Pàgines: 1 2 [3]
|
 |
|
Autor
|
Tema: Tema reciclats (Llegit 856 vegades)
|
boira
Cumulonimbus Calvus

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 2357

|
Evidentment, abans de reciclar, cal intentar reutilitzar i reduir-ne el consum. Hi ha coses difícils d'aconseguir. I potser no ens expliquen tota la veritat. I tot lo que nosaltres separem potser després no es recicla, etc, etc. Però si jo intento estalviar aigua i el meu veí no, perquè ell no ho faci no tinc perquè deixar de fer-ho. Si em comporto igual que ell, i la resta del món també, la situació serà pitjor de lo que és ara. I no es tracta de fer o no fer perquè els demés no ho facin. L'aigua, l'electricitat, el gas, etc, valen diners. I aquests calers els paga cadascú de la seva butxaca. Aleshores, si puc fer vida normal, gastant 100 litres d'aigua al dia enlloc de 200 litres, perquè pagar més? No em sobren els diners, i per tant, si gastant menys, m'estalvio uns quants, millor per a la meva butxaca i possiblement millor pel medi ambient. Però d'opinions, com els colors: cadascú té la seva.  Completament d'acord i així ho practico, encara que m'agrada ser crític en el assumpte.
A vegades em pregunto: Què passaria si absolutament tothom tirés tots els envasos dins del contenidor ? - Ens dirien prou, sisplau ? - S'haurien de plantejar el reciclat de més fracció ? - Es miraria de no generar tanta porqueria ?
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
Garrotxi
Cumulus Humilis

Connectat
Gènere: 
Missatges: 387

¿Quis custodiet ipsus custodes ?
|
Evidentment, abans de reciclar, cal intentar reutilitzar i reduir-ne el consum. Hi ha coses difícils d'aconseguir. I potser no ens expliquen tota la veritat. I tot lo que nosaltres separem potser després no es recicla, etc, etc. Però si jo intento estalviar aigua i el meu veí no, perquè ell no ho faci no tinc perquè deixar de fer-ho. Si em comporto igual que ell, i la resta del món també, la situació serà pitjor de lo que és ara. I no es tracta de fer o no fer perquè els demés no ho facin. L'aigua, l'electricitat, el gas, etc, valen diners. I aquests calers els paga cadascú de la seva butxaca. Aleshores, si puc fer vida normal, gastant 100 litres d'aigua al dia enlloc de 200 litres, perquè pagar més? No em sobren els diners, i per tant, si gastant menys, m'estalvio uns quants, millor per a la meva butxaca i possiblement millor pel medi ambient. Però d'opinions, com els colors: cadascú té la seva.  Completament d'acord i així ho practico, encara que m'agrada ser crític en el assumpte. A vegades em pregunto: Què passaria si absolutament tothom tirés tots els envasos dins del contenidor ? - Ens dirien prou, sisplau ? - S'haurien de plantejar el reciclat de més fracció ? - Es miraria de no generar tanta porqueria ? En part estic d'acord i per això encara estem reciclant tot i que no m'agrada com ens ho estan venent des de les administracions ni els transfons de tot plegat.
Per altra part, crec que amb el tema del canvi climàtic (de fet el reciclatge s'hi pot incloure) també agafen el mateix tarannà i ens carregaren de taxes e impostos sense afrontar les causes principals del problema.
A la fi el més important és fer el que creus que és correcte i estar tranquil amb un mateix, però el que no accepto és que intentin fer-nos sentir els més culpables / responsables de la situació i per tant hem de ser crítics amb les seves actuacions i gratar per intentar conèixer la veritable raó de les seves accions.
Salut!
|
|
|
|
|
En línia
|
 OLOT 42.10 - 2.29 (470 msnm)
|
|
|
|
|
tito micro
Señor Don Predictor
Meteoclimatic projecte
Cumulonimbus Incus

Desconnectat
Missatges: 7553

Otoño.... marcado por los ponientes....sniffff
|
On queden aquells temps que la fruita als súpers venia sola, sense embolcalls... aquells temps d'haver de retornar els "cascos" de les cerveses i de les coca-coles... aquells temps dels 4 iogurts enganxats i prou... aquells temps de comprar els biofruites sols sense "pack indivisible", aquells temps que compraves l'ATO de 1,5 litres en plàstic o en una bossa de litre que podies punxar.. aquells temps que els productes no portaven ni ferros, ni oleics, ni omegues 3 i 23456/2.0, aquells temps que anaves al queviures de la cantonada a carregar els sifons pel vi, aquells temps en que compraves al mateix lloc el pernil salat o la llonganissa a tall directe, aquells temps que els xiclets bang bang venien en un sol paquet.. aquells temps que el detergent venia en tambors de cartró sense ecològic-pack que fan una funció contrària a l'estalvi, aquells temps que els bricks de suc de taronja no feien la competència als gairebé pvc d'ara, aquells temps que l'aigua d'ampolla era aigua, no mandanga barrejada amb citrics artificials.... 
si tornessin, no farien falta contenidors, ni verds, ni grocs ni morats ni res. 
saludus
|
|
|
|
|
En línia
|
Entre Verdum, Barcelona y Rubí (La Serreta), Vallès Occidental. Me gustan los chubascos uralita y los frentes patinadores...
|
|
|
Sándor
100% potencia sexual
Cumulonimbus Incus

Desconnectat
Missatges: 5822

|
On queden aquells temps que la fruita als súpers venia sola, sense embolcalls... aquells temps d'haver de retornar els "cascos" de les cerveses i de les coca-coles... aquells temps dels 4 iogurts enganxats i prou... aquells temps de comprar els biofruites sols sense "pack indivisible", aquells temps que compraves l'ATO de 1,5 litres en plàstic o en una bossa de litre que podies punxar.. aquells temps que els productes no portaven ni ferros, ni oleics, ni omegues 3 i 23456/2.0, aquells temps que anaves al queviures de la cantonada a carregar els sifons pel vi, aquells temps en que compraves al mateix lloc el pernil salat o la llonganissa a tall directe, aquells temps que els xiclets bang bang venien en un sol paquet.. aquells temps que el detergent venia en tambors de cartró sense ecològic-pack que fan una funció contrària a l'estalvi, aquells temps que els bricks de suc de taronja no feien la competència als gairebé pvc d'ara, aquells temps que l'aigua d'ampolla era aigua, no mandanga barrejada amb citrics artificials....  si tornessin, no farien falta contenidors, ni verds, ni grocs ni morats ni res.  saludus La verdad, visto así, no quiero volver atrás, desde luego. Quizás contaminemos más, etc..., pero desde luego lo del sifón y la leche en bolsa de plástco, o las garrafas de 10 litros como que no... je je
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
|
|