Pàgines: 1 2 [3] 4 5
|
 |
|
Autor
|
Tema: Horta de Sant Joan diu NO als parcs eólics (Llegit 1489 vegades)
|
|
|
Rodamet
Rodassic Park
Meteoclimatic projecte
Cumulonimbus Capillatus

Connectat
Missatges: 9283

Cuando se hacerca una tormenta , late más fuerte
|
Ya lo he dicho muchas veces , si fuese por mi , ya podian poner unos cuantos molinillos de esos en collserola  no es eso, es en Collserola, en la serra de Marina, Ordal, Montserrat, la Mola... así hasta 38 zonas a tu alrededor, no son unos cuantos molinos tampoco me importaria Roda . si se apusta por las renovables se apuesta en serio . En los paises bajos , en Europa han apostado fuerte y les va muy bien. en los Paises Bajos la mitad estan dentro del mar si apostamos, apostamos por igual, solo se pide eso y se lo pasan por el forro
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
parhelio
el Martín Rubio del foro
Cumulus Congestus

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 1582

El maleït torna a sonar a hores intempestives
|
Roda, la legislatura passada el govern central va fer dues lleis al meu entendre importants i implicades, l'aigua és de titularitat pública i es va treure la moratoria de posar molins a la mar. Las cosas de palacio van despacio. Grany Bretanya y França fan front comú en l'aposta per l'energia nuclear i ho justifiquen amb que és el millor per combatre el canvi climátic (es veia venir).
Llevantada, jo estic amb tu amb lo dels molins a Collserola. S'hauria d'estudiar bé i seria un bon exemple de compromís territorial, ara que a Barcelona es necesitará més aigua que a altres llocs que també en necessiten.
Cerç, ja saps el que penso, aquets projecte és una putada plena d'ignoráncia. Perdó pels tacos, però a vegades no es poden evitar. Si Picasso aixequès el cap i veiés que estan fent amb el lloc on va viure un temps, tornava a la tomba.
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
parhelio
el Martín Rubio del foro
Cumulus Congestus

Desconnectat
Gènere: 

|
Aquesta és una mostra de la seva obra del període que va viure a Horta de Sant Joan.
|
|
|
|
parhelio
el Martín Rubio del foro
Cumulus Congestus

Desconnectat
Gènere: 

|
més
|
|
|
|
parhelio
el Martín Rubio del foro
Cumulus Congestus

Desconnectat
Gènere: 

|
Un dia truquem a en Baltasar i li ensenyem les imatges, a veure si toquem la seva part sensible.
|

picasso4.jpg (43.16 KB, 350x292 - vist 73 vegades.)
|
|
|
En línia
|
|
|
|
cerç
Cumulus Humilis

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 471
|
Un dia truquem a en Baltasar i li ensenyem les imatges, a veure si toquem la seva part sensible.  Parhelio, tu si que saps vendre lo meu poble!! Al pròxim dinarillo porto un cabàs de pastissets, magre i bon vinet i els tinc a tots comprats!!  A la Terra Alta, s'ha calculat (no sé com, ara) que en tres molinets som autosuficients, pues per mi encantada de fer servir una energia renovable.
I és que estem a les de sempre, quants edificis nous es fan i quants tenen plaques solars o rol·lectors de les aigües pluvials? Ara fa pocs dies vaig passar pel davant del col·legi d'advocats, a l'Eixample dret de Barcelona, regant lo jardinet del davant i tota l'aigua vessant, Al cap d'un parell de dies torno a passar i regant . Això no bé ara al cas, però... 
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
Tin
Cumulus Congestus

