Cal Meteocoll
Benvingut(da), Visitant/. Sisplau ingressar o registrar-se.
7 Setembre de 2008, 20:11:13
Inici Ingressar Registrar-se

La fotografia de la setmana
Menorca (Garrotxi)
Foto de la setmana
Notícies: La informació meteorològica al minut en el nostre fòrum de seguiments!

+  Forum CATmeteo
|-+  Meteorologia
| |-+  Fòrum general de meteorologia i climatologia
| | |-+  SEGUIMENT DE MODELS - ABRIL 2008
« anterior següent »
Pàgines: 1 2 3 4 5 6 7 [8] 9 10 11 12 13 14 ... 40 Anar Baix Imprimir
Autor Tema: SEGUIMENT DE MODELS - ABRIL 2008  (Llegit 13009 vegades)
MeteoTorre
el 1X2
Cumulonimbus Capillatus
Connectat Connectat

Gènere: Masculí
Missatges: 9956

Visc a BCN treballo a TGN i l'estacio a La Torre

Re: SEGUIMENT DE MODELS - ABRIL 2008
« Resposta #70 en: 5 Abril de 2008, 11:33:45 »

El Dani continua pronosticando lluvias en el interior y en el sud de catalunya.... aunque ahora ya dice entre febles i moderades... me ha dado la sensacion que no han cambiado el mapa de ayer, que es el mismo, pero las previsiones indican otra cosa y lo ha querido matizar  Undecided Undecided
En línia

StormCell
Cumulonimbus Calvus
**
Desconnectat Desconnectat

Missatges: 3545

Septiembre 2008= Extremadamente seco

« Resposta #71 en: 5 Abril de 2008, 11:48:26 »

El UKMO nos marca 8 Litros para los del sud y algo para el resto  si caen....... bienvenidos son...
En línia

L'Hospitalet de L'Infant(Baix Camp)
Total Año 2005: 657,2 mm
Total Año 2006: 338,6 mm
Total Año 2007: 273 mm
Total Año precipitación 2008: 325,2 mm
Máxima intensidad de lluvia: 523.6 mm/h a les 17:27 (12-07-08)
Presión Min: ( 988 hPa a las 18:59  22-03-08)
]
Meses:

Enero 2008: 13,7 mm
Febrero 2008: 28 mm
Marzo 2008: 3,5 mm
Abril 2008: 25,6 mm
Mayo 2008: 151,2 mm
Junio 2008: 25,7 mm
Julio 2008: 70 mm
Agosto 2008: 6,5 mm
Septiembre 2008: 1 mm
Noches Tropicales
62º Noches Tropicales
Días de piedra
1 Día este 2008 el 12 de Julio del 2008.
Días de niebla
9 Días de niebla este 2008
http://meteohospi.webcindario.com/
brainstorm
Cumulus Congestus
*

Missatges: 1162

quina potència!!!

« Resposta #72 en: 5 Abril de 2008, 11:56:22 »

Doncs jo crec que encara hi ha bones esperançes amb una perturbació rodant aprop, aire fred i energia de sol. La perturbació encara pot variar el seu recorregut, son molt imprevisibles. A veure el que acaba passant.
De tota manera ruixats en tindrem.
En línia

REUS-PARÍS-LONDRES
Tintin
Cumulus Mediocris

Missatges: 505

« Resposta #73 en: 5 Abril de 2008, 12:21:31 »

Doncs jo crec que encara hi ha bones esperançes amb una perturbació rodant aprop, aire fred i energia de sol. La perturbació encara pot variar el seu recorregut, son molt imprevisibles. A veure el que acaba passant.
De tota manera ruixats en tindrem.

