Pàgines: 1 [2]
|
 |
|
Autor
|
Tema: Una reflexió al voltant de la sequera a Catalunya,Article! (Llegit 613 vegades)
|
|
|
Barrufa
Fractocumulus

Desconnectat
Missatges: 58
|
Si que pot ser. Tan mateix abans pensava amb la reposta a donar als comentaris anterior sobre aquest tema,es un tema que m'interessa molt! I jo en preguntava a mi mateix..com sabem que un augment de les precipitacions a una zona que experimenta un increment de massa boscosa no correspont a un augment general de les precipitacions per les lògiques oscil·lacions naturals o no de les mateixes al llarg del anys? i per la mateixa regla de tres podriem dir que a Catalunya l'augment de mes de un 10% de massa boscosa amb 30 anys no s'ha correspos amb un augment de les precipitacions..es difícil valorar els resultats i aconseguir aïllar les precipitacions al llarg dels anys d'una zona independent de les oscil·lacions de les precipitacions generals,que podrien estar també influenciades per l'augment de la nuvolositat d'aquest últims anys al mon(degut als raigs còsmics,sembla?).
Aïllar totes les variants es força complicat,amb això i amb totes les variants de la climatologia..bé menys pels senyors del IPCC que amb seus models ho tenen tot controlat 
Jo penso mes enllà dels temes sentimentals..a qui no li agrada mes el bosc que el terreny erm?que L'Únic demostrat es un augment de les temperatures a les zones boscoses per l'efecte "albeldo",alguns estudis diuen que el consum d'aigua del nous arbres es superior a les possible majors precipitacions i en zones semi arides no es recomana plantar arbres degut això,alguns paissos cobren un impost per els arbres degut al consum d'aigua que generen.
De totes maneres jo no he trobat cap estudi concloent sobre el tema..¿es igual reforestacio a augment de les precipitacions i al in reves desforestació es igual a menys pluges?
Salutacions.
Per la serra almansenya són típiques les pluges de NE quan choquen els nuvols baixos d'origen maritim. Entren des d'el port d'Almansa cap el interior recorrent la serra i a vegades li costa arrivar a la ciutat on plou més de E. Fa uns anys es varen cremar més de 2000 Hectaries de pinar i estes pluges de nuvols baixos que remonten les montanyes pareixen que li costen arrivar molt mes. La deforestació pot tindre les seues consequencies . 
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
|
|