Cal Meteocoll
Benvingut(da), Visitant/. Sisplau ingressar o registrar-se.
22 Agost de 2008, 05:41:46
Inici Ingressar Registrar-se

La fotografia de la setmana
Les ultimes llums (meteosuri)
Foto de la setmana
Notícies: La informació meteorològica al minut en el nostre fòrum de seguiments!

+  Forum CATmeteo
|-+  Temes diversos
| |-+  L'entorn natural
| | |-+  Guerra de l'aigua
« anterior següent »
Pàgines: 1 ... 18 19 20 21 22 23 [24] 25 26 27 28 29 30 ... 47 Anar Baix Imprimir
Autor Tema: Guerra de l'aigua  (Llegit 8983 vegades)
llevantada
El pescador de L'Escala
Meteoclimatic projecte
Línia de turbonada
*
Desconnectat Desconnectat

Gènere: Masculí
Missatges: 18533

Un xic de Tramuntana

Re: Guerra de l'aigua
« Resposta #230 en: 16 Abril de 2008, 18:33:16 »

que consti en acta també que el que fa falta es un canvi en la mentalitata de sistemes de reg de la pagesia , ja s'ha avabat l'era del reg a manta i totes aquestes punyetes , per a que esta la tecnologia? 

No tot el món pensa així , Millán Millán meteoróleg asesor de la Comisión Europea desde 1974 diu que :

" El suelo precisa riego a manta para desatar las tormentas de verano que, por ejemplo, representan el 11% de la Comunidad Valenciana pero son 100% aprovechables. "

Interesant l' article: Sólo faltan cinco años para que la Península se quede seca

doncs que vols que et digui , em sembla de lo més catastrofista que he llegit ens els ultims temps .

anem al de sempre , el any estiu passat segons aquests "experts" ja no hagués quedat ni un pam de bosc a Catalunya pels incendis , resulta que va ser l'estiu amb menys ha cremades dels ultims 15 anys.

el paràgraf aquest que por m2 construido en costa se tiene que reforestar en el interior i això de la compensació es de lo més absurd que he sentit , o sigui que es decanta per protegir l'interior envers la costa , o es que no existeixen praderies submarines a la mediterrània  Roll Eyes

i ara resulta que el reg a manta provoca tempestes , clar quan més aigua hi hagi més evaporació , si tot el interior del país valencià fos un gran llac tindríeu tempestes a manta  Tongue

l'Agricultura malgasta molta aigua i això es una veritat com una casa de pagès.
En línia

SANT REBUF (en plena forma)

http://meteosantandreu.blogspot.com/ (Blog)
http://picasaweb.google.com/llevantada (àlbum fotos)

La Màgia de l'Esbotzada, esperit Lassús 1960/2006

Sempre tornaré                                         
a la nostra platja
les ones no em deixen mu mare
allunyar-me'n massa
Almansa
Cumulonimbus Calvus
**

Missatges: 3800

Almansa (E. Albacete) a 700 m de altitud y 385 mm

« Resposta #231 en: 16 Abril de 2008, 18:41:41 »

que consti en acta també que el que fa falta es un canvi en la mentalitata de sistemes de reg de la pagesia , ja s'ha avabat l'era del reg a manta i totes aquestes punyetes , per a que esta la tecnologia? 

No tot el món pensa així , Millán Millán meteoróleg asesor de la Comisión Europea desde 1974 diu que :

" El suelo precisa riego a manta para desatar las tormentas de verano que, por ejemplo, representan el 11% de la Comunidad Valenciana pero son 100% aprovechables. "

Interesant l' article: Sólo faltan cinco años para que la Península se quede seca

l'Agricultura malgasta molta aigua i això es una veritat com una casa de pagès
.

Una veritat com un temple, és el principal consumidor d'aigua . Respecte al article no opine, els experts tindran mes dades que jo per a opinar el que opinen del tema ...
En línia

Quien olvida los errores del pasado está condenado a repetirlos

Mi Video Resumen 2004 AQUI

Mi Video Resumen 2005 AQUI

Mi Video Resumen 2006 AQUI
Sándor
100% potencia sexual
Cumulonimbus Incus

Missatges: 5763

« Resposta #232 en: 16 Abril de 2008, 18:48:24 »

Esto va a acabar como el rosario de la Aurora  Undecided

Si esta es la visión de Tarragona, 40 hm3 sobrantes ya pactados hace años (de los 120 hm3 en total), y ya se ponen tan a la defensiva, pues apaga y vámonos. Como la cosa se ponga más seria y el Gobierno de España (El UNICO que tiene potestad en Agua), decida finalmente que se riegue Valencia y Murcia, no te digo nada, macho...