Veig que som els dos únics esperançats en aquesta situació i que pensem força igual a veure si s'afegeix més gent, això no està perdut i si la primera perturbació falla a esperar la de Dijous tarda-Divendres.  Shocked Com molt bé dius tú i jo ja vaig comentar ruixats a diverssos llocs hi haurà cal veure extensió i abundància  Smiley

* untitled.PNG (63.75 KB, 781x648 - vist 162 vegades.)
En línia
McConnell
Cumulonimbus Calvus
**

Missatges: 3900

Michael Connelly

« Resposta #74 en: 5 Abril de 2008, 13:19:08 »

Jo crec que no tindrem pluges generals enlloc. Tinrem precipitacions debils aqui i allà, avui toca demà no. Ara recullo 5 litres, demà 2 décimes. Així al llarg de diversos dies. Que l'anticicló marxi ben lluny deixa un panorama en terres de ningú i pot afavorir bolets primaverals segons el règim de vents locals i segons l'aire fred en capes altes.

Situació més típica de primavera, però que no ens treurà evidentment de la sequera... però crec que serà una setmana molt entretinguda. A més crec que tindrem cels ben i ben macos per fotografiar  Wink
En línia

La Salut - Badalona - Barcelonés - Catalunya
http://tempsbadalona.com/

joan33(tarrega)
Cumulus Mediocris

Missatges: 646

« Resposta #75 en: 5 Abril de 2008, 13:47:21 »

de moment el smc ja comenca a descafeinar el tema

dies variables per la setmana que ve, pero amb pluges disperses i moltes estones de sol i nuvols

tv3 al migdia avui canviara el optimisme segur

aixo ja es desesperant....
En línia
MeteoFanàtic
Cumulus Congestus
*

Missatges: 1323

Per què en diuen "mal temps" ????

« Resposta #76 en: 5 Abril de 2008, 14:05:33 »

Realment, desesperant és poc...  Roll Eyes

Però jo hi ha una cosa que no entenc, i que no sé si sabré expressar ja que no soc un expert en models. Jo entenc que els models s'equivoquen, que no son fiables a més de dos o tres díes, que marquen tendències, etc. Però el que no entenc és per què sistemàticament sembla que, pel que fa a Catalunya, els models s'equivoquen sempre en em mateix sentit, és a dir, pronosticant plujes a una setmana vista, fins i tot situacions d'important inestabilitat, però al final acaben fent figa. Jo entendria que els models s'equivoquessin també en sentin invers, és a dir, que de tant en tan anunciessin sol i anticicló a una setmana vista i, a mida que s'anés acostant el dia, la previsió canviés cap a pluges generals! O que una borrasca que en teoria no hauria de tocar-nos acabés a darrera hora afectant-nos de ple! Això no recordo haver-ho vist MAI  Huh Malauradament, quan els models anuncien "bon temps" solen tenir una fiabilitat increible, mentre que quan anuncien "mal temps", ja pots posar un ciri al sant que vulguis...

Segur que hi deu haver una explicació, però sinó potser caldria pensar en que als models se'ls escapa alguna variable important, perquè ja son massa prediccions errònies sempre en el mateix sentit. Diguem-li "variable sequera", "variable Murphy" o "variable lamarequeelva"... Bromes apart, espero que entengueu el que vull dir.

I per últim, una pregunta que segurament és absurda, irracional, catastrofista, digueu-li com vulgueu, però que no deixo de fer-me: i si no torna a ploure mai més?? No ho entengueu al peu de la lletra, obviament, però vull dir que no serà que el canvi climàtic ja ha alterat el clima de forma substancial com per que a la nostra zona ja no veurem mai més (ja sé, "mai" és relatiu) segons quines coses que estàvem acostumats a veure les darreres dècades? Els meus records de fa unes dècades son ja molt diferents del que veiem en l'actualitat... i en el futur proper? Crieu que tornarem a veure els pantans plens algún cop?  Roll Eyes

I ara, ja podeu "atacar-me" per on vulgueu, que ho entendré Wink
En línia

Des de Girona ciutat i enamorat de la meteorologia (i de la fotografia!!)
brainstorm
Cumulus Congestus
*

Missatges: 1162

quina potència!!!

