Pàgines: [1] 2 3
|
 |
|
Autor
|
Tema: Sortida estiu-tardorenca al Pedraforca (dels pocs reportatges d'aquest cim) (Llegit 881 vegades)
|
PPCC
The Weather Walker Boy
Cumulonimbus Calvus

Connectat
Gènere: 
Missatges: 2366

No som res davant aquests gegants alpins..
|
Corria el setembre del 2005, gran setembre d'aiguats i tornados durant les festes de la Mercè la meva familia i jo vam passar tres dies a Gósol per acabar l'estiu i preparar-nos per afrontar la volta a la rutina... Un dia d'aquells el meu pare i jo vam fer l'excursió estrella de la zona: l'ascensió al Pedraforca. Una sortida bestial i clau dels meus inicis alpinistes , vam tenir un dia fantàstic, ben solejat, amb inversió tèrmica a la vall, unes vistes acollonants La pujada va resultar força fàcil i amena, la grimpada per la canal de Verdet no és res de l'altre món, per llavors la meva primera bona grimpada. Només recordo haver-les passat putes a la baixada per l'Enforcadura, joder em vaig prometre que no tornaria a baixar més per allà... Ara deu estar pitjor que fa tres anys, no se si és el consell comarcal del Berguedà o del parc natural del Cadí que volen pagar a uns obrers per a que pugin roques fins dalt l'enforcadura  Vaig acabar destrossat però com vaig gaudir de l'excursió... amb la visibilitat que hi havia, la sensació eufòrica dalt el cim és tremenda  Us poso les fotos de l'excursió, jo estic impressionat de la qualitat hi ha algunes que són tremendes. En aquest cas no les vaig fer jo sinó que el meu pare. Gaudiu-les 
Vistes des l'aparcament del refugi

El refugi Lluis Estasen

Comencem aquesta bella caminada

La Paret Nord 

Vistes orgàsmiques 

Tardor...

Descansant... que crio que era 

Yosemite??? Casi... 

Més vistes al·lucinants

Gósol

La cara sud del Cadí

Observant...

Grimpada al Pedraforca... 

Hem fet el cim (2506 m) 

Moixeró i companyia ben pelats... com deuen estar ara!! 

Serra d'Ensija i l'Enforcadura

Serra del Verd i Port del Comte 

Un isard 

Baixant per la tartera...

I l'última d'aquest extens reportatge... l'Obaga del Pedraforca i el Cadí al fons

Espero que us hagi agradat i a veure si s'anima la gent a penjar més fotos d'aquest monstre, la muntanya singular de Catalunya. No me'n cansaria de fer excursions per aquesta zona... llàstima que em queda tan lluny i tampoc tinc molt de temps per perdrem per allà  Salut!
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
MeteoBDN
Cumulonimbus Calvus

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 3198

Matinades mogudes d'estiu...
|
Osti! Quina pujada més marcada, el Pedraforca... 
Bones fotos i bona excursió vau fer, llavors! 
|
|
|
|
|
En línia
|
Badalona - Centre 21msnm, Barcelona, Catalunya. 18,1º i 412,1mmAny 2005: 501,0 mm. Any 2006: 322,7 mm. Any 2007: 339,0 mm. Any 2008: 309,3 mm. 
|
|
|
|
|
meteocoll
CATmeteo Admin
Tren convectiu

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 34247

|
Collons!
Com les hi foties ja de ben jove 
Una muntanya per disfrutar, molt completa la volta circular.
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
|
|
vacarissana
Cumulus Congestus

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 1639

Montalt 600, un cim verge de bolos..funning AC/DC
|
boniquissim bloc calcari...pensaba que el pollegó superior per poc no arribava als 2.500 metres 
bé, els meus inicis estan una mica més a l'est i en època pre-Túnel del Cadí, imagina't...Moixeró i Penyes Altes 
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
Jack Frost
CATmeteo Col.laborador
Cumulonimbus Calvus

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 3343

Termi-meteo... :P
|
boniquissim bloc calcari...pensaba que el pollegó superior per poc no arribava als 2.500 metres  bé, els meus inicis estan una mica més a l'est i en època pre-Túnel del Cadí, imagina't...Moixeró i Penyes Altes  Això era quan erem joves! Quan estudiàvem! 2497 si no m'equivoco!
És veu que s'ho han mirat i que ara fa més.
L'Everest també és una d'aquestes. Quan estudiavàvem, si no m'equivoco feia 8848, ara crec que 8850, i tinc llibres i atles de quan era ben petit que marcaven 8882.
Deu ser el Canvi Climàtic.
|
|
|
|
|
En línia
|
Poble Nou Jack Frost: figura llegendària que s'origina a Escandinàvia, on, segons la mitologia noruega, Karl, déu dels vents, tenia un fill anomenat Jokul o Frosti -Jokul significa caramell i Frosti gebre. La fantasmagòrica figura, semblant a un Elfo, és un personatge imaginari que apareix en les històries tradicionals i se suposa que traça les figures que apareixen en el gebre; representa, per tant, el fred. (R.Hardy: El libro del Clima. Vol I) Una de les coses més maques que m'han dit en molt temps:"dons que.. estic molt contenta de que hi hagi gent com tu que sense casi coneixe'm em vulgui ajudar i ensenyar tantes coses, mai m'hauria pogut imaginar que una aficio com la meteo em fes coneixer a gent tant bona i agredable.. i que al final acaben siguent molt mes importants que no pas el fet de que caigui 1 metre de neu" 
|
|
|
|
|
PPCC
The Weather Walker Boy
Cumulonimbus Calvus

Connectat
Gènere: 
Missatges: 2366

No som res davant aquests gegants alpins..
|
El ICC posa en els seus mapes 2497 m en el Pollegó Superior però el mapa alpina posa 2506... Variacions en la cota 0 de referència o jo que se...
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
Jack Frost
CATmeteo Col.laborador
Cumulonimbus Calvus

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 3343

Termi-meteo... :P
|
boniquissim bloc calcari...pensaba que el pollegó superior per poc no arribava als 2.500 metres  bé, els meus inicis estan una mica més a l'est i en època pre-Túnel del Cadí, imagina't...Moixeró i Penyes Altes  Això era quan erem joves! Quan estudiàvem! 2497 si no m'equivoco! És veu que s'ho han mirat i que ara fa més. L'Everest també és una d'aquestes. Quan estudiavàvem, si no m'equivoco feia 8848, ara crec que 8850, i tinc llibres i atles de quan era ben petit que marcaven 8882. Deu ser el Canvi Climàtic.  Grrrrrr....quan farem la birra i us explico per què les muntanyes varien de cota???  Coi, tens raó. Això és una d'aquelles cosetes que hi ha pendents... 
Posa dia i hora, a veure si ho aconseguