Pàgines: 1 [2] 3
|
 |
|
Autor
|
Tema: Construcció anemòmetre manual (Llegit 832 vegades)
|
|
|
Riddle
CATmeteo Col.laborador
Cumulonimbus Capillatus

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 13372

|
Ostima noi !!!!

Quina traça que tens..enhorabona!!
quin serà el pròxim aparell ?? 
vinga, ara a provar-ho i a jugar una mica amb l'anemo-casolà
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
boira
Cumulonimbus Calvus

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 2321

|
 Moltes gràcies companys!!! Ja se que no serà del tot fiable, però... i lo que he disfrutat fent-lo, i fent proves  Una coseta, Boira... això de la teoria diu que velocitat d'un anemòmetre de cassoletes semi-esfèriques, comptada la llongitud de la volta considerant el radi fins el centre de la cassoleta, és 1/3 de la velocitat del vent. Com ho he d'aplicar o entendre? Que sempre em mesurarà 1/3 del vent real? Hauré de prendre nota i multiplicar el valor que em doni per 3? Gràcies  - Mesures el radi, des del centre de gir al centre de la cassoleta, per exemple, 50 mm = 0.05 m - Obtens la llongitut de la circunferècia (2 * PI * r),, 2 * PI * 0,05 = 0,31 m - Aleshores, si gira, per exemple, a 10 rev/segon, "la roda" del anemòmetre recorre 10*0,31 = 3,1 m/s - Com que va a 1/3 del vent (segons teoria), el vent recorre 3,1 * 3 = 9,3 m/s ........ o sigui 9,3 * 3,6 = 33,48 km/h
Tot això de forma aproximada i per cassoletes semi-esfèriques (però alguns ho apliquen "tal cual")
Si en el comptador calibres el "diàmetre de la roda de la bicicleta", aquest sería de 3 * 2 * 0,05 = 0,3 m (3 vegades el diàmetre de l'anemo) i ja mesuraries directament km/h de vent.
Si tens ocasió de comparar i calibrar amb un altre, veuràs que el gir (rev/s) no és exactament proporcional a la velocitat del vent, doncs hi ha una velocitat d'arrancada (velocitat de vent mínima perquè giri). A la pràctica:
Velocitat vent anemo (km/h) = Velocitat vent per arrencar (km/h) + K * Velocitat del vent real (km/h)
...on la Velocitat d'arrencar poden ser uns pocs km/h (2,3,4 ...) i K és el que s'anomena la constant del anemòmetre.
Espero que tot això no t'emboliqui més !
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
Sinner
CATmeteo Col.laborador
Línia de turbonada

Connectat
Gènere: 
Missatges: 29669

|

No no, me refiero que lo de los huevos Kinder era lo ideal ( o lo que más se utiliza), pero que de todas formas, no es un aparatejo muy fiable
|
|
|
|
|
En línia
|
Viladecans 23msnm Baix llobregat 
|
|
|
|
|
MeteoCat-longe
Cumulonimbus Incus

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 4805

Informàtic desaprofitat
|
Boira, gràcies. Aniré fent proves i ja et sabré dir alguna cosa 
Pilgrimus, yo también he mirado algunas web (no tantos milones como Sinner ) y vi que los huevos de Kinder digo, los huevos Kinder a cierta velocidad se deformaban. Por eso, lo de poner topes de puerta.
Como dice Sinner, no creo que sea un aparetejo muy fiable, pero para hacerse una idea...
Pero en una cosa estoy en desacuerdo, Sinner, per fer el garrulo amb qualsevol cosa va bé Osti el que he disfrutat amb el "catxarret" gairebé a un metro fora del cotxe i la gent mirant-me, que fot aquest tiu 
Estic pensant en algun petit retoc del disseny.
Per cert, Sinner, encara que no vingui a "cuentu", tens TOTS els radars dels dies 10 /14 d'Octubre de 2005?
I gràcies pels vostres comentaris
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
Sinner
CATmeteo Col.laborador
Línia de turbonada

Connectat
Gènere: 
Missatges: 29669

|
Vaig perdre els radars en un formateig tonto.Ho vaig guardar tot menys això Egarenc crec que els té
Cony, per deformar els ous Kinder, t'has de passar 20 hores a 400km/h 
Amb garrulo volia dir passar-ho pipa!!. També vaig estar fent lo del cotxe i tota la pesca. I va ser el cop que més he utilitzat el secador en la meva vida 
Molt divertit
|
|
|
|
|
En línia
|
Viladecans 23msnm Baix llobregat 
|
|
|