraprestación en la que algunos se llenan los bolsillos (Incluyo ONG´s).

La contraprestación deja de ser económica cuando se actúa persona a persona ayudando al prójimo directamente, sin mas, es entonces cuando se recibe una contraprestación que nada tiene que ver con lo económico. Por ejemplo, dar de comer a ancianos, hacerles compañía, etc.

Cuando alguien se apunta a una ONG y se va, por decir algo, a Rwanda a ayudar, está colaborando al beneficio económico de algunos, aunque esté lleno de mérito y ayude directamente a otra persona, y también reciba la recompensa no material.
En línia

boira
Cumulonimbus Calvus
**

Missatges: 2391

« Resposta #18 en: 28 Gener de 2008, 19:05:12 »

Oju amb lo politicament correcte, pq està fotent rica a molta gent.

Coses que s'han anat sentint al llarg del temps:

- No fa massa anys s'inaguraven incineradores d'escombraries que a sobre rebien subvenció com a forma alternativa de generar energia.
- El reciclatge de vidre va venir impulsat perquè fotia pilotes que embussaven les incineradores.
- Algunes ciutats van ser pioneres en el "reciclatge de TetraBrik" .... que després de moltes mentides, es venia com a combustible barato a fàbriques de ceràmica. (Altres cremàven neumàtics).
- La primera empresa que "reciclava" oli de cotxe de Catalunya (subvencionada) ... el fotia dins d'un pou al baix Llobregat.
- Les primeres piles de mercuri que es van recollir en algunes ciutats/comunitats ... mai van arribar a cap planta que pogués tractar-les.
- etc, etc, etc.

En línia
Tramu
Meteoclimatic projecte
Cumulonimbus Calvus
**

Missatges: 3822

« Resposta #19 en: 28 Gener de 2008, 21:52:54 »

Evidentment, abans de reciclar, cal intentar reutilitzar i reduir-ne el consum. Hi ha coses difícils d'aconseguir. I potser no ens expliquen tota la veritat. I tot lo que nosaltres separem potser després no es recicla, etc, etc.

Però si jo intento estalviar aigua i el meu veí no, perquè ell no ho faci no tinc perquè deixar de fer-ho. Si em comporto igual que ell, i la resta del món també, la situació serà pitjor de lo que és ara.

I no es tracta de fer o no fer perquè els demés no ho facin. L'aigua, l'electricitat, el gas, etc, valen diners. I aquests calers els paga cadascú de la seva butxaca. Aleshores, si puc fer vida normal, gastant 100 litres d'aigua al dia enlloc de 200 litres, perquè pagar més? No em sobren els diners, i per tant, si gastant menys, m'estalvio uns quants, millor per a la meva butxaca i possiblement millor pel medi ambient.

Però d'opinions, com els colors: cadascú té la seva.  Wink
En línia

Barcelona-Sants (el Barcelonès)

Pàgines: 1 [2] 3 Anar Dalt Imprimir 
« anterior següent »
Anar a:  

Ingressar amb nom d'usuari, contrasenya i durada de la sessió