Cal Meteocoll
Benvingut(da), Visitant/. Sisplau ingressar o registrar-se.
6 Juliol de 2008, 23:17:39
Inici Ingressar Registrar-se

La fotografia de la setmana
Cortines de Juny (MeteoBDN)
Foto de la setmana
Notícies: La instrumentació és bàsica en meteorologia. Vols compartir els teus coneixements?

+  Forum CATmeteo
|-+  Meteorologia
| |-+  Fòrum general de meteorologia i climatologia
| | |-+  ¿Me voy a vivir al Port del Comte?
« anterior següent »
Pàgines: 1 [2] 3 4 Anar Baix Imprimir
Autor Tema: ¿Me voy a vivir al Port del Comte?  (Llegit 798 vegades)
McConnell
Cumulonimbus Calvus
**
Desconnectat Desconnectat

Gènere: Masculí
Missatges: 3597

Michael Connelly

Re: ¿Me voy a vivir al Port del Comte?
« Resposta #10 en: 22 Abril de 2008, 10:54:54 »

Doncs jo no em crec que siguis mandorlini, perquè quina gràcia té fotre a parir per després dir qui ets amb un altre nick  Roll Eyes

una incongruència   
En línia

La Salut - Badalona - Barcelonés - Catalunya
http://tempsbadalona.com/

vacarissana
Cumulus Congestus
*

Missatges: 1575

Montalt 600, un cim verge de bolos..funning AC/DC

« Resposta #11 en: 22 Abril de 2008, 11:27:48 »

Les dades de la XnNIC del SMC donen més de 250 litres aquest abril a la cota 2.300...la d'en Mandor 1.600 una mica menys. Diria que les del SMC encara no han estat verificades i serien creïbles al 100%, malgrat que peridistes de El Periodico les venen com a definitives.

Bé , en tot cas, regada monumental després de 11 mesos d'agonia Prepirinenca.

També ér cert que a l'estiu les tempestes Prepirinenques del Port han disminuit molt respecte als anys 80's....ara costa molt més de fer els ruixats de tarda. És una zona que penso que es nota molt la disminució de precipitacions convectives i l'ascens de les temperatures, malgrat les seves cotes altes, per estar oberta a la gran Depressió Central.
La zona aquesta entre Oliana, la Vansa, Josa, Gòssol, St Llorenç de Morunys els costa molt de crear tempestes d'estiu....

En Mandor seria més exacte d'aquesta percepció que tinc, almenys els darrers 5 anys ha estat molt clar, o serà una ratxa, no ho sé.

..vaja per un bon episodi (que hem gaudit ara) no facis l'error d'anara viure allà...tira més al ENE, de Borredà a Vallter. 
En línia

snike
Cumulus Mediocris

Missatges: 793

« Resposta #12 en: 22 Abril de 2008, 11:52:54 »

em sembla una tonteria resaltar que hagin caigut 200 mm en un mes, però es que ens hem tornat bojos? Que hi hagi sequera ho entenc però crec que hi ha gent que encara no sap ni on viu. 400 mm fins el mes d'abril és la mitjana de tota la zona nord de catalunya . Recordem que molts punts superen els 1000 mm de pluja anuals o sigui que és de lo més norma. I que això sigui notícia quan és el que s'hauria de repetir cada any em sembla que la sequera afecta i mentalment.

En línia

Des de Manresa, la nevera bagenca
Meteobadalona
Cumulus Congestus
*

Missatges: 1017

La resistència és inútil!!

« Resposta #13 en: 22 Abril de 2008, 11:58:04 »

em sembla una tonteria resaltar que hagin caigut 200 mm en un mes, però es que ens hem tornat bojos? Que hi hagi sequera ho entenc però crec que hi ha gent que encara no sap ni on viu. 400 mm fins el mes d'abril és la mitjana de tota la zona nord de catalunya . Recordem que molts punts superen els 1000 mm de pluja anuals o sigui que és de lo més norma. I que això sigui notícia quan és el que s'hauria de repetir cada any em sembla que la sequera afecta i mentalment.

Toda la razón, en zonas del Pirieno y Prepirieno se superan los 1.600 mm anuales.  Roll Eyes La gente ya se piensa que esta lloviendo más de la cuenta. Pero seguro que en muchos puntos de alrededor aún no llevan ni los 400 mm anuales.
En línia
vacarissana
Cumulus Congestus
*

Missatges: 1575

Montalt 600, un cim verge de bolos..funning AC/DC

« Resposta #14 en: 22 Abril de 2008, 12:01:17 »

ostres, no habia llegit aquest topic...només el primer missatge de Neucat....i la veritat, em perdo  Huh ....bé, en tot cas tanta automàtica(volia dir) i que tant de bo poguéssim saber dades de Hellams i tal.

Bé, +200-250 litres en 20 dies quan n'han caigut 150-200 en els 4-6 mesos darrers és molt molt bona noticia, no creus?

o els 66 litres de Tàrrega......potser no és un aiguat històric, però és que ben a prop al Canó,s Segarra, en portaven 101 en 10,5 mesos.

Vaja, les xifres són o no rellevants en funció de la seva referència i relativitat...no sols números per números.
En línia

Sándor
100% potencia sexual
SCM
Connectat Connectat

Missatges: un munt

VERANO

« Resposta #15 en: 22 Abril de 2008, 12:01:43 »

Les dades de la XnNIC del SMC donen més de 250 litres aquest abril a la cota 2.300...la d'en Mandor 1.600 una mica menys. Diria que les del SMC encara no han estat verificades i serien creïbles al 100%, malgrat que peridistes de El Periodico les venen com a definitives.

Bé , en tot cas, regada monumental després de 11 mesos d'agonia Prepirinenca.

També ér cert que a l'estiu les tempestes Prepirinenques del Port han disminuit molt respecte als anys 80's....ara costa molt més de fer els ruixats de tarda. És una zona que penso que es nota molt la disminució de precipitacions convectives i l'ascens de les temperatures, malgrat les seves cotes altes, per estar oberta a la gran Depressió Central.
La zona aquesta entre Oliana, la Vansa, Josa, Gòssol, St Llorenç de Morunys els costa molt de crear tempestes d'estiu....

En Mandor seria més exacte d'aquesta percepció que tinc, almenys els darrers 5 anys ha estat molt clar, o serà una ratxa, no ho sé.

..vaja per un bon episodi (que hem gaudit ara) no facis l'error d'anara viure allà...tira més al ENE, de Borredà a Vallter. 

Vaca, corrígeme si me equivoco, pero hablas de 11 meses de agonia prepirinenca, y pienso que hace mes y pico se llegarona a 100 litros también en Port del Compte, y buenas lluvias  en Prepiri y Piri occidental. Cheesy
En línia
monzon
Cumulus

Missatges: 165

« Resposta #16 en: 22 Abril de 2008, 12:04:10 »

Toda la razón, en zonas del Pirieno y Prepirieno se superan los 1.600 mm anuales.  Roll Eyes La gente ya se piensa que esta lloviendo más de la cuenta. Pero seguro que en muchos puntos de alrededor aún no llevan ni los 400 mm anuales.

Home, més de 1.600 mm anuals, no massa zones
En línia
meteocoll
CATmeteo Admin
Tren convectiu
**

Missatges: 34142

« Resposta #17 en: 22 Abril de 2008, 12:20:54 »

400 mm fins el mes d'abril és la mitjana de tota la zona nord de catalunya .

N'estàs segur?

O et refereixes a la Val d'Aran i al extrem nord del Pallars?

Ho dic pq a la resta del Pirineu, l'hivern és l'estació seca i això que dius no em quadra gaire per no dir res.

Wink
En línia

Collbató, al peu de Montserrat; dades de l'observatori situat al Casc Antic

meteocoll's fotolog
galeria panoramio

torreneules
Cumulonimbus Calvus
**

Missatges: 2543

fageda montseny

« Resposta #18 en: 22 Abril de 2008, 13:07:55 »

com està el patí...  Shocked

Jo tampoc estic d'acord en que aquests registres es donin habitualment mols anys..  Roll Eyes
En línia

hospitalet de llobregat, barri de sant josep

**tota la terra que el meu cor estima,
des d'aci es veu en serres onejar**

Herman
Cumulonimbus Calvus
**

Missatges: 2052

« Resposta #19 en: 22 Abril de 2008, 13:50:41 »

¿Tambien habrá nevado, verdad?

Si al Clot de la Vall, han caigut 160mm en forma de neu,..i hi ha uns 150cm de neu,..a 2300m deuen tenir entre 200 i 250cm
En línia

Manresa Cat Central
Pàgines: 1 [2] 3 4 Anar Dalt Imprimir 
« anterior següent »
Anar a:  

Ingressar amb nom d'usuari, contrasenya i durada de la sessió