Cal Meteocoll
Benvingut(da), Visitant/. Sisplau ingressar o registrar-se.
12 Octubre de 2008, 02:55:25
Inici Ingressar Registrar-se

La fotografia de la setmana
llums solars (McConell)
Foto de la setmana
Notícies: La instrumentació és bàsica en meteorologia. Vols compartir els teus coneixements?

+  Fòrum CATmeteo
|-+  Meteorologia
| |-+  Fòrum general de meteorologia i climatologia
| | |-+  Temperatures extremes que hem viscut!
« anterior següent »
Pàgines: 1 [2] Anar Baix Imprimir
Autor Tema: Temperatures extremes que hem viscut!  (Llegit 514 vegades)
podi
Cumulus
Desconnectat Desconnectat

Gènere: Masculí
Missatges: 128

Re: Temperatures extremes que hem viscut!
« Resposta #10 en: 16 Març de 2008, 09:56:08 »

Caram! la calor no la tinc tant control·lada com valtros però el fred sí:

-14 gradets a fora del refugi d'Ulldeter (a Vallter), el dissabte 11 de gener. Estàvem fora del refugi fent pràctiques d'ARVA i el meu cervell no podia atendre a res de l'exterior, només estava ocupat en no tenir fred en els òrgans interiors i en recuperar la sensibilitat als peus i mans. `

Calor: potser a Tremp, un mes de Juliol, 38 graus i ennuvolat; no gaire preocupant per a la meva integritat física. També a Dead Valley, EEUU, on devíem de tenir més de 40 graus però no en tinc constància.
En línia

podi-.
Barcelona - Ciutat Vella
http://podi-podi.blogspot.com
podi
Cumulus

Missatges: 128

« Resposta #11 en: 16 Març de 2008, 09:59:06 »

Caram! la calor no la tinc tant control·lada com valtros però el fred sí:

-14 gradets a fora del refugi d'Ulldeter (a Vallter), el dissabte 11 de gener. Estàvem fora del refugi fent pràctiques d'ARVA i el meu cervell no podia atendre a res de l'exterior, només estava ocupat en no tenir fred en els òrgans interiors i en recuperar la sensibilitat als peus i mans. `

Calor: potser a Tremp, un mes de Juliol, 38 graus i ennuvolat; no gaire preocupant per a la meva integritat física. També a Dead Valley, EEUU, on devíem de tenir més de 40 graus però no en tinc constància.

11 de gener de 2003
Juliol del 94, 95 o 96; no me'n recordo.
En línia

podi-.
Barcelona - Ciutat Vella
http://podi-podi.blogspot.com
Gerard Taulé
Cumulonimbus Incus

Missatges: 6821

El meteofanàtic de la illa de calor gironina

« Resposta #12 en: 16 Març de 2008, 16:28:38 »

A Death Valley no estaries a 50º, podi? Allà és dels llocs més  tòrrids a l´estiu de tot el planeta.
En línia

Salt (Gironès), 84 m
15,4º, 750 mm, 41º i -7,8º
Blog "El clima i la meteorologia"
gerardtaule.blogspot.com
www.acom.es

La meteorologia és la sal de la vida del meteofanàtic
lausengier
Fractocumulus
**

Missatges: 63

« Resposta #13 en: 17 Març de 2008, 21:22:06 »

Sempre recordaré una tempesta seca a Tarragona. Anava en bicicleta, i recordo un vent molt càlid que em va impulsar a 60 km/hora en una recta del poligon Francoli de Tarragona.  Aquell dia Tarragona va arribar als 38º. Va haver un incendi a Vespella que va cremar 1000 ha.  Cry.
La màxima sensació de fred la vaig sentir al cim de la Tossa plana de Lles al desembre del 2004. Em vaig treure els guants per fer fotos al cim i se'm van congelar les mans. Vaig tenir dolor durant una hora.
L'any 2005 vaig arribar a termometrar -7º C a Constantí al cotxe quan tornava de treballar un dia de guàrdia. Era a l'alçada del cementiri a la carretera de La Selva, per on passa una riera. Aquesta zona és una autètica nevera que sempre està dos graus per sota.
Salutacions.
En línia
Risi
Cumulonimbus Calvus
**

