Cal Meteocoll
Benvingut(da), Visitant/. Sisplau ingressar o registrar-se.
11 Octubre de 2008, 17:59:13
Inici Ingressar Registrar-se

La fotografia de la setmana
llums solars (McConell)
Foto de la setmana
Notícies: La informació meteorològica al minut en el nostre fòrum de seguiments!

+  Fòrum CATmeteo
|-+  Temes diversos
| |-+  L'entorn natural
| | |-+  Adéu a les glaceres...
« anterior següent »
Pàgines: 1 [2] Anar Baix Imprimir
Autor Tema: Adéu a les glaceres...  (Llegit 586 vegades)
Atra
Cumulus Mediocris
Desconnectat Desconnectat

Gènere: Femení
Missatges: 620

Re: Adéu a les glaceres...
« Resposta #10 en: 18 Març de 2008, 12:40:44 »

No hay tanta agua en estos glaciares como para hacer subir el nivel del mar de forma significativa.

En cuanto a lo de la dependencia del agua de los glaciares, pues mira, estos depende de las precipitaciones, así que lo importante igual no son los glaciares y sí las precipitaciones que se produzcan en estos sistemas montañosos.
En línia
meteocoll
CATmeteo Admin
Tren convectiu
**
Connectat Connectat

Gènere: Masculí
Missatges: 34319

« Resposta #11 en: 18 Març de 2008, 12:47:31 »

Però vulguis o no, tota l'aigua que es desfà va a parar als mars i oceans... i la veritat... que pugi el nivell del mar... no és pas per tirar coets. A més, milers i milions de persones depenen de les glaceres per obtenir aigua i poder sobreviure... i com aquestes disminueixin, tindran problemes, i de molt greus... Undecided

Collons, però això és el cicle de l'aigua.

El problema el tindriem si no precipités, llavors si que no tindrien aigua. És més ... si fes més fred i les glaceres avancessin, tampoc podrien disposar d'aquesta aigua, estaria glaçada.
En línia

Collbató, al peu de Montserrat; dades de l'observatori situat al Casc Antic

meteocoll's fotolog
galeria panoramio

Surfin
Hippie de serie
Meteoclimatic projecte
Cumulonimbus Incus

Missatges: 6755

grrrrrrrrrrrrrrrrrr

« Resposta #12 en: 18 Març de 2008, 14:35:58 »

Meteocoll, fa poc que vares estar a Sass.Fee, no Huh ... Jo hi vaig anar fa 10 anys, i la Glacera estava en plena forma ..... com està ara Huh ...
En línia

Sant Joan de les Abadesses , Ripollés, al pre-pirineu de Girona , 750 msnm....

Since 1909
meteocoll
CATmeteo Admin
Tren convectiu
**
Connectat Connectat

« Resposta #13 en: 18 Març de 2008, 14:40:26 »

Meteocoll, fa poc que vares estar a Sass.Fee, no Huh ... Jo hi vaig anar fa 10 anys, i la Glacera estava en plena forma ..... com està ara Huh ...

Està molt reculada fins els 3100 mts o una mica més amunt; a partir d'aquesta cota hi ha un tou de gel.
En línia

meteocoll's fotolog
galeria panoramio

MeteoBDN
Cumulonimbus Calvus
**

Missatges: 3590

Matinades mogudes d'estiu...

« Resposta #14 en: 18 Març de 2008, 18:35:49 »

Està molt reculada fins els 3100 mts o una mica més amunt; a partir d'aquesta cota hi ha un tou de gel.

Val que per damunt els 3000 i pico metres hi hagi força gel... però aquest llindar va reculant, i cada vegada, el tou de gel l'haurem d'anar a buscar més amunt, si tot va com sembla que ha d'anar.
En línia

Badalona - Centre 21msnm, Barcelona, Catalunya. 18,1º i 412,1mm

Any 2005: 501,0 mm.
Any 2006: 322,7 mm.
Any 2007: 339,0 mm.
Any 2008: 355,0 mm.

meteocoll
CATmeteo Admin
Tren convectiu
**
Connectat Connectat

« Resposta #15 en: 18 Març de 2008, 19:11:08 »

Val que per damunt els 3000 i pico metres hi hagi força gel... però aquest llindar va reculant, i cada vegada, el tou de gel l'haurem d'anar a buscar més amunt, si tot va com sembla que ha d'anar.

Doncs més o menys ... en 150 anys han reculat uns 1000/1500 mts. Però això no vol dir que amb uns altres 150 anys reculi 1500 mts més. Hi ha molt gel i per allà dalt hi precipita sempre (tot l'any) en forma de neu i MOLT. Dubto molt que tu i jo veim morir les glaceres dels Alps, no ho crec.
En línia

meteocoll's fotolog
galeria panoramio

Jack Frost
CATmeteo Col.laborador
Cumulonimbus Calvus
**

Missatges: 3623

Doncs això...!

« Resposta #16 en: 18 Març de 2008, 21:30:11 »

El cas es fotre la por al personal i anunciar la fi del món a tota costa i a tota hora...  Roll Eyes
En línia

Poble Nou

Jack Frost: figura llegendària que s'origina a Escandinàvia, on, segons la mitologia noruega, Karl, déu dels vents, tenia un fill anomenat Jokul o Frosti -Jokul significa caramell i Frosti gebre. La fantasmagòrica figura, semblant a un Elfo, és un personatge imaginari que apareix en les històries tradicionals i se suposa que traça les figures que apareixen en el gebre; representa, per tant, el fred.  (R.Hardy: El libro del Clima. Vol I)

Una de les coses més maques que m'han dit en molt temps:"dons que.. estic molt contenta de que hi hagi gent com tu que sense casi coneixe'm em vulgui ajudar i ensenyar tantes coses, mai m'hauria pogut imaginar que una aficio com la meteo em fes coneixer a gent tant bona i agredable.. i que al final acaben siguent molt mes importants que no pas el fet de que caigui 1 metre de neu"

Jack Frost
CATmeteo Col.laborador
Cumulonimbus Calvus
**

Missatges: 3623

Doncs això...!

« Resposta #17 en: 18 Març de 2008, 21:36:09 »

Per cert, algú em pot dir amb precisió la temperatura mitjana de la màxima del mes més càlid en el continent antàrtic, i concretament, en la zona més càlida del continent?

Gràcies.
En línia

Poble Nou

Jack Frost: figura llegendària que s'origina a Escandinàvia, on, segons la mitologia noruega, Karl, déu dels vents, tenia un fill anomenat Jokul o Frosti -Jokul significa caramell i Frosti gebre. La fantasmagòrica figura, semblant a un Elfo, és un personatge imaginari que apareix en les històries tradicionals i se suposa que traça les figures que apareixen en el gebre; representa, per tant, el fred.  (R.Hardy: El libro del Clima. Vol I)

Una de les coses més maques que m'han dit en molt temps:"dons que.. estic molt contenta de que hi hagi gent com tu que sense casi coneixe'm em vulgui ajudar i ensenyar tantes coses, mai m'hauria pogut imaginar que una aficio com la meteo em fes coneixer a gent tant bona i agredable.. i que al final acaben siguent molt mes importants que no pas el fet de que caigui 1 metre de neu"

Pàgines: 1 [2] Anar Dalt Imprimir 
« anterior següent »
Anar a:  

Ingressar amb nom d'usuari, contrasenya i durada de la sessió