Cal Meteocoll
Benvingut(da), Visitant/. Sisplau ingressar o registrar-se.
7 Setembre de 2008, 13:10:15
Inici Ingressar Registrar-se

La fotografia de la setmana
Menorca (Garrotxi)
Foto de la setmana
Notícies: La informació meteorològica al minut en el nostre fòrum de seguiments!

+  Forum CATmeteo
|-+  Temes diversos
| |-+  L'entorn natural
| | |-+  Guerra de l'aigua
« anterior següent »
Pàgines: 1 ... 17 18 19 20 21 22 [23] 24 25 26 27 28 29 ... 47 Anar Baix Imprimir
Autor Tema: Guerra de l'aigua  (Llegit 9190 vegades)
besosada
Cumulus Congestus
*
Desconnectat Desconnectat

Gènere: Masculí
Missatges: 1612

Re: Guerra de l'aigua
« Resposta #220 en: 16 Abril de 2008, 17:55:28 »

Ara que tothom es preocupa per l'abastiment d'aigua degut a la sequera extrema i duradera sobre tot a l'area metropolitana de barcelona i alguns punts de la geografia catalana. La gestió dels recursos acuátics son molt importants, un d'ells i que fà temps que es coneixèn però si no es actualitat pocs ens recordem!!!
Aprofitament de les aigües subterraneas
Grups espeolológics catalans que tenen catalogats avencs importants i alguns d'ells grans en que l'aigua surgent i circulant es important (es podria aprofitar).
Associació radioestesia de barcelona, una associació que estudia desde fa mes de trenta anys les entranyes de la terra catalana en relació a cursos d'aigua subterranis, ells comenten que hi ha tres grans zones amb molts hectometres cúbic de reserves d'aigua: 1) zona d'influència de l'Ebre , aprop  de Tortosa.2.500.000 litres/hora(abans que arribi al delta). 2) riu que pasa Puigcerdà al pirineu  te uns amplada de 2 km i que està situat a uns 300 metres de profunditat. 3) riu que pasa per la ciutat de Barcelona 600.000 litres/ hora. Evidentment hi ha que saber s'aquesta aigua es bona per al consum humà i el cost del seu aprofitament!!!!! . Aqui a Santa coloma també fa un parells d'anys a les obres de la linea 9 en unes fractures del terreny es detectaren unes surgències d'aigua termal que semblen importants.
En línia

Santa Coloma de Gramenet
A la vora de la vall del besòs
MeteoTortosa
Lo poal i la granera
Cumulonimbus Capillatus

Missatges: 11088

¿Quis custodiet ipsos custodes?

« Resposta #221 en: 16 Abril de 2008, 18:04:56 »

Esto va a acabar como el rosario de la Aurora  Undecided

Si esta es la visión de Tarragona, 40 hm3 sobrantes ya pactados hace años (de los 120 hm3 en total), y ya se ponen tan a la defensiva, pues apaga y vámonos. Como la cosa se ponga más seria y el Gobierno de España (El UNICO que tiene potestad en Agua), decida finalmente que se riegue Valencia y Murcia, no te digo nada, macho...

Si esto pasa, no te digo lo que puede llegar a pasar...ya se en la época del PHN del PP, que las próximas guerras serian por el agua...si no tiempo al tiempo

Meteotortosa, nosotros tenemos un xalet en la Cerdanya, ¿Qué cojones pasa, tienes algún problema? ¿Te molesta que la gente se lo curre para tener una segunda residencia? ¿O prefieres que sea el Estado el que asigne la vivienda, una por familia, para toda la vida, sin posibilidad de comprar una segunda?

Quizás prefieres la segunda opción, claro, pero gracias a Dios, no es así.

Suerte tienes de poseer un chalet en la Cerdanya, con el sueldo medio de mi zona...suerte tengo para pagar una hipoteca, cobro como Tortosa, pero eso si compro a precio de Barcelona...
Pero lo que es inadmisible es que haya megaurbanizaciones en zonas en que la escasez de agua es notoria...por que claro, si sacamos agua del Segre...quieras que no...se sobrexplotarian los acuíferos...ohhhh no hay agua para los chalets de la Cerdanya!!!...pues nada...que no toquen esa agua...mejor la pillamos del Ebro...

Y no, no me molesta que tengas una segunda residencia...como si te puedes permitir tener otras tres...pero miremos las cosas desde las dos perspectivas, la tuya y la mia. Tu necesitas agua, yo necesito agua, que los políticos hagan su trabajo...pero, ¡¡coño!! que lo hagan bien.

