Cal Meteocoll
Benvingut(da), Visitant/. Sisplau ingressar o registrar-se.
9 Juliol de 2008, 10:27:49
Inici Ingressar Registrar-se

La fotografia de la setmana
Toma capillatus!!! (PPCC)
Foto de la setmana
Notícies: La instrumentació és bàsica en meteorologia. Vols compartir els teus coneixements?

+  Forum CATmeteo
|-+  Meteorologia
| |-+  Fòrum general de meteorologia i climatologia
| | |-+  Instrumentació
| | | |-+  Nou servidor a TempsGranollers
« anterior següent »
Pàgines: 1 [2] Anar Baix Imprimir
Autor Tema: Nou servidor a TempsGranollers  (Llegit 359 vegades)
syntonic
Visitant

Email
Re: Nou servidor a TempsGranollers
« Resposta #10 en: 3 Febrer de 2008, 12:46:57 »

Ho sé que no té preu, he tingut fins ara el server a casa, però arriba un moment en que val més tenir-ho tot fora.

Fa temps que ho estic pensant. Però el problema és que et muntes una gran quantitat de coses fora del servidor pròpiament dit, programes que van fent coses de transformació d'imatges, càlculs, estadístiques, models atmosfèrics, descàrregues de tot tipus de coses (bàsicament metars) i no he trobat cap servei de hosting que t'ho permeti a un preu assequible. A més, de totes maneres l'ADSL i l'ordinador rodant 24/7 no te'l treu ningú, amb FTP obert enviant dades cada 10 segons. L'únic que serviria seria llogar un servidor dedicat on puguis instal·lar els programes que consideris necessaris, i el preu es dispara. En aquestes condicions el servidor casolà et resulta pràcticament gratis en teoria, perquè tot el que necessita de totes maneres també.

L'únic problema real és l'ADSL. Per a pàgines meteorològiques rai, però si poses aplicacions multimèdia interactives desseguida et trobes amb problemes, que d'altra banda en un servei de hosting et poden disparar els costos per transferència consumida. En el meu cas, a més de dos exemples que enllaços a sota, tinc una biblioteca d'arxius musicals amb uns 20 GB amb uns 500 usuaris que hi ténen accés, i al costat d'això aquestes coses són pecata minuta:

http://www.casacota.cat/teranyina?num=1132278837

o

http://www.casacota.cat/teranyina?num=1200830761

(d'aquests n'hi ha uns quants més, com també simulacions d'orgues...)

Total, que la transferència en pujada es mou pels voltants dels 2 GB diaris, i això perquè l'ADSL rural no permet més. Si ho poso en un hosting de broc ample, al cap d'un mes em tocaria viure sota un pont!
En línia
Sinner
CATmeteo Col.laborador
Línia de turbonada
*
Connectat Connectat

Gènere: Masculí
Missatges: 29507

« Resposta #11 en: 3 Febrer de 2008, 13:01:15 »

Amb aquests ratis, clar, no t'ho pots permetre Grin Grin
En línia

Viladecans 23msnm Baix llobregat

TempsGranollers
Cumulonimbus Calvus
**
Connectat Connectat

Missatges: 2747

« Resposta #12 en: 4 Febrer de 2008, 19:42:17 »

Bona tarda, tal i com anunciava fa uns dies, el nou servidor ja està plenament en operatiu. A nivell intern si notat molt, sobre tot en els poquisims accessos al disc.

Des de fora, m’agradaria que m’informéssiu de com veieu el tema, si segueix igual que avanç o ha millorat un poquet . Salut i gràcies!.
En línia

TempsGranollers
Cumulonimbus Calvus
**
Connectat Connectat

Missatges: 2747

« Resposta #13 en: 4 Febrer de 2008, 19:48:46 »

Ho sé que no té preu, he tingut fins ara el server a casa, però arriba un moment en que val més tenir-ho tot fora.

Fa temps que ho estic pensant. Però el problema és que et muntes una gran quantitat de coses fora del servidor pròpiament dit, programes que van fent coses de transformació d'imatges, càlculs, estadístiques, models atmosfèrics, descàrregues de tot tipus de coses (bàsicament metars) i no he trobat cap servei de hosting que t'ho permeti a un preu assequible. A més, de totes maneres l'ADSL i l'ordinador rodant 24/7 no te'l treu ningú, amb FTP obert enviant dades cada 10 segons. L'únic que serviria seria llogar un servidor dedicat on puguis instal·lar els programes que consideris necessaris, i el preu es dispara. En aquestes condicions el servidor casolà et resulta pràcticament gratis en teoria, perquè tot el que necessita de totes maneres també.

L'únic problema real és l'ADSL. Per a pàgines meteorològiques rai, però si poses aplicacions multimèdia interactives desseguida et trobes amb problemes, que d'altra banda en un servei de hosting et poden disparar els costos per transferència consumida. En el meu cas, a més de dos exemples que enllaços a sota, tinc una biblioteca d'arxius musicals amb uns 20 GB amb uns 500 usuaris que hi ténen accés, i al costat d'això aquestes coses són pecata minuta:

http://www.casacota.cat/teranyina?num=1132278837

o

http://www.casacota.cat/teranyina?num=1200830761

(d'aquests n'hi ha uns quants més, com també simulacions d'orgues...)

Total, que la transferència en pujada es mou pels voltants dels 2 GB diaris, i això perquè l'ADSL rural no permet més. Si ho poso en un hosting de broc ample, al cap d'un mes em tocaria viure sota un pont!

No ho podies explicar millor, aquesta es la dura realitat del webmaster que te el servidor a casa  Grin

Jo també tinc multitud de rutines i programes que estan treballant com un rellotge suïs per sota..., això impossible de portar-ho a un hosting de pagament. Mira al principi de tenir la estació, estava en un hosting d’un amic meu a Vilafranca, i als 2 mesos amb va “recomanar” que busques altres alternatives, ja que jo solet li gastava tot l’ample de banda que no tenien la resta de webs i serveis que tenia. En fi, tenir-ho tot a casa, es complicar-se la vida, però tens un control total de la situació i gaudeixes com un “enano”
En línia

Pàgines: 1 [2] Anar Dalt Imprimir 
« anterior següent »
Anar a:  

Ingressar amb nom d'usuari, contrasenya i durada de la sessió