Si esto pasa, no te digo lo que puede llegar a pasar...ya se en la época del PHN del PP, que las próximas guerras serian por el agua...si no tiempo al tiempo

Meteotortosa, nosotros tenemos un xalet en la Cerdanya, ¿Qué cojones pasa, tienes algún problema? ¿Te molesta que la gente se lo curre para tener una segunda residencia? ¿O prefieres que sea el Estado el que asigne la vivienda, una por familia, para toda la vida, sin posibilidad de comprar una segunda?

Quizás prefieres la segunda opción, claro, pero gracias a Dios, no es así.

Suerte tienes de poseer un chalet en la Cerdanya, con el sueldo medio de mi zona...suerte tengo para pagar una hipoteca, cobro como Tortosa, pero eso si compro a precio de Barcelona...
Pero lo que es inadmisible es que haya megaurbanizaciones en zonas en que la escasez de agua es notoria...por que claro, si sacamos agua del Segre...quieras que no...se sobrexplotarian los acuíferos...ohhhh no hay agua para los chalets de la Cerdanya!!!...pues nada...que no toquen esa agua...mejor la pillamos del Ebro...

Y no, no me molesta que tengas una segunda residencia...como si te puedes permitir tener otras tres...pero miremos las cosas desde las dos perspectivas, la tuya y la mia. Tu necesitas agua, yo necesito agua, que los políticos hagan su trabajo...pero, ¡¡coño!! que lo hagan bien.

Lo que hace falta, es un USO RACIONAL DEL AGUA.

Entiendo las perspectivas perfectamente, pero si no se quiere ceder nada es difícil, creo que tal como se está planteado este trasvase de agua a Barcelona, aunque la gestión haya sido fatal por parte del Govern, y nos hayan engañado, no es tan grave, pues se habla de 40/50 hm3 sobrantes de los ya traspasados en su día.

Lo que tenéis que hacer allí en Tarragona, es vigilar que no se limite eso, si es que estáis tan preocupados. ¿Qué hemos de hacer sino en esta situación de emergencia, barcos?

PD: Por desgracia yo no tengo ninguna casa fuera, en todo caso mi madre, yo dudo que la tenga nunca...

El problema radica ahí (al menos así lo veo yo), si se cede al trasvase, el grifo se abrirá cada vez mas y mas...y llegara un punto de no retorno, donde el agua del mini-trasvase será imprescindible.

Otra cosa seria hablar de contraprestación por esa agua...¿que van a hacer? ¿arreglarnos 4 carreteras? no creo que eso sean "contrapestraciones"...que incentiven llevar la industria aquí, que nos hace falta, como a todos supongo. Que los medios de transporte (llamales carreteras, tren, etc) sean suficientes para transportar estos materiales producidos AQUÍ se puedan transportar ALLÍ tan rápido como sea posible...no lo queramos todos en Barcelona y alrededores.

Yo sigo pensando que es agua sobrante, eso nadie puede discutirlo, creo. Otra cosa son las dudas de surgan de cara al futuro, por eso debemos exigir a la clase política soluciones de Medio y Largo plazo (Ródano, dixit; no sé si hay otra aparte de la propia lluvia).
En línia
tito micro
Señor Don Predictor
Meteoclimatic projecte
Cumulonimbus Incus

Missatges: 7489

El verano será muy caluroso....

« Resposta #233 en: 16 Abril de 2008, 19:04:40 »

l'Agricultura malgasta molta aigua i això es una veritat com una casa de pagès
.

Una veritat com un temple, és el principal consumidor d'aigua . Respecte al article no opine, els experts tindran mes dades que jo per a opinar el que opinen del tema ...

Al tal Millán aquest hauríem de dir-li que potser és al revés.. que molta més calor significa convecció i tempestes interiors.. però res, mentre hi hagi subjectes així anem ben apanyats.... Wink

í
En línia

Entre Verdum, Barcelona y Rubí (La Serreta), Vallès Occidental. Me gustan los chubascos uralita y los frentes patinadores...
Jack Frost
CATmeteo Col.laborador
Cumulonimbus Calvus
**

Missatges: 3318

Termi-meteo... :P

« Resposta #234 en: 16 Abril de 2008, 19:21:07 »

ummmm...