Lo que hace falta, es un USO RACIONAL DEL AGUA.
En línia

Per fi he arribat a la puta maleida xifra dels 10.000 posts
meteocoll
CATmeteo Admin
Tren convectiu
**

Missatges: 34257

« Resposta #222 en: 16 Abril de 2008, 18:06:57 »

i ja no et dic quan estiguin operatives totes en conjunt. aleshores potser serem nosaltres qui tindrem que enviar vaixells d'aigua a Balears (p.ex) que no s'enfadi ningú , és un exemple.

Això fa uns anys ja ho vam fer Roll Eyes en vaixell.

De totes maneres, no veig clar que amb les desaladores anem sobrats.

Teoricament hauria de ser així i rius com el Ter i el Llobregat haurien de respirar, però "me huelo" que aquests rius continuaran morts i que fotran servir l'aigua per fer electricitat a base de bé Roll Eyes
En línia

Collbató, al peu de Montserrat; dades de l'observatori situat al Casc Antic

meteocoll's fotolog
galeria panoramio

MeteoTortosa
Lo poal i la granera
Cumulonimbus Capillatus

« Resposta #223 en: 16 Abril de 2008, 18:08:26 »

No crec pas que per l'aigua que s'agafarà de l'ebre per a Barcelona  es mori el riu ni el delta , de fet l'agua que es destinarà a Barcelona , és l'aigua excedent dels regams del marge dret de l'Ebre.

Sergi, no crec que quan estiguen les dessaladores en marxa, es desfaci el que es vol fer...si ara n'envien 40, després en voldràn 60, després 80...i "suma i sigue"

... i quan es necessiti una nuclear per alimentar a totes les desaladores ... on la posaran ? 

Crec que a Prades, o a Ciurana, o si no aquí a 200 metres de casa meva hi ha un solar en el que s'ha de fer un col·legui...però tant hi dona, sempre podem fer una nuclear, total...als del tercer mon no ens cal educació...mentre ens puguen anar xuclant la mamella, als polítics ja els va be
En línia

sequera
Cumulus Mediocris

Missatges: 795

« Resposta #224 en: 16 Abril de 2008, 18:10:20 »

Encara que si volen energia per la desaladora del llobregat que posin uns molins de vent a collserola ,

no a Collserola, però si al Port de Barcelona les instalaran ... ja ho  veuràs...

I si... amb les dessaladores tindrem suficient....el  problema és la salmuera.
En línia

estamos montando la estación meteorologica de Carrascalejo.

Este verano en Meteoclimatic
meteocoll
CATmeteo Admin
Tren convectiu
**

Missatges: 34257

« Resposta #225 en: 16 Abril de 2008, 18:10:55 »

que las próximas guerras serian por el agua...si no tiempo al tiempo

Doncs potser el mini-transvasament aquest que es fotrà de l'Ebre cap a Vilafranca n'evitarà una Roll Eyes no em vull ni imaginar tot el mecanisme de Bcn i voltants sense aigua; podria acabar molt malament.

Us la vindriem a buscar

Tongue
En línia

Collbató, al peu de Montserrat; dades de l'observatori situat al Casc Antic

meteocoll's fotolog
galeria panoramio

Almansa
Cumulonimbus Calvus
**

Missatges: 3848

Almansa (E. Albacete) a 700 m de altitud y 385 mm

« Resposta #226 en: 16 Abril de 2008, 18:12:22 »

que consti en acta també que el que fa falta es un canvi en la mentalitata de sistemes de reg de la pagesia , ja s'ha avabat l'era del reg a manta i totes aquestes punyetes , per a que esta la tecnologia? 

No tot el món pensa així , Millán Millán meteoróleg asesor de la Comisión Europea desde 1974 diu que :

" El suelo precisa riego a manta para desatar las tormentas de verano que, por ejemplo, representan el 11% de la Comunidad Valenciana pero son 100% aprovechables. "

Interesant l' article: Sólo faltan cinco años para que la Península se quede seca
En línia

Quien olvida los errores del pasado está condenado a repetirlos

Mi Video Resumen 2004 AQUI

Mi Video Resumen 2005 AQUI

Mi Video Resumen 2006 AQUI
Sándor
100% potencia sexual
Cumulonimbus Incus
Connectat Connectat

Missatges: 5832

« Resposta #227 en: 16 Abril de 2008, 18:15:12 »

Si esta es la visión de Tarragona, 40 hm3 sobrantes ya pactados hace años (de los 120 hm3 en total), y ya se ponen tan a la defensiva, pues apaga y vámonos. Como la cosa se ponga más seria y el Gobierno de España (El UNICO que tiene potestad en Agua), decida finalmente que se riegue Valencia y Murcia, no te digo nada, macho...

