Autor
|
Tema: Guerra de l'aigua (Llegit 9668 vegades)
|
Rodamet
Rodassic Park
Meteoclimatic projecte
Cumulonimbus Capillatus

Desconnectat
Missatges: 9421

Cuando se acerca una tormenta , late más fuerte.
|
Y ERC también sobra han demostrado que son muy poco serios y desestabilizan cualquier govierno donde participan, no saben governar pués a la calle, menuda decepción de tios, una legislatura y la otra a romper el govierno, estos tios a la calle igual
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
|
|
|
|
Jack Frost
CATmeteo Col.laborador
Cumulonimbus Calvus

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 3623

Doncs això...!
|
Esto del agua y demás, me inspira una metáfora informática...
Nuestro territorio es como un viejo pentium 100, de esos que llevaban 32 megas de ram y tal, y que empezaron con eme-ese-dos ; que luego le pusimos un winbugs95, luego un 98; más tarde un win2000 a duras penas (sangrando el territorio para que chutara); luego más a duras penas le metimos un winXP (masacrándolo más si cabe, pero que funcionara, fuera como fuese, inventándonos una ram imposible, forzando el chip hasta límites insospechados, etc.,...); y ahora queremos meterle un winvista! 
Señores... linuxeemos el territorio... No sé si me explico...
|
|
|
|
|
En línia
|
Poble Nou Jack Frost: figura llegendària que s'origina a Escandinàvia, on, segons la mitologia noruega, Karl, déu dels vents, tenia un fill anomenat Jokul o Frosti -Jokul significa caramell i Frosti gebre. La fantasmagòrica figura, semblant a un Elfo, és un personatge imaginari que apareix en les històries tradicionals i se suposa que traça les figures que apareixen en el gebre; representa, per tant, el fred. (R.Hardy: El libro del Clima. Vol I) Una de les coses més maques que m'han dit en molt temps:"dons que.. estic molt contenta de que hi hagi gent com tu que sense casi coneixe'm em vulgui ajudar i ensenyar tantes coses, mai m'hauria pogut imaginar que una aficio com la meteo em fes coneixer a gent tant bona i agredable.. i que al final acaben siguent molt mes importants que no pas el fet de que caigui 1 metre de neu" 
|
|
|
|
|
|
|
Klipsus
el chico cazado y oxidado
Cumulonimbus Incus

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 6017

When you love, God's light shines on you :)
|
Setè: Estic d'acord (i visc a l'AMB) que catalunya està molt influenciada per Barcelona. La resta que no sigui a 40 km a la rodona de la urbs està oblidada, i fins i tot, segons què, a les mateixes viles de l'AMB també hi ha agravi comparatiu. Però si fa falta quelcom, en aquest cas, l'aigua, s'ha de portar d'on sigui. I l'aigua no crec que sigui de ningú, és de tots, i prefereixo veure aigua a casa meva i a les fàbriques, i si m'apures, per fer morter als pisos, que no veure com milers de litres van a petar al mar, quan ja s'ha complert amb el cabal ecològic de marres. I el recurs ha de ser on es produeixi...
El que potser no recordes, Micro (perquè ets més jove que jo) és que a molts llocs de Tarragona, i en especial a les comarques del Camp, vam patir restriccions continuades d'aigua durants anys sencers arran de les sequeres dels 80. Els reusencs més iaios de ben segur que sí recordem les escasses 3 o 4 diàries que sortia alguna cosa per les aixetes. I què dir dels molt pobles i ciutat amb aigua totalment salada, imbebible. Però és clar: allò no era BCN, i així es van tirar aaaaaanys marejant la perdiu fins que finalment es va aprobar i construir la canonada des de l'Ebre.
Ara es parla del risc - només risc! - de desabastiment de BCN i àrea metropolitana a partir de l'octubre i es munta pràcticament una tercera guerra mundial.
|
|
|
|
|
En línia
|
Per fer l'amor les dones necessiten una raó; els homes un lloc :-) Luxembourg-Findel - 49º37'N 6°12'E - 376 m  Temp. mitjana anual (1971-2000): +8,8°C Any més fred (1947-2007): +7,0°C (1956) Any més càlid (1947-2007): +10,4°C (2007) Mitja gener (mes estadísticament més fred) (1971-2000): +0,6°C Mitja juliol (mes estadísticament més càlid) (1971-2000): +17,5°CMes més fred del període 1947-2007 (febrer 1956): ―8,8°C Mes més càlid del període 1947-2007 (juliol 2006): +23,5°C
|
|
|
Klipsus
el chico cazado y oxidado
Cumulonimbus Incus

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 6017

When you love, God's light shines on you :)
|
al final lo hemos convertido en un hilo de politica....
Podiamos haber entrado a fondo técnicamente.....
Pasa en todos los lados , en la Comunidad Valenciana pienso que la mayoría de votantes del PP (mayoría absoluta) abogan por el trasvase , y los del PSOE por el NO porque así lo dicen sus partidos . Yo prefiero no hacer caso y ver cual es la mejor opción para levante ya que , por un lado, la cabecera del Tajo está a punto de no poder trasvasar más agua ya que está en mínimos. Por otro cientos de miles de turistas están a punto de pasar sus vacaciones en Murcia y C.Valenciana y tienen su consumo de agua, al igual que toda la huerta e invernaderos de Alicante- Murcia - Almería . Igual pasa en Barcelona que se queda sin agua (en peor situación que el levante en estos momentos) y hay que sacarla de algún lado urgentemente. Estaría bien intentar llevar el tópic por poner soluciones más que criticar a tal o pascual . Medidas que usaría yo: - Arreglar de una vez, aprovechando el trasvase, las perdidas de agua en las cañerías de acceso a Barcelona que pierden miles de litros diarios. - Acelerar la construcción de desaladoras. - Construccion de los trasvases viables (sin apenas daños ecológicos) : no sé si se ha planteado , pero remontar el agua de una salinizadora ( a nivel del mar) por ejemplo al vinalopó alicantino ( 500 m de altitud) lleva acarreado un consumo de energía y serias dificultades.... - Un uso racional del agua y evitar la sobreexplotación de ella. ¿Y vosotros , que medidas pondríais? - Restricciones en los grifos de 14-18 horas/día, como las que tuvimos en muchas localidades de Tarragona en los años 80; no serían años como nosotros en su momento, sino apenas unos meses.
|
|
|
|
|
En línia
|
Per fer l'amor les dones necessiten una raó; els homes un lloc :-) Luxembourg-Findel - 49º37'N 6°12'E - 376 m  Temp. mitjana anual (1971-2000): +8,8°C Any més fred (1947-2007): +7,0°C (1956) Any més càlid (1947-2007): +10,4°C (2007) Mitja gener (mes estadísticament més fred) (1971-2000): +0,6°C Mitja juliol (mes estadísticament més càlid) (1971-2000): +17,5°CMes més fred del període 1947-2007 (febrer 1956): ―8,8°C Mes més càlid del període 1947-2007 (juliol 2006): +23,5°C
|
|
|
|
|
|
|
|