Cal Meteocoll
Benvingut(da), Visitant/. Sisplau ingressar o registrar-se.
5 Desembre de 2008, 18:23:40
Inici Ingressar Registrar-se

La fotografia de la setmana
Brisa matinal (avanto)
Foto de la setmana
Notícies: La informació meteorològica al minut en el nostre fòrum de seguiments!

+  Fòrum CATmeteo
|-+  Temes diversos
| |-+  L'entorn natural
| | |-+  Guerra de l'aigua
« anterior següent »
Pàgines: 1 ... 29 30 31 32 33 34 [35] 36 37 38 39 40 41 ... 47 Anar Baix Imprimir
Autor Tema: Guerra de l'aigua  (Llegit 10660 vegades)
MeteoTortosa
Lo poal i la granera
Cumulonimbus Capillatus
Desconnectat Desconnectat

Gènere: Masculí
Missatges: 11823

¿Quis custodiet ipsos custodes?

Re: Guerra de l'aigua
« Resposta #340 en: 11 Maig de 2008, 15:28:30 »

En línia

Per fi he arribat a la puta maleida xifra dels 10.000 posts
meteocoll
CATmeteo Admin
Tren convectiu
**
Connectat Connectat

Missatges: 34846

« Resposta #341 en: 11 Maig de 2008, 15:37:47 »

Jejeje, home (amb referència al primer dibuix), ara no us fa falta aigua que no sigui de l'Ebre ... però d'aquí uns anys, quan els vostres amics aragonesos tinguin el seu "Las Vegas" i un més que possible govern del PP acabi duent a terme el transvassament cap al SE peninsular ... jejeje, ves a saber, al igual us va bé i tot la tuberia dels collons; a veure que us arribarà de l'Ebre llavors fang!

I no diguis mai "de esta agua no beberé"; mira el que els hi ha passat a la colla d'inútils aquests del tripartit.

Roll Eyes
En línia

Collbató, al peu de Montserrat; dades de l'observatori situat al Casc Antic

meteocoll's fotolog
galeria panoramio

Almansa
Cumulonimbus Incus

Missatges: 4294

Almansa (E. Albacete) a 700 m de altitud y 385 mm

« Resposta #342 en: 12 Maig de 2008, 11:40:28 »

Ahir comentaren que havía pujat nomes un 2% en alguns pantans de Catalunya en aquest episodi , pensava que pujaría més.

Alarcón i Contreras que abasteixen el transvassament Tajo-Segura estaven al 8,5% de la seua capacitat  Lips Sealed
En línia

Quien olvida los errores del pasado está condenado a repetirlos

Mi Video Resumen 2004 AQUI

Mi Video Resumen 2005 AQUI

Mi Video Resumen 2006 AQUI
Gongo
Visitant

Email
« Resposta #343 en: 12 Maig de 2008, 11:53:23 »

Una cosa, a ver que opináis, que a mi me tiene intrigado:

Por ejemplo, si dicen en prensa que después de las lluvias, los pantanos han subido un 2%, y antes de las lluvias estaban al 20%, ¿Cúal es el cálculo correcto?

1ª Opción)

Si aplicamos el 2% sobre el 20%, después de las lluvias, los pantanos estarán al 20,4% (El 2% de 20 es 0,4)

2ª Opción)

Si al principio estamos al 20%, y los pantanos suben un 2%, después de las lluvias, estamos al 22%.

La segunda es la forma que utiliza la prensa y mucha gente para decir que suben un 2%, pero bajo mi punto de vista, pasar del 20% al 22%, implica una subida del 10%, que pienso que es la forma correcta de aplicar los porcentajes.

Otra cosa es decir que la capacidad de los pantanos ha pasado del 20% al 22%, pero es o no es lo mismo que decir que han subido un 2%.

Me tiene "mosca"  Grin

¿Qué opináis?

En línia
Jack Frost
CATmeteo Col.laborador
Cumulonimbus Incus
Connectat Connectat

Missatges: 4280

Neu, neu!!!

« Resposta #344 en: 12 Maig de 2008, 12:11:19 »

Por ejemplo, si dicen en prensa que después de las lluvias, los pantanos han subido un 2%, y antes de las lluvias estaban al 20%, ¿Cúal es el cálculo correcto?

1ª Opción)

Si aplicamos el 2% sobre el 20%, después de las lluvias, los pantanos estarán al 20,4% (El 2% de 20 es 0,4)

2ª Opción)

Si al principio estamos al 20%, y los pantanos suben un 2%, después de las lluvias, estamos al 22%.

La segunda es la forma que utiliza la prensa y mucha gente para decir que suben un 2%, pero bajo mi punto de vista, pasar del 20% al 22%, implica una subida del 10%, que pienso que es la forma correcta de aplicar los porcentajes.

Otra cosa es decir que la capacidad de los pantanos ha pasado del 20% al 22%, pero es o no es lo mismo que decir que han subido un 2%.

Me tiene "mosca"  Grin

¿Qué opináis?

Supongo que se hace en función de un 100% teórico, es decir, del total máximo posible del agua embalsada; de ahí que si pasamos del 20% al 22%, es como decirle al gran público que "hemos llenado dos partes más de agua embalsada de esas 80 secas que nos quedan todavía por llenar".