Em van regalar això fa unes setmanes:

L'obriré el dia que entrem en fase d'emergència (menys del 20% si no estic equivocat...).

"Sus apetese un trago"?? 

Grin
En línia

Poble Nou

Jack Frost: figura llegendària que s'origina a Escandinàvia, on, segons la mitologia noruega, Karl, déu dels vents, tenia un fill anomenat Jokul o Frosti -Jokul significa caramell i Frosti gebre. La fantasmagòrica figura, semblant a un Elfo, és un personatge imaginari que apareix en les històries tradicionals i se suposa que traça les figures que apareixen en el gebre; representa, per tant, el fred.  (R.Hardy: El libro del Clima. Vol I)

Una de les coses més maques que m'han dit en molt temps:"dons que.. estic molt contenta de que hi hagi gent com tu que sense casi coneixe'm em vulgui ajudar i ensenyar tantes coses, mai m'hauria pogut imaginar que una aficio com la meteo em fes coneixer a gent tant bona i agredable.. i que al final acaben siguent molt mes importants que no pas el fet de que caigui 1 metre de neu"

Rodamet
Rodassic Park
Meteoclimatic projecte
Cumulonimbus Capillatus

Missatges: 9251

Cuando se hacerca una tormenta , late más fuerte

« Resposta #235 en: 16 Abril de 2008, 19:34:42 »

Crispín, dime el agua que baja por el Segre a su paso por Isivol, y dime la que baja (o mejor dicho, dejan bajar) por Tortosa.

Roll Eyes

pués proporcionalmente la misma, el Ebro es un rio muy grande, irás a Tortosa y dirás coño..., el segre más pequeño, pero proporcionalmente no andarán muy lejos no de los cabales ideales para ambos rios, que lógicamente, han de ser diferentes porque son de naturaleza diferente

tu lo dices la que dejan bajar
En línia

Roda de Barà-Tarragona

Galeria meteofotográfica
http://www.rodamet.net/fotos
Web
www.rodamet.net
Rodamet
Rodassic Park
Meteoclimatic projecte
Cumulonimbus Capillatus

« Resposta #236 en: 16 Abril de 2008, 19:37:24 »

No crec pas que per l'aigua que s'agafarà de l'ebre per a Barcelona  es mori el riu ni el delta , de fet l'agua que es destinarà a Barcelona , és l'aigua excedent dels regams del marge dret de l'Ebre.

Sergi, no crec que quan estiguen les dessaladores en marxa, es desfaci el que es vol fer...si ara n'envien 40, després en voldràn 60, després 80...i "suma i sigue"

... i quan es necessiti una nuclear per alimentar a totes les desaladores ... on la posaran ? 

nosotros ya tenemos el cupo, se busquen otros, aunque el primer escenario será Tarragona, más que nada por su politica viciada

que piensas que me tiembla la mano por una nuclear? si por mi fuera meteria 2 más
En línia

Roda de Barà-Tarragona

Galeria meteofotográfica
Web
www.rodamet.net
Rodamet
Rodassic Park
Meteoclimatic projecte
Cumulonimbus Capillatus

« Resposta #237 en: 16 Abril de 2008, 19:42:15 »

No crec pas que per l'aigua que s'agafarà de l'ebre per a Barcelona  es mori el riu ni el delta , de fet l'agua que es destinarà a Barcelona , és l'aigua excedent dels regams del marge dret de l'Ebre.

Sergi, no crec que quan estiguen les dessaladores en marxa, es desfaci el que es vol fer...si ara n'envien 40, després en voldràn 60, després 80...i "suma i sigue"

... i quan es necessiti una nuclear per alimentar a totes les desaladores ... on la posaran ? 

tinc entés que les desaladores només suposaràn un augment d'un 1% total de l'energia consumida a Catalunya.

Encara que si volen energia per la desaladora del llobregat que posin uns molins de vent a collserola , que n'hi haurà de sobres per autogestionar l'energia demandada per la desaladora.