« Resposta #77 en: 5 Abril de 2008, 14:23:23 »

Realment, desesperant és poc...  Roll Eyes

Però jo hi ha una cosa que no entenc, i que no sé si sabré expressar ja que no soc un expert en models. Jo entenc que els models s'equivoquen, que no son fiables a més de dos o tres díes, que marquen tendències, etc. Però el que no entenc és per què sistemàticament sembla que, pel que fa a Catalunya, els models s'equivoquen sempre en em mateix sentit, és a dir, pronosticant plujes a una setmana vista, fins i tot situacions d'important inestabilitat, però al final acaben fent figa. Jo entendria que els models s'equivoquessin també en sentin invers, és a dir, que de tant en tan anunciessin sol i anticicló a una setmana vista i, a mida que s'anés acostant el dia, la previsió canviés cap a pluges generals! O que una borrasca que en teoria no hauria de tocar-nos acabés a darrera hora afectant-nos de ple! Això no recordo haver-ho vist MAI  Huh Malauradament, quan els models anuncien "bon temps" solen tenir una fiabilitat increible, mentre que quan anuncien "mal temps", ja pots posar un ciri al sant que vulguis...

Segur que hi deu haver una explicació, però sinó potser caldria pensar en que als models se'ls escapa alguna variable important, perquè ja son massa prediccions errònies sempre en el mateix sentit. Diguem-li "variable sequera", "variable Murphy" o "variable lamarequeelva"... Bromes apart, espero que entengueu el que vull dir.

I per últim, una pregunta que segurament és absurda, irracional, catastrofista, digueu-li com vulgueu, però que no deixo de fer-me: i si no torna a ploure mai més?? No ho entengueu al peu de la lletra, obviament, però vull dir que no serà que el canvi climàtic ja ha alterat el clima de forma substancial com per que a la nostra zona ja no veurem mai més (ja sé, "mai" és relatiu) segons quines coses que estàvem acostumats a veure les darreres dècades? Els meus records de fa unes dècades son ja molt diferents del que veiem en l'actualitat... i en el futur proper? Crieu que tornarem a veure els pantans plens algún cop?  Roll Eyes

I ara, ja podeu "atacar-me" per on vulgueu, que ho entendré Wink

Pero home, que no estem al desert del Sahara! Aquestes sequeres son normals al nostre clima y es van alternant amb periodes més plujosos. Jo crec que la sequera que patim no es atribuible al canvi climàtic ni molt menys, sino a la situació de les perturbacions y anticiclons.  Ja que de perturbacions n'hem anat tingut al llarg d'aquest periode de sequera pero no s'han posicionat del tot bé pels nostres interessos.

Si no plou, plourà.
En línia

REUS-PARÍS-LONDRES
crit
Estrat
*

Missatges: 34

« Resposta #78 en: 5 Abril de 2008, 14:42:03 »

Au va, l'altre dia una persona molt gran en vista de la conversa de sempre va dir:

No n'hi per tant, "no hi ha res que duri sempre".

Què estem parlant, de 10 anys, 20 anys? Això no és res. No ens podem queixar, som on som, tant podem teniu un no-estiu com l'estiu més calorós dels últims anys, i amb les pluges igual, tenim abril, maig i fins i tot juny per davant, també un setembre, octubre...

I la setmana vinent, ja ho heu dit: primavera. Però el que més m'emprenya de tot és que tot el que cau del cel ho convertim en trist, si no plou perquè no plou i si plou, no res, no ha plogut prou per la sequera.

Salut i no et desesperis
En línia
PPCC
The Weather Walker Boy
Cumulonimbus Calvus
**
Connectat Connectat

Missatges: 2436

No som res davant aquests gegants alpins..

« Resposta #79 en: 5 Abril de 2008, 14:48:48 »

Això és cosa de la falca... que ha marxat ben lluny però ens envia records... una postal de Groenlandia i el mal d'ull de pas... 
En línia

Cazatormentas Pol, entre Barcelona i Vilafranca del Penedès... BCN- Les Corts
http://blogdelgeograf.blogspot.com/
L'estiu és aquí  Grin
Pàgines: 1 2 3 4 5 6 7 [8] 9 10 11 12 13 14 ... 40 Anar Dalt Imprimir 
« anterior següent »
Anar a:  

Ingressar amb nom d'usuari, contrasenya i durada de la sessió