Pàgines: [1] 2
|
 |
|
Autor
|
Tema: Un altre mort..és un degoteig diari...pobre mussol (Llegit 529 vegades)
|
vacarissana
Cumulus Congestus

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 1580

Montalt 600, un cim verge de bolos..funning AC/DC
|
Dimecres passat vaig tenir un mal matí.....al costat de la carretera, camí del Montalt, un mussol a terra. 
Normalment em fixo molt amb els pobre animalons que es van aixafant a l'asfalt...és una forma "fàcil" de veure i comptabilitzar les espècies que tant costa veure en llibertat o movent-se pel mig del bosc. Si puc els aparto o els poso en llocs visibles per a que puguin ser depradats per guilles, àligues o córbids (corbs, garces,gaigs,...).
Serps, sargantanes, ratolins, eriçons, ocells, gripaus...són els habituals del cementiri d'asfalt. A vegades, guineus, genetes, senglars (a la crtra de Vallgorguina em comenten que casa setmana colpegen o maten a un o dos senglars de mitjana)...gossos, gats..també.
En fi, aprofitant que feia poques hores que havia mort (desnucat i fractura d'ala) aprofito per veure detalls d'aquest fantàstic rapinyaire nocturn que tant em fascina: el gamarús, el pobre gamarús ("Strix aluco", el cárabo común):

Un detall de la simetria de les plomes de les ales:

Les potents urpes...no sabia que tenien 4 "gàrfios" 

I quin bec més incissiu....coi, obren molt la boca: us l'imagineu viu i atacant?

Quina envergadura...feia 80 cms de punta a punta (el Duc arriba a 180 cms !):

Us l'imagineu apunt d'emprendre el vol?:

I no us perdeu el seu fantàstic cant, tant diferent entre mascles i famelles...aquests dies se senten ben a prop de casa, dins del poble, cosa que no havia sentit al desembre (quan més acostumen a marcar el territori):
http://www.brinzal.org/cantos.htm
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
PPCC
The Weather Walker Boy
Cumulonimbus Calvus

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 2148

Tempestes d'estiu... jo us invoco!
|
Són molts wapos els cants!! Alguna grabació sembla més una psicofonia... Algunes gravacions són fetes en centres de recuperació no? és que es senten veus humanes
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
vacarissana
Cumulus Congestus

Desconnectat
Gènere: 

|
El més brutal és el Duc (el búho real)..n'he vist 4 vegades en llibertat i són apoteòsics..el cant fa frepar
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
llevantada
El pescador de L'Escala
Meteoclimatic projecte
Línia de turbonada

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 18475

Un xic de Tramuntana
|
quina mé tu , les carretesres es carreguen molt animals salvatges .
allà a la rioja fins i tot s'han arribat a tirar amb els cotxes a matar senglars, que son d'animals!
jo de mussol al natural , n'he vist només 1 , que em va fotre un susto de por , s'em va aixecar en mig d'una fageda quan estava collint bolets
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
|
|
Atra
Cumulus Mediocris

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 527

|
Hay zonas donde desgraciadamente se producen verdaderas matanzas de animales.
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
MeteoLH
Cumulonimbus Incus

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 6201

Ja arriben les tempestes !!!
|
Jo en tota la meva vida n'he vist un de ben a prop i són espectaculars, és un animal que em fascina molt !
|
|
|
|
|
En línia
|
L' Hospitalet de Llobregat - La Torrassa (Barcelonès) CATALUNYA, 56 msnm Web ! / Blog ! 
|
|
|
|
|
vacarissana
Cumulus Congestus

Desconnectat
Gènere: 

|
brutal vivència Risi amb el gran Duc 
quina sort!!!! fa impressió, quina bèstia!!!!!!
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
MeteoBDN
Cumulonimbus Calvus

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 3024

Matinades mogudes d'estiu...
|
Casum... les carreteres aquestes... 
Unes fotos molt maques, i deu ni do, Risi... quin espectacle deuria ser, veure allò! 
A veure si ne'n nem veient de tant en tant
|
|
|
|
|
En línia
|
Badalona - Centre 21msnm, Barcelona, Catalunya. 18,1º i 412,1mmAny 2005: 501,0 mm. Any 2006: 322,7 mm. Any 2007: 339,0 mm. Any 2008: 264,0 mm. 
|
|
|
Pàgines: [1] 2
|
|
|
|
|