Cal Meteocoll
Benvingut(da), Visitant/. Sisplau ingressar o registrar-se.
8 Octubre de 2008, 03:45:41
Inici Ingressar Registrar-se

La fotografia de la setmana
llums solars (McConell)
Foto de la setmana
Notícies: La informació meteorològica al minut en el nostre fòrum de seguiments!

+  Fòrum CATmeteo
|-+  Temes diversos
| |-+  L'entorn natural
| | |-+  Vius en un lloc ecològic ....
« anterior següent »
Pàgines: 1 [2] Anar Baix Imprimir
Autor Tema: Vius en un lloc ecològic ....  (Llegit 532 vegades)
Meteotarraco
Meteoclimatic projecte
Cumulonimbus Calvus
**
Desconnectat Desconnectat

Missatges: 2972

Re: Vius en un lloc ecològic ....
« Resposta #10 en: 5 Febrer de 2008, 21:10:24 »

Tengo el trabajo a 5 minutos , supermercado , medico y colegios a otros 5 minutos .Todo lo tengo a 5 minutos  Grin....el coche casi unicamente los Domingos (vamos un Dominguero  Grin) y para no hacer mas de 20 Km .No reciclo nada , todo va a parar a la misma bolsa y tardo 20 minutos en ducharme por que me gusta relajarme con el chorrito de agua Evil Evil......eso si ......no tengo piscina.
En línia
Ventisca
Cumulonimbus Calvus
**

Gènere: Masculí
Missatges: 3794

Vallirana (310 msnm)

« Resposta #11 en: 5 Febrer de 2008, 21:55:01 »

Bueno algo.....

Yo trabajo a 20 km de casa y tengo que coger coche porque no tengo mas remedio. Eso si, no paso de 80 en todo el trayecto y es un coche no muy potente. Compro en el pueblo o en el trayecto en coche, nunca me desplazo mucho mas allá de mi ruta habitual.

Cuando me hice la casa, el aislamiento fue básico. Está toda construida en termoarcilla, un material que aísla perfectamente el interior del frío y el calor. Además está orientada al sur con grandes ventanales. Gasto muy muy poco en calefacción, y todo y tener calefacción central a gas, la principal fuente de calor durante el invierno procede de quemar leña en la chimenea (como en los viejos tiempos).

Reciclo todo lo que puedo, la urbanización tiene recogida selectiva, aunque yo tengo un compostador y por tanto la mayor parte del residuo orgánico me lo gestiono yo mismo. también tengo un pequeño huerto donde planto tomates y lechugas cuando es temporada..

Tengo un depósito de 1000 litros de capacidad para recoger el agua de lluvia del tejado y regar con ella el jardín. Este, en su mayor parte está formado por especies mediterráneas y resistentes a la sequía. El agua se reparte mediante riego por goteo para aprovechar al máximo el agua. Aun así me reconozco pecador en una pequeña área donde tengo césped  Embarrassed, pero  desde el verano del año pasado estoy sustituyéndolo por Grama gruesa, una especie de césped que vive con 10 veces menos agua y cuidados.

No tengo piscina ni creo que la tenga. Algun verano he puesto una piscina de esas temporales pero al terminar la temporada he reutilizado toda el agua para regar el jardín durante los meses siguientes.

Llevo el aceite de freír, que guardo en botes, a la deixalleria para evitar tirarlo por el fregadero e intento recoger en un recipiente parte del agua fría que sale por el grifo antes de que empiece a salir caliente, para regar las cuatro plantas de interior.

Ahhh, yo soy muy carnivoro...... que le vamos a hacer, nadie es perfecto.
En línia

Garíl
L'empordaniccio es un mafiós ¡¡¡¡¡¡¡
Meteoclimatic projecte
Cumulonimbus Capillatus

Gènere: Masculí
Missatges: 12996

Sé de uno que se ha puesto palote...... XD

« Resposta #12 en: 6 Febrer de 2008, 13:40:18 »

Yo llevo trabajando 16 años al ladito de mi casa.....2 minutos como mucho en llegar al bar......y tanto la pescaderia..carniceria...panaderia..super...todo alrededor mio...50 metros....Rara vez cojo el coche...unicamente cuando tengo que comprar algo de cantidad......puede estar perfectametne una semana sin cojer el coche...
+1
En línia

