Pàgines: [1]
|
 |
|
Autor
|
Tema: CCG (Llegit 197 vegades)
|
Surfin
Hippie de serie
Meteoclimatic projecte
Cumulonimbus Incus

Connectat
Gènere: 
Missatges: 6753

grrrrrrrrrrrrrrrrrr
|
 |
CCG
« en: 22 Febrer de 2008, 20:22:28 » |
|
Ahir em va deixar "patidifus" un repor de un CCG (Canvi climàtic Global) a l´antic Egipte , el podeu buscar a Internet (Cambio climatico en el antiguo Egipto) .
Segons diuen, i investiguen, l´antic Egipte (el de les piràmides) , va ser fós, per un canvi climatic global, que va secar clompletament el riu Nil , en cosa de 10 anys .... El Riu Nil , va ser la base de vida de l´àntic Egipte , i hi continua sent a hores d´ara ....
Aquest reportatge em va deixar tocat , i penso en com afectaria a Espanya, la sequera continuada , estem en el segon any (de sequera extrema 50% deficit) , i ja estem patint, d´aquí a 3 anys si continuem aixì .... mmmmmmmmmm ....
No se a vosaltres, però jo el CCG ja em comença a preocupar ....
|
|
|
|
|
En línia
|
Sant Joan de les Abadesses , Ripollés, al pre-pirineu de Girona , 750 msnm.... Since 1909
|
|
|
Gerard Taulé
Cumulonimbus Incus

Desconnectat
Missatges: 6779
El meteofanàtic de la illa de calor gironina
|
 |
Re: CCG
« Resposta #1 en: 22 Febrer de 2008, 21:58:58 » |
|
De sequeres n´hem tingut sempre, no hem de patir per si la sequera actual és la pitjor, abans n´hi hagut més i més fortes que l´actual, és típic en un clima irregular com el mediterrani. El problema de la sequera actual ve del mal ús que fem de l´aigua, de la contaminació que té. Si s´arreglessin millor les canalitzacions d´aigua tindríem un 25 % més d´aigua. En tot cas és evident que una sequera com la que va patir Egipte ens afectaria i molt. En el futur les guerres seran per la propietat de l´aigua.
|
|
|
|
|
En línia
|
Salt (Gironès), 84 m 15,4º, 750 mm, 41º i -7,8º Blog "El clima i la meteorologia" gerardtaule.blogspot.com www.acom.esLa meteorologia és la sal de la vida del meteofanàtic
|
|
|
Surfin
Hippie de serie
Meteoclimatic projecte
Cumulonimbus Incus

Connectat
Gènere: 

grrrrrrrrrrrrrrrrrr
|
 |
« Resposta #2 en: 22 Febrer de 2008, 22:29:00 » |
|
De sequeres n´hem tingut sempre, no hem de patir per si la sequera actual és la pitjor, abans n´hi hagut més i més fortes que l´actual, és típic en un clima irregular com el mediterrani. El problema de la sequera actual ve del mal ús que fem de l´aigua, de la contaminació que té. Si s´arreglessin millor les canalitzacions d´aigua tindríem un 25 % més d´aigua. En tot cas és evident que una sequera com la que va patir Egipte ens afectaria i molt. En el futur les guerres seran per la propietat de l´aigua.
Si, si Gerard , ja no parlem de clima, si no de un canvi brusc del clima ....
fes un càlcul mental de l´anomalia climàtica en els últims 3 anys a Catalunya , com ho veus .... , si l´any que ve anem a pitjor ... i l´altre ....
|
|
|
|
|
En línia
|
Sant Joan de les Abadesses , Ripollés, al pre-pirineu de Girona , 750 msnm.... Since 1909
|
|
|
Gerard Taulé
Cumulonimbus Incus

Desconnectat
Missatges: 6779
El meteofanàtic de la illa de calor gironina
|
 |
« Resposta #3 en: 22 Febrer de 2008, 22:37:39 » |
|
Jo crec que la sequera està punt d´acabar. Hem de ser optimistes. De la mateixa manera que hem tingut escassedat de pluja en els 3 últims anys aquest any pot ser plujós. Una sequera no s´acaba en un dia, ni en un mes, però si un any. Diposito les meves esperances a la primavera i a la tardor que ve. No hem tingut depressions que hagin passat a prop aquest hivern ni la tardor, algun dia han de passar per sobre i hem de tenir llevants!!!
|
|
|
|
|
En línia
|
Salt (Gironès), 84 m 15,4º, 750 mm, 41º i -7,8º Blog "El clima i la meteorologia" gerardtaule.blogspot.com www.acom.esLa meteorologia és la sal de la vida del meteofanàtic
|
|
|
Surfin
Hippie de serie
Meteoclimatic projecte
Cumulonimbus Incus

Connectat
Gènere: 

grrrrrrrrrrrrrrrrrr
|
 |
« Resposta #4 en: 22 Febrer de 2008, 22:47:38 » |
|
Jo crec que la sequera està punt d´acabar. Hem de ser optimistes. De la mateixa manera que hem tingut escassedat de pluja en els 3 últims anys aquest any pot ser plujós. Una sequera no s´acaba en un dia, ni en un mes, però si un any. Diposito les meves esperances a la primavera i a la tardor que ve. No hem tingut depressions que hagin passat a prop aquest hivern ni la tardor, algun dia han de passar per sobre i hem de tenir llevants!!!
Discrepo.... ja et dic , m´ha deixat molt tocat el reportatge ....
fa uns 3 mesos, algú en aquest fòrum, va dir.... els models globals actuals estan desfasats, jo un d´ells.... el varem tractar de abogerat .... mmmmmm ... a veure que passa el pròxim any ....
ja m´agraden mes aquests temes que un pluviometre 200
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
MeteoLH
Cumulonimbus Incus

Connectat
Gènere: 
Missatges: 6872

Acaba la calor, ve la Tardor
|
 |
« Resposta #5 en: 23 Febrer de 2008, 00:05:42 » |
|
Pel bé de tots esperem que aquesta sequera que arrosseguem es trenqui algun dia perque com seguim així alguns anys més ens haurem de començar a plantejar altres posibles causes que no solament un període més de sequera !
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
Pàgines: [1]
|