Si esto pasa, no te digo lo que puede llegar a pasar...ya se en la época del PHN del PP, que las próximas guerras serian por el agua...si no tiempo al tiempo

Meteotortosa, nosotros tenemos un xalet en la Cerdanya, ¿Qué cojones pasa, tienes algún problema? ¿Te molesta que la gente se lo curre para tener una segunda residencia? ¿O prefieres que sea el Estado el que asigne la vivienda, una por familia, para toda la vida, sin posibilidad de comprar una segunda?

Suerte tienes de poseer un chalet en la Cerdanya, con el sueldo medio de mi zona...suerte tengo para pagar una hipoteca, cobro como Tortosa, pero eso si compro a precio de Barcelona...
Pero lo que es inadmisible es que haya megaurbanizaciones en zonas en que la escasez de agua es notoria...por que claro, si sacamos agua del Segre...quieras que no...se sobrexplotarian los acuíferos...ohhhh no hay agua para los chalets de la Cerdanya!!!...pues nada...que no toquen esa agua...mejor la pillamos del Ebro...

Y no, no me molesta que tengas una segunda residencia...como si te puedes permitir tener otras tres...pero miremos las cosas desde las dos perspectivas, la tuya y la mia. Tu necesitas agua, yo necesito agua, que los políticos hagan su trabajo...pero, ¡¡coño!! que lo hagan bien.

Entiendo las perspectivas perfectamente, pero si no se quiere ceder nada es difícil, creo que tal como se está planteado este trasvase de agua a Barcelona, aunque la gestión haya sido fatal por parte del Govern, y nos hayan engañado, no es tan grave, pues se habla de 40/50 hm3 sobrantes de los ya traspasados en su día.

Lo que tenéis que hacer allí en Tarragona, es vigilar que no se limite eso, si es que estáis tan preocupados. ¿Qué hemos de hacer sino en esta situación de emergencia, barcos?

PD: Por desgracia yo no tengo ninguna casa fuera, en todo caso mi madre, yo dudo que la tenga nunca...
En línia
MeteoTortosa
Lo poal i la granera
Cumulonimbus Capillatus

« Resposta #228 en: 16 Abril de 2008, 18:23:17 »

Entiendo las perspectivas perfectamente, pero si no se quiere ceder nada es difícil, creo que tal como se está planteado este trasvase de agua a Barcelona, aunque la gestión haya sido fatal por parte del Govern, y nos hayan engañado, no es tan grave, pues se habla de 40/50 hm3 sobrantes de los ya traspasados en su día.

Lo que tenéis que hacer allí en Tarragona, es vigilar que no se limite eso, si es que estáis tan preocupados. ¿Qué hemos de hacer sino en esta situación de emergencia, barcos?

PD: Por desgracia yo no tengo ninguna casa fuera, en todo caso mi madre, yo dudo que la tenga nunca...

El problema radica ahí (al menos así lo veo yo), si se cede al trasvase, el grifo se abrirá cada vez mas y mas...y llegara un punto de no retorno, donde el agua del mini-trasvase será imprescindible.

Otra cosa seria hablar de contraprestación por esa agua...¿que van a hacer? ¿arreglarnos 4 carreteras? no creo que eso sean "contrapestraciones"...que incentiven llevar la industria aquí, que nos hace falta, como a todos supongo. Que los medios de transporte (llamales carreteras, tren, etc) sean suficientes para transportar estos materiales producidos AQUÍ se puedan transportar ALLÍ tan rápido como sea posible...no lo queramos todos en Barcelona y alrededores.
En línia

boira
Cumulonimbus Calvus
**

Missatges: 2357

« Resposta #229 en: 16 Abril de 2008, 18:33:11 »

Aprofitament de les aigües subterraneas
Grups espeolológics catalans que tenen catalogats avencs importants i alguns d'ells grans en que l'aigua surgent i circulant es important (es podria aprofitar).

M'han comentat que aquest assumpte és molt delicat. Si, hi ha molta aigua, però és molt difícil quantificar el volum total (quant ens duraria) i molt més difícil esbrinar el període de recàrrega (potser ha trigat milers d'anys a acumular-se) o les interaccions entre aquifers.

De tota manera també m'han comentat que s'ha està fent una mena d' "inventari nacional" de aquifers.
En línia
Pàgines: 1 ... 17 18 19 20 21 22 [23] 24 25 26 27 28 29 ... 47 Anar Dalt Imprimir 
« anterior següent »
Anar a:  

Ingressar amb nom d'usuari, contrasenya i durada de la sessió