Cambrils (Tarragona)
Rainwise MKIII Professional + Datalogger + Oracle
www.meteocambrils.com
www.meteoclimatic.com

syntonic
Visitant

Email
« Resposta #13 en: 6 Febrer de 2008, 18:13:39 »

Doncs... visc en una casa que té 600 anys, sense calefacció. Només una estufa de fusta que crema el que prové de les podes dels arbres i les restes de la feina de la meva parella, que construeix instruments. Anem a comprar en bicicleta un cop a la setmana lo més necessari al mercat setmanal. La feina de la parella, el 100% a casa on hi té també el taller i el magatzem. La meva, majoritàriament a casa, un cop per setmana haig d'anar a Barcelona on hi estic uns dies per a fer classe (en cotxe).

Però:
Treballo amb ordinadors, que produeixen molts residus contaminants en la seva fabricació. Consumim aigua de l'aixeta, una aixeta que funciona gràcies a les obres que feu la generalitat ara fa uns 20 anys portant l'aigua del riu Carreu a dos pobles. El riu Carreu, antigament reserva de biodiversitat amb llúdrigues, cabirols i altres especies protegides, s'ha assecat completament i aquestes especies, i moltes d'altres, ja no hi són. L'aigua és clorada (per llei, i malgrat poder ser de bona qualitat), i, com que al poble, com d'altres petits, no hi ha depuradora, la nostra merda va barranc avall i entra directament a l'embassament de Sant Antoni.

Els ordinadors funcionen amb energia elèctrica, i cada vegada en gasten més, d'origen majoritàriament com ben sabut és, nuclear.

Perquè no anem tant malament com fins ara l'estat ens fa carreteres cada vegada més amples i grosses. Contribuïm amb diverses accions a mantenir un bon aspecte del poble i al funcionament del turisme rural, cosa que genera molts desplaçaments no estrictament necessaris amb cotxe de molta gent, cal escalfar cases senceres per només un cap de setmana, per motius de comoditat i necessitat física amb bomba de calor amb gasos contaminants i consum nuclear a més de l'ineficient però requerida llar de foc decorativa. Per a pal·liar la nostra mala consciència ambiental tenim pannells fotovoltaics per a genera electricitat, una electricitat molt cara perquè en la seva construcció ja es va gastar tanta energia com la que podrien produir, en el millor dels casos, en deu anys de funcionament. A més, una furgoneta va haver de fer el viatge d'anada i tornada a Barcelona per a anar-los a buscar, gastant en això l'energia que els pannells poden produir durant uns quants anys més de funcionament i que probablement no assoleixin mai, perquè al cap de 9 anys el seu rendiment ja ha baixat i molt.

Per a no desplaçar-nos massa sovint a comprar, tenim neveres i congeladors que funcionen en base nuclear igualment, plens de gasos contaminants i amb parets aïllants a base de productes tòxics a l'hora de desfer-los.

Fem el pa a casa, però com que ja no es fa blat per aquí hem de fer venir el gra per furgoneta de lluny, ni tan sols sabem on ha crescut, però fins que arriba a casa el seu equivalent en pes de gasoli cremat per a produir-lo i portar-lo segur que és més gran que no pas el propi del blat... quant combustible fòssil (és a dir, el seu equivalent, mengem?)

...

El problema és una hipocresia social tremenda. I no fa gaires anys, en el mateix poble no hi havia reciclatge, perquè tampoc es generaven escombraries. La clau no és reciclar i gastar poc, sinó de canviar tot el sistema perquè funcioni exclusivament sobre bases locals. I el primer obstacle, el més gran i el més insalvable és el model econòmic actual, que no és ni democràtic, ni social, ni sostenible, ni just. És tot el sistema que s'ha de canviar.

Ecointegrista? Què va, antisistema radical!
En línia
Pàgines: 1 [2] Anar Dalt Imprimir 
« anterior següent »
Anar a:  

Ingressar amb nom d'usuari, contrasenya i durada de la sessió