Autor
|
Tema: SEGUIMENT DE MODELS - ABRIL 2008 (Llegit 14129 vegades)
|
MeteoTorre
el 1X2
Cumulonimbus Capillatus

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 12212

Visc a BCN treballo a TGN i l'estacio a La Torre
|
Parece que mejora el tema... si caen 20 mm firmo ahora mismo... no sea que vuelva a desaparecer 
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
MeteoBDN
Cumulonimbus Incus

Connectat
Gènere: 
Missatges: 4215

Arriba el fred... arriba la neu?
|
Bon dia!
De moment sembla que dilluns i dimarts tindrem molt de núvol i poca pluja... confio en 4 gotes disperses, ni per mullar el terra (és a dir, en mooolt poc, confio). Tema palanca Prepirinenca... de moment res. Potser dimarts al vespre, ja s'anirà veient. Aquell mateix dia, fotrà una bona garbinada, els 50km/h els superarem en força llocs. Dimecres, al cap i a la fi, no està pas del tot malament... la baixa passa per França, però una de secundària ens creuarà pel Pirineu. Això és dolent perquè ens impulsaà SW, després W i NW, però per altra banda, la tindrem molt a prop, i això em fa pensar en alguns ruixats aïllats, mal repartits, sobretot interior, no tan a la costa (especialment al sud, allà, poquet). Pressions baixes, 994 les més baixes 997 les més altes. Dijous... encara no es veu del tot ben definit... de moment sembla que altra vegada com dilluns i dimarts: molts núvols, però poc efectius... quatre gotellades i SE moderat, amb pressions que continuaran baixes, força baixes. Divendres, queda molt, massa... i no es veu del tot clar... mapes en mà, a hores d'ara, ens posen una lleugeríssima advecció càlida durant la tarda i nit de dijous, i durant la matinada de divendres, em fa l'efecte que ens creuaria un front relativament actiu provinent del SW-W. Aquest no és el que em fa estar una mica content, sinó que a més, amb el pas del front, sembla que es podria formar una petita baixa enfront les costes de Tarragona, i aquesta podria ser productiva de precipitacions (sempre xàfecs aïllats i no massa importants).
M'he mullat fins al coll, i cal dir que estem diumenge al matí, i encara queden 6 dies per divendres, però crec que valia la pena comentar-ho.
De moment, fora del terç oest, zones de Tarragona i Pirineu de Lleida, millor no esperar gaire cosa, i allà... poc més de 5mm (de moment, és clar!).
Es tracta d'anar-ho seguint dia a dia... de moment, hi ha força models que insinuen la mesobaixa per mitjans de la setmana. El millor és que de mestral poc n'entraria, i això ja és un punt positiu a tenir en compte! 
SALUT!
|
|
|
|
|
En línia
|
Badalona - Centre 21msnm, Barcelona, Catalunya. 18,1º i 412,1mmAny 2005: 501,0 mm. Any 2006: 322,7 mm. Any 2007: 339,0 mm. Any 2008: 511,8 mm. 
|
|
|
|
|
|
|
Rodamet
Rodassic Park
Meteoclimatic projecte
Cumulonimbus Capillatus

Connectat
Missatges: 9694

Cuando se acerca una tormenta , late más fuerte.
|
sigo sin ver los titulares de el periodico ayer la gente al sol ante una semana de lluvias(esta que entra)
una vez más su recorrido por la peninsula lo hará de la peor forma posible para nosotros, por el MW-N, hasta sea absorvida por la borrasca madre Europea. quitado de la cara sur ( la más bien expuesta-Besiberris) no veo tanto como se dice
esperaremos milagros a ver si se dan de una vez
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
|
|
schnee
Estrat

Desconnectat
Missatges: 11
|
hola a tots, jo normalment us llegeixo i així n'aprenc una mica.. el que passa és que últimament no n'aprenc gaire, com a mínim de meteo. (espero no ofendre a ningú) ara tinc un dubte respecte a la pluja, jo miro el model europeu-alemany no el GFS cre que és un meteoescalar (??) si miro els mapes de dimarts i dimecres veig que el panoram és una mica millor.. o no? hi ha algun expert que em pugui explicar per què el pessimisme , sobretot quan tenim una pertorbació a prop gairebé una setmana? merci
|

dimecres.JPG (114.27 KB, 670x519 - vist 211 vegades.)
|
|
|
En línia
|
|
|
|
Sinner
CATmeteo Col.laborador
Línia de turbonada

Desconnectat