Autor
|
Tema: SEGUIMENT DE MODELS - ABRIL 2008 (Llegit 14121 vegades)
|
MeteoBDN
Cumulonimbus Incus

Connectat
Gènere: 
Missatges: 4214

Arriba el fred... arriba la neu?
|
Mica en mica em va agradant més el que apunten els mapes per demà dijous i divendres.
Demà dijous a partir de migdia té pinta que de la noguera, segarra i Bages cap al nord, plourà en condicions , amb bones acomulacions de 50-70mm a zonaes com Montsec,Port del Compte , Seu d'Urgell , Tremp.... i cara sud del pirineu en essència.
La Matinada de divendres les pluges pinten més generals (encara que no més de 10mm) , però a partir de migdia i amb el posicionament perpendicular de l'eix de la vaguada , l'escalforeta dïurna i tot plegat , veurem creixer tempestes pel centre , i Nord de Catalunya , algunes d'elles de forta intensitat (alguns models donen entre 20 i 50mm acumulats) entre el Ripollès i el Garraf . Cap a mitja tarda entraria el mestral i la tramuntana , i la precipitació es restringiria a la costa central i podria perdurar fins a la matinada de dissabte .
aviam si es va confirmant .
Totalment d'acord! Però és això, que en general, més val no esperar més de 10-15mm, tot i que amb els xàfecs de la tarda i al Pirineu els valors seran superiors.
|
|
|
|
|
En línia
|
Badalona - Centre 21msnm, Barcelona, Catalunya. 18,1º i 412,1mmAny 2005: 501,0 mm. Any 2006: 322,7 mm. Any 2007: 339,0 mm. Any 2008: 511,8 mm. 
|
|
|
Tintin
Cumulus Mediocris

Connectat
Gènere: 
Missatges: 740

|
M'afegeixo el que comenteu i estic força d'acord, fins i tot crec que plourà més el Pirineu del que comenteu, més de 100mm al Occidental i de 40mm-70mm al Oriental, a la resta del País de 10mm fins 40mm Fins Dissabte.  Després ruixats i tempestes de tarda el cap de setmana al N-E.
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
|
|
|
|
MeteoBDN
Cumulonimbus Incus

Connectat
Gènere: 
Missatges: 4214

Arriba el fred... arriba la neu?
|
El MASS, ara com ara, marca una bona tongada de xàfecs pel migdia-tarda-vespre-nit de divendres (comarques de Barcelona) de 5 a 15mm... i el GFS tampoc va pas malament! El BOLAM i el MOMAC van una mica més fluixos, però tot i això donen aigua aigüeta 
Demà, ruixats al NW durant tot el dia. A partir de vespre, arribada de rpecipitacions per Ponent i el sud, febles. S'extendran durant la nit i matinada de divendres (5-10mm en generl, més de 20-30 al Pirineu). Llavors, vent del N i NW, neteja de cel. Migdia amb nuvolades arreu i, en especial, NE, muntanya i comarques de Barcelona, amb xàfecs i alguna tamborinada (5-15 allà on plogui). Ruixats fins dissabte a primeres hores a la costa central... Selva/Tordera-Garraf. Qui es llevi a les 11 del matí potser ni se n'enterarà que haurà plogut...
A partir de llavors, inestabilitat de tarda al NE amb ruixats febles o moderats. No crec que arribin a la costa de Barcelona, aquests 
SALUT!
|
|
|
|
|
En línia
|
Badalona - Centre 21msnm, Barcelona, Catalunya. 18,1º i 412,1mmAny 2005: 501,0 mm. Any 2006: 322,7 mm. Any 2007: 339,0 mm. Any 2008: 511,8 mm. 
|
|
|
CornellàMeteo
Cumulus Humilis

Desconnectat
Missatges: 440
|
Gran salida del GFS en cuanto a lluvias generales en Catalunya para el jueves-viernes y madrugada del sábado
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
Tintin
Cumulus Mediocris

Connectat
Gènere: 
Missatges: 740

|
En aquesta última sortida del GFS en principi no s'ha li ha de fer massa cas, però sí tenir en compte perquè amb sembla que tindrem més pluja, no només per aquesta sortida, sinò que altres models en les últimes sortides que han fet han reactivat la situació de Dijous tarda- Divendres que la que tú comentas MeteoBDN.  Ara bé estic d'acord amb tú amb ruixats de tarda per el cap de setmana el N.E. Alguns sí arribaran a la costa del Maresme.
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
|
|
MeteoTorre
el 1X2
Cumulonimbus Capillatus

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 12212

Visc a BCN treballo a TGN i l'estacio a La Torre
|
Suposo que com que anem de rebaixes tot el que caigui estara be... pero segons el GFS tampoc es per tirar coets almenys lo que marquen de precipitacio.... encara que ja m'ensumo que sera "sobretot a la meitat nord".
A veure lo del principi del segon panell que si que sembla que tingui una mica de cara i ulls.... i estic d'acord a partir de l'actualitzacio d'ahir a la nit te mes bona pinta a mig i llarg plaç... a veure en que queda...
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
PPCC
The Weather Walker Boy
Cumulonimbus Calvus

Connectat
Gènere: 
Missatges: 3349

La Verge dominant dels Alps
|
El SMC comença a fer prediccions entusiastes i esperançadores de cara aquesta tarda i dema ufff ben bé acomularem pel vessant sud 200 mm fins dilluns que vé. Fora del Piri entre 10 i 50 mm podrien caure, que seria una molt bona noticia
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
|