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 1045

Patagònia. Paradís de gel
|
No sé ben bé quin és el cas de l'Horta, però com dieu alguns, em sembla que avui en dia hi ha molta demagogia amb tots aquests temes. Menció apart mereixen el que en dieu "ecointegristes", individus que en contra del que podrien ser els seus interessos, fan que acabis rebutjant o si més no fugint de tot el que soni a ecologisme més o menys radical.
Com bé diu l'Atra, la cultura predominant ara per ara és la del "si, però aquí no". Falta electricitat, però no volem centrals nuclears, falten línies d'alta tensió, però no en volem, falta aigua, però no fem noves infraestructures (no dic trasvassaments) ni millorem les que tenim, falten abocadors, però no en volem cap al costat de casa, falten narcosales però en el cas de la de Vall d'Hebron els veïns es manifesten i tallen la Ronda de Dalt durant anys cada dimecres (quan després s'ha demostrat, inclús reconegut pels mateixos veïns, que no ha portat problemes).
En definitiva, volem moltes coses però no estem disposats a sacrificar res. Això no pot ser. Jo estic a favor de les energies renovables. Inclús estic a favor de l'energia nuclear ja que avui per avui és molt segura i amb un rendiment molt alt comparat amb qualsevol altra font d'energia. Però ningú vol aquestes fonts d'energia a prop de casa seva, ni que sigui perquè afecta la vista que té des de la seva finestra. Quin problema té l'energia eòlica? ... només el de l'impacte visual? ... doncs ens haurem d'acostumar tots a veure aquests molins (jo ja fa temps que m'he acostumat i ho veig com a una cosa positiva, una vissió de futur) ja que si no volem nuclears, aquesta és l'energia ara per ara més factible per al nostre pais. Quan l'energia solar tingui uns nivells d'eficiència més alts, o la fussió nuclear sigui plenament operativa ja pensarem en treure els molins, però ara per ara és una de les solucions.
Que hi ha una empresa que guanyarà molts diners? ... evidentment, sino on està el negoci? ... les empreses estan per això, per guanyar diners, està clar que no instal.len parcs eòlics per consciència ecològica. Però el poble o pobles dels voltants també guanyen diners eh? ... com més molins, més diners. I dir que posin tres molins ja que amb això ja s'autoabasteix una comarca, perdoneu-me, però a part de poc solidari és poc rendible per a qualsevol empresa i per tant, inviable.
En fi, cadascú tindrà els seus motius, tots respectables, però no hem de perdre de vista en cap moment el món real, un món en que falta una energia que hem de treure d'algun lloc.
Salutacions
|
|
|
|
|
En línia
|
Barcelona-Vall d'Hebron ... sense "l'ombra" :-))
|
|
|
cerç
Cumulus Humilis

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 471
|
Tin, respecto la teva opinió, i com sempre hi ha molta demagogia, interessos i tot el que vulguis, però la província de Tarragona de solidaris ho som "un rato" llarg. Les empreses eòliques nomès elles saben els diners que guanyen. A Horta de Sant Joan dies abans de que es fes el referendum per posar els aerogeneradors als Pessells, va venir a parlar l'alcaldessa de Pradell de la Teixeta. L'empresa els hi dona 4 "chavos", ells tenen pactats uns llindars a partir dels quals, l'ajuntament o propietaris reben uns cales. L'empresa quant veu que aquest llindà està a punt d'aconseguir, parent lo molinet.
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
parhelio
el Martín Rubio del foro
Cumulus Congestus

Desconnectat
Gènere: 

|
No sé ben bé quin és el cas de l'Horta, però com dieu alguns, em sembla que avui en dia hi ha molta demagogia amb tots aquests temes. Menció apart mereixen el que en dieu "ecointegristes", individus que en contra del que podrien ser els seus interessos, fan que acabis rebutjant o si més no fugint de tot el que soni a ecologisme més o menys radical.
Salutacions
Ves per allí i ho entendras. Jo estic d'acord amb això que plantejes de la cultura del no, és a dir, que ningú vol la merda a casa seva tot i que la generem tots. El cas d'Horta però, crec que es diferent. També defensaria una plataforma del no pel mateix tema a la Vall Fosca, o a la Vall d'Aran, hi ha llocs que si no els preservem, la caguem. Jo insistiré en el tema de Picasso, em sembla prou fort. Un pintor universal que va fer el que va fer inspirant-se en els paisatges de la Terra Alta crec que es per tenir-ho present. Poder hi ha gent que pensa que a on està la Fageda d'en Jordà es podrien fer unes boniques cases que deixarien molts diners a la Garrotxa, però tots tenim clar que seria una bestiesa. Crec que lo de Horta es comparable, tot i que com els kamacus i, altres "domingueros" de totes les comarques catalanes, ho coneixem poc, no es diu. Crec que el tema de la Terra Alta no està relacionat amb la cultura del no.
Roques Benet, Horta de Sant Joan:
|

picasso.jpg (37.73 KB, 500x375 - vist 58 vegades.)
|
|
|
En línia
|
|
|
|
Pàgines: 1 2 [3] 4 5
|
|
|