Lluís , quan tinguem la desaladora del Llobregat no et preocupis que deixarem de dependre d'altres , aleshores ja ens apanyarem solets  i podreu descansar de centralismes  Grin

i ja no et dic quan estiguin operatives totes en conjunt. aleshores potser serem nosaltres qui tindrem que enviar vaixells d'aigua a Balears (p.ex) que no s'enfadi ningú , és un exemple.

queconsti en acta també que el que fa falta es un canvi en la mentalitata de sistemes de reg de la pagesia , ja s'ha avabat l'era del reg a manta i totes aquestes punyetes , per a que esta la tecnologia? 

Bueno yo cuando estube en la mili en Palma ya llegaban barcos de agua de Tarragona, por cierto de esa agua no podian aprovechar nada, porque llegaba contaminada del producto de pintar el barco, esto lo se de fuente oficial

Y lo de andaremos solos con las desaladoras, yo soy un defensor de estas, pero no creo, hau mucho jacuzzi  de puticlub por llenar, no te fies
En línia

Roda de Barà-Tarragona

Galeria meteofotográfica
Web
www.rodamet.net
llevantada
El pescador de L'Escala
Meteoclimatic projecte
Línia de turbonada
*

Missatges: 18533

Un xic de Tramuntana

« Resposta #238 en: 16 Abril de 2008, 19:49:39 »

tinc entés que les desaladores només suposaràn un augment d'un 1% total de l'energia consumida a Catalunya.

Encara que si volen energia per la desaladora del llobregat que posin uns molins de vent a collserola , que n'hi haurà de sobres per autogestionar l'energia demandada per la desaladora.

Lluís , quan tinguem la desaladora del Llobregat no et preocupis que deixarem de dependre d'altres , aleshores ja ens apanyarem solets  i podreu descansar de centralismes  Grin

i ja no et dic quan estiguin operatives totes en conjunt. aleshores potser serem nosaltres qui tindrem que enviar vaixells d'aigua a Balears (p.ex) que no s'enfadi ningú , és un exemple.

queconsti en acta també que el que fa falta es un canvi en la mentalitata de sistemes de reg de la pagesia , ja s'ha avabat l'era del reg a manta i totes aquestes punyetes , per a que esta la tecnologia? 

Bueno yo cuando estube en la mili en Palma ya llegaban barcos de agua de Tarragona, por cierto de esa agua no podian aprovechar nada, porque llegaba contaminada del producto de pintar el barco, esto lo se de fuente oficial %)

Y lo de andaremos solos con las desaladoras, yo soy un defensor de estas, pero no creo, hau mucho jacuzzi  de puticlub por llenar, no te fies

tela marinera  Lips Sealed

hoy han dicho por la radio , que en la cabecera del Segre , sellevan un % los franceses , i que desviaron el curso para poder aprovechar esta agua , que hay de cierto?
En línia

SANT REBUF (en plena forma)

http://meteosantandreu.blogspot.com/ (Blog)
http://picasaweb.google.com/llevantada (àlbum fotos)

La Màgia de l'Esbotzada, esperit Lassús 1960/2006

Sempre tornaré                                         
a la nostra platja
les ones no em deixen mu mare
allunyar-me'n massa
sequera
Cumulus Mediocris

Missatges: 798

« Resposta #239 en: 16 Abril de 2008, 19:51:51 »

més dades d'última hora.

1.-el 130 milions es restaran dels inicialment previstos com a inversió a Catalunya en Infraestructures, en aplicació de l'estatut. ja anem malament.
2- ICV ha dit que si no es desmonta la tuberia una vegada estigui la dessaladora acabada, se'n van del Govern.
3.-Ciu diu que la solució es la planificació futura d'infraestructures d'aigua, amb Rhone com a referent principal. Diuen que aquest 130 milions es llençar els diners. Si el trasvassament del Rhone no es pot fer en 6 mesos, que fem llavors?Huh
4.-El govern d'Aragó ha demant un informe JURÍDIC per determinar si es un trasvassament. TELA MARINERA.....
5.-Valencia i Murcia s'aixequen en armes.
6.-Castella la Manxa tanca el canal del Segura al llevant.

ES QUE NO HAY NADIE NORMAL EN ESTA OFICINA . ( la borde de CAMARA CAFE dixit)
En línia

estamos montando la estación meteorologica de Carrascalejo.

Este verano en Meteoclimatic
Pàgines: 1 ... 18 19 20 21 22 23 [24] 25 26 27 28 29 30 ... 47 Anar Dalt Imprimir 
« anterior següent »
Anar a:  

Ingressar amb nom d'usuari, contrasenya i durada de la sessió