Cal Meteocoll
Benvingut(da), Visitant/. Sisplau ingressar o registrar-se.
24 Juliol de 2008, 14:38:22
Inici Ingressar Registrar-se

La fotografia de la setmana
Calma després de la tempesta (PPCC)
Foto de la setmana
Notícies: La instrumentació és bàsica en meteorologia. Vols compartir els teus coneixements?

+  Forum CATmeteo
|-+  Temes diversos
| |-+  L'entorn natural
| | |-+  PLANTADA D'ARBRES EL 30 DE MARÇ
« anterior següent »
Pàgines: 1 [2] Anar Baix Imprimir
Autor Tema: PLANTADA D'ARBRES EL 30 DE MARÇ  (Llegit 703 vegades)
meteocoll
CATmeteo Admin
Tren convectiu
**
Desconnectat Desconnectat

Gènere: Masculí
Missatges: 34200

Re: PLANTADA D'ARBRES EL 30 DE MARÇ
« Resposta #10 en: 19 Març de 2008, 14:11:55 »

Apa espero que molts us animeu a fer el mateix, i als que critiqueu la proposta, que és molt fàcil criticar, us aixequeu i també col·laboreu. Si cadescú posa de la seva part per cuidar aquests arbres en viuran molts més!

Dubto que hi hagi algú al fòrum que hagi plantat els arbres que he plantat jo durant la meva vida Roll Eyes

I pel que fa a les garrafes, fes per manera de que, els que plantis estiguin aprop d'un accés rodat, pq si en plantes 60 i els has d'anar a regar, hauràs de portar un mínim de 60 litrets i això és de molt mal portar.

És molt fàcil plantar i més difícil mantenir; però de fet, ningú parla de mantenir, tothom parla de plantar.

Ho critico, pq és publicitari total; fora molt millor plantar-ne menys i així poder-los mantenir més facilment. O el que deia abans, ajudar els arbres que reneixen en zones cremades ... això seria ideal, alhora que tb seria bo de cara a la prevenció d'incendis.
En línia

Collbató, al peu de Montserrat; dades de l'observatori situat al Casc Antic

meteocoll's fotolog
galeria panoramio

meteocoll
CATmeteo Admin
Tren convectiu
**

« Resposta #11 en: 19 Març de 2008, 14:45:21 »

Aixó:

... està bé sempre que després es pugui fer un seguiment i manteniment, però això altre:

... encara està millor; ajudes a l'arbre a crèixer i a més, netejes i alliberes el bosc jove del combustible pq durant una època seca i càlida es pugui encendre un foc.
En línia

meteocoll's fotolog
galeria panoramio

Tuscac
Cumulus Mediocris

Missatges: 998

Capvespre ruent

« Resposta #12 en: 19 Març de 2008, 15:46:52 »

Perdona si t'has sentit ofès pel fet de criticar la proposta, però a vegades sembla (tots en general) que només sabem criticar enlloc d'actuar o crear noves propostes.
Ara s'ha fet aquesta iniciativa de plantar, doncs jo penso que està molt bé! Que després s'ha de mantenir el bosc? si. Que també s'haurien d'aclarir els boscos i tenir cura de zones cremades? si. Però això no treu que plantar arbres sigui una bona proposta.
Han fet la xifra de 35000 perquè els hi surt rodó amb els aniversaris, però això és el de menys, tampoc crec que s'arribin a plantar tots! Tan de bó! Així més possibilitats que sobrevisquin més exemplars.

El que no em sembla bé és voler negativitzar una iniciativa molt bona perquè no es fan altres coses podé més interessants o més necessaries, i que podé no servirà massa de res si al darrera no hi ha un manteniment, però el que es tracta també és conscienciar a la gent, mirar que estimin la natura i que la respectin. I si després d'això algú apren a estimar els arbres i s'anima a regar-los doncs tot això que haurem guanyat.

Jo he plantat molts arbres també, podé no tants, però segur que em queden molts anys per endevant per fer-ho i l'afició la vaig agafar fent una plantada a una plaça de nova cosntrucció el dia de la festa de l'arbre. Aquestes iniciatives, ho miris per on ho miris sempre són bones!
El que hem de criticar és que no s'en facin d'altres, o millor encara, proposar nosaltres mateixos fer-ne, dir-ho a familiars amics etc..

Bé espero que no se m'enfadi ningú sino tot el contrari que s'animi com més gent millor.

Pel que fa al reg a la zona on aniré jo no hi ha problema, per carregar aigua amb un carret de la compra o com sigui ja m'ho montaré  Cheesy
En línia

Des de Girona ( 90 msnm )
http://usuarios.lycos.es/tuscac/
meteocoll
CATmeteo Admin
Tren convectiu
**

« Resposta #13 en: 19 Març de 2008, 16:06:08 »

No pateixis, pq ningú s'enfada Smiley

L'iniciativa dolenta no és, però m'estimaria més una netejada de 30mil exemplars ... llavors si que s'asseguraria l'existència dels 30mil, més un munt del voltant seu, que segurament durant un estiu no molt llunyà, moriran cremats.

Ja que en vols plantar, fes per manera de marcar cada arbre que plantis amb una estaqueta pintada (no fa falta que sigui com la de la foto, una branca tb pot servir); aquesta estaqueta servirà per localitzar l'arbre quan el vagis a regar i per avisar a qui sigui, de que allà hi ha quelcom a respectar.