La duda es si se hace para que le quede claro al gran público, o si es por el simple hecho de que el periodista de turno no se entera más...  Grin

De todos modos, bien visto el detalle!  Wink
En línia

Poble Nou

Jack Frost: figura llegendària que s'origina a Escandinàvia, on, segons la mitologia noruega, Karl, déu dels vents, tenia un fill anomenat Jokul o Frosti -Jokul significa caramell i Frosti gebre. La fantasmagòrica figura, semblant a un Elfo, és un personatge imaginari que apareix en les històries tradicionals i se suposa que traça les figures que apareixen en el gebre; representa, per tant, el fred.  (R.Hardy: El libro del Clima. Vol I)

Una de les coses més maques que m'han dit en molt temps:"dons que.. estic molt contenta de que hi hagi gent com tu que sense casi coneixe'm em vulgui ajudar i ensenyar tantes coses, mai m'hauria pogut imaginar que una aficio com la meteo em fes coneixer a gent tant bona i agredable.. i que al final acaben siguent molt mes importants que no pas el fet de que caigui 1 metre de neu"

Almansa
Cumulonimbus Incus

Missatges: 4294

Almansa (E. Albacete) a 700 m de altitud y 385 mm

« Resposta #345 en: 12 Maig de 2008, 12:39:45 »

De todas un subida de un 2% me parece pequeña  Undecided  , nos hacen falta muchos temporales para que la capacidad llegue a valores aceptables del 60% por ejemplo .

De la exfoliada cuenca del Jucar, Segura mejor ni hablar .......  % por los suelos ....  este verano van a pasarlas putas en algunas zonas.

En Almansa por suerte tenemos pozos que nos abastecen sin problemas.  Smiley
En línia

Quien olvida los errores del pasado está condenado a repetirlos

Mi Video Resumen 2004 AQUI

Mi Video Resumen 2005 AQUI

Mi Video Resumen 2006 AQUI
Gongo
Visitant

Email
« Resposta #346 en: 12 Maig de 2008, 14:54:50 »

De todas un subida de un 2% me parece pequeña Undecided , nos hacen falta muchos temporales para que la capacidad llegue a valores aceptables del 60% por ejemplo .

De la exfoliada cuenca del Jucar, Segura mejor ni hablar ....... % por los suelos .... este verano van a pasarlas putas en algunas zonas.

En Almansa por suerte tenemos pozos que nos abastecen sin problemas. Smiley

Me parece que irá subiendo en los próximos días, con la nevada que cayó (Vallter2000, 120 mm de nieve), además, con las tormentas de esta semana (esperemos las haya), y el frente de lluvias del sábado... pues más si cabe.
En línia
Ventisca
Cumulonimbus Calvus
**

Missatges: 3904

Vallirana (310 msnm)

« Resposta #347 en: 12 Maig de 2008, 22:11:05 »

1ª Opción)

2ª Opción)

Me tiene "mosca"  Grin

¿Qué opináis?

Supongo que se hace en función de un 100% teórico, es decir, del total máximo posible del agua embalsada; de ahí que si pasamos del 20% al 22%, es como decirle al gran público que "hemos llenado dos partes más de agua embalsada de esas 80 secas que nos quedan todavía por llenar".

La duda es si se hace para que le quede claro al gran público, o si es por el simple hecho de que el periodista de turno no se entera más...  Grin

De todos modos, bien visto el detalle!  Wink

Es evidente que toman como referencia de base el 100% es mucho mas fácil de comprender.

Otro tema que me parece grave es decir que ha aumentado la capacidad!

Eso es falso, la capacidad del pantano no aumenta, a no ser que subamos la altura de la presa. Lo que aumenta es la cantidad de agua embalsada. Este es un  término que se usa mal. Hoy en la radio venia escuchando que la capacidad de los pantanos había aumentado ese 2% y me imaginaba las grúas levantando presas para aumentar el espacio de almacenaje Wink
En línia

Pilgrim (el *****)
Cumulus Mediocris

Missatges: 568

« Resposta #348 en: 12 Maig de 2008, 23:26:27 »

Sí, Ventisca, de expresiones incorrectas y mal usadas está el mundo de los periodistas lleno.......... Falta de rigor (e incluso diría que de cultura)........... Undecided Undecided Undecided Undecided Undecided Undecided
En línia

"Lo hicieron porque no sabían que era imposible"

"¿Cuántos cestos de tierra tiene esa montaña? Si el cesto es grande.... uno."

Saludos desde la Plaza de Lavapiés.
Madrid

http://cuencaserrania.netfirms.com
Jack Frost
CATmeteo Col.laborador
Cumulonimbus Incus
Connectat Connectat

Missatges: 4280

Neu, neu!!!

« Resposta #349 en: 12 Maig de 2008, 23:45:42 »

y si tenemos en cuenta que se van colmatando... más bien diría que la capacidad disminuye.  Tongue
En línia

Poble Nou

Jack Frost: figura llegendària que s'origina a Escandinàvia, on, segons la mitologia noruega, Karl, déu dels vents, tenia un fill anomenat Jokul o Frosti -Jokul significa caramell i Frosti gebre. La fantasmagòrica figura, semblant a un Elfo, és un personatge imaginari que apareix en les històries tradicionals i se suposa que traça les figures que apareixen en el gebre; representa, per tant, el fred.  (R.Hardy: El libro del Clima. Vol I)

Una de les coses més maques que m'han dit en molt temps:"dons que.. estic molt contenta de que hi hagi gent com tu que sense casi coneixe'm em vulgui ajudar i ensenyar tantes coses, mai m'hauria pogut imaginar que una aficio com la meteo em fes coneixer a gent tant bona i agredable.. i que al final acaben siguent molt mes importants que no pas el fet de que caigui 1 metre de neu"

Pàgines: 1 ... 29 30 31 32 33 34 [35] 36 37 38 39 40 41 ... 47 Anar Dalt Imprimir 
« anterior següent »
Anar a:  

Ingressar amb nom d'usuari, contrasenya i durada de la sessió