Missatges: 2476

el piri a vista d'ocell

« Resposta #14 en: 17 Març de 2008, 23:15:21 »

Jo la mínima va ser de -22ºC a cap de vaqueira

i la màxima va ser a Argelia al Sàhara després de varis dies de safari vàrem arribar a un poble que es diu Guémar i la temperatura allà era de 47ºC però segurament en algun moment de la ruta vàrem estar a prop o per damunt diria dels 50ºC 

a la riviera maya a Mèxic segur que no hi feia tanta calor però amb la altíssima humitat ho vaig passar pitjor que amb aquestes màximes, allò es el mes terrible que he viscut mai   Tongue
En línia

Serralada del Cadí des de La Seu

*Cuando los ángeles lloran, llovera..*
syntonic
Visitant

Email
« Resposta #15 en: 17 Març de 2008, 23:25:02 »

La temperatura no la sé, però si que recordo l'escalfor, crec que l'any 1970 al juliol, dintre la cabina d'una locomotora de vapor a Peralada, on el tren s'havia aturat per algun problema a la línia, cap a les 3 de la tarda. Un sol de justícia caient sobre aquella bèstia negra aturada i plena de foc fent vapor per a atacar la rampa del Mont Perdut... indescriptible!

En quant al fred, digueu-me animal: una nit de febrer de principis dels anys 80 a Amsoldingen, als Alps de Berna sota el Stockhorn. Estava treballant en un enregistrament que es feia de nit a l'església
http://en.wikipedia.org/wiki/Amsoldingen
La temperatura era d'uns -25º - -30º (exactament no ho sé, però a prop es mesuraren -30 aquella nit). Uns quants ximples vam sortir repetidament a fora en mànigues de camisa, atès que a dintre l'església i sales annexes, dotades d'una excel·lent calefacció, estàvem a +25ºC. Era sensacional sentir en el propi cos un canvi de temperatura de més de 50ºC, encara que fos per pocs segons (més d'un minut era impossible de resistir).

Només comentar que la regidoria de l'enregistrament no era a l'església sinó en una caseta a uns 30 metres, comunicades per uns cables que vaig instal·lar.

De matinada, a aquestes temperatures, va ser del tot impossible caragolar els cables: estàven rígids com si fóssin d'acer, els vaig haver d'entrar en porcions dintre l'església, i al cap d'uns minuts es podien endreçar normalment.

Per casualitat conservo una foto justament d'aquella nit, però no té res a veure amb el fred (fora de l'estufa que es veu al fons). El que sí que es veu son unes màquines analògiques que a hores d'ara ja només es troben en museus.

Per al magnetòfon no calia patir, era una màquina d'instrumentació preparada per a expedicions, amb garantia de funcionament entre -40ºC i +70ºC. Els ordinadors d'ara segurament no ho aguantarien.
En línia
arbosenc
Cumulonimbus Calvus
**

Missatges: 3944

DOS, EL CRUSAITOO

« Resposta #16 en: 17 Març de 2008, 23:32:40 »

Yo 45ºc a sevilla.
El mateix dia 41ºc a almendralejo (badajoz), amb una minima de 8ºc  Shocked Shocked 

La minima mes baixa -10ºc a vallter a les 16h de la tarda pel 2004-2005 , -9ºc a canyelles, que deu ni do al 2005 Tongue

Per tenir 15 anys esta be
En línia

Els de l'ARBOÇ saludem aixins--->

Nunca predijieron que el 2008 fuera el año del diluvio, 381mm a 8 de AGOSTO,,,y lo que queda...

Pàgines: 1 [2] Anar Dalt Imprimir 
« anterior següent »
Anar a:  

Ingressar amb nom d'usuari, contrasenya i durada de la sessió