La primera regada és la més important de totes; al cap d'una setmana l'arbre s'ha de tornar a regar i després vas augmentan el temps entre reg i reg (tenin present la meteorologia) fins que l'arbre s'acostumi al nou hàbitat, molt diferent al d'un viver Wink
En línia

meteocoll's fotolog
galeria panoramio

Tuscac
Cumulus Mediocris

Capvespre ruent

« Resposta #14 en: 19 Març de 2008, 19:21:10 »

Molt bé!!

Merci pels consells, ja faré fotos!
En línia

Atra
Cumulus Mediocris
Connectat Connectat

Gènere: Femení
Missatges: 538

« Resposta #15 en: 24 Març de 2008, 19:26:23 »

Tuscac, de buen rollo, pero siento no estar de acuerdo con lo que dices.  Smiley

No vale decir que está muy bien y que la gente así se conciencia, dudo que la gente en este sentido no esté concienciada. La medida como muy bien dice Meteocoll es totalmente propagandística y no va a servir absolutamente de nada.

O los árboles se plantan en una zona donde el suelo esté siempre húmedo o esos árboles morirán todos sin remedio.

Son árboles vagos, que está acostumbrados a tener toda el agua que quieren y más, por lo que en cuanto los metas a régimen, te los cargas. Y lo peor de todo, que es lo que realmente me jode, es que ellos lo saben, pero aun así se ponen la medalla de que es una pasada lo que están haciendo.

Dices que siempre nos quejamos y vemos pegas a todo, pero es que realmente es una mierda de medida, no puedo decir otra cosa. Por ponerte un ejemplo, te diré que en Badalona cada año se realiza una plantada de árboles en la montaña, pues te lo creas o no, cada año se realiza en la misma zona  Grin Grin por qué ? pues porque los del año anterior se han muerto. Es así y así será siempre.

He hablado con la persona responsable y saben que el problema está ahí, pero las soluciones no son tan vistosas/publicitarias como lo que hacen.

Yo siempre que he plantado un árbol en la montaña, lo he hecho desde semilla, mucho más efectivo de lo que parece si se hace mínimamente bien, ya que conseguir árboles acostumbrados a la falta de agua es mucho más difícil.

Nunca te has preguntado como ha conseguido sobrevivir, por ejemplo, un geranio en una maceta abandonada en lo alto de un terrado durante años sin que nadie lo riegue, si los tuyos en cuanto estás una semana sin meterles agua ya se han secado ?

Pues con los árboles pasa igual... vienen de los viveros acostumbrados a mucha agua por lo que las raíces son pocas y vagas, así que no sobrevive ni uno.  Wink
En línia
torreneules
Cumulonimbus Calvus
**

Missatges: 2546

fageda montseny

« Resposta #16 en: 24 Març de 2008, 23:08:13 »

Doncs a tothom que cregui que tant dolent és una repoblació, el convidu a donar-se una volta per la obaga de Sant Pere Martir, on es va fer una enorme plantada de pins farà més de deu anys, i avui dia dona goig de veure el bosc que hi ha gràcies a aquesta ajuda a la natura..

Val que potser si és un acte propagandístic, però ja voldria que molts més fossin similars a aquest...

I estic amb Meteocoll, que valdria més fer neteja dels ja existents, però jo diria, que s'hauria de fer totes dues coses alhora, netejar el bosc, i plantar allà on fa realment falta.
En línia

hospitalet de llobregat, barri de sant josep

**tota la terra que el meu cor estima,
des d'aci es veu en serres onejar**

Surfin
Hippie de serie
Meteoclimatic projecte
Cumulonimbus Incus

Missatges: 6524

no puc amb l´ecologisme integrista

« Resposta #17 en: 24 Març de 2008, 23:22:18 »

I estic amb Meteocoll, que valdria més fer neteja dels ja existents, .

Jo també ....
En línia

Sant Joan de les Abadesses , Ripollés, al pre-pirineu de Girona , 750 msnm....

Since 1909
meteocoll
CATmeteo Admin
Tren convectiu
**

« Resposta #18 en: 25 Març de 2008, 13:27:20 »

Doncs a tothom que cregui que tant dolent és una repoblació, el convidu a donar-se una volta per la obaga de Sant Pere Martir, on es va fer una enorme plantada de pins farà més de deu anys, i avui dia dona goig de veure el bosc que hi ha gràcies a aquesta ajuda a la natura..

Tu mateix ho has dit Wink

A part i de ben segur, aquests arbrets han tingut un bon seguiment post-plantació Wink
En línia

meteocoll's fotolog
galeria panoramio

Tuscac
Cumulus Mediocris

Capvespre ruent

« Resposta #19 en: 25 Març de 2008, 16:55:26 »

Crec que els llocs no estan pas triats a l'atzar, he mirat alguns llocs, no tots, i bastants són boscos de rivera, o sigui que ja se n'asseguren que tindran un ambient humit, no es pas plantar a cegues com a la vessant d'una muntanya solana.
Si que s'ha d'aclarir els boscos, si que s'hauria de fer neteja, però també si que s'ha de repoblar zones.

Amb això també vull respondre a l'atra que d'acord que molts arbres son vagos perquè estan acostumats a estar en vivers, però si es planten en zones humides a la riba del riu aquest arbre té molts més numeros de viure. D'acord que molts moriran, per això se n'han de plantar més.

D'acord també que és una mesura propagandística, però tan de bo totes fossin així!!

A les deveses de Salt fa anys van fer plantacions massives d'arbres de tot tipus a les ribes del Ter, i al ser una zona humida m'atreviria a dir que més del 50% han viscut sino més, fins i tot Faigs en zones prop del riu.
En línia

Pàgines: 1 [2] Anar Dalt Imprimir 
« anterior següent »
Anar a:  

Ingressar amb nom d'usuari, contrasenya i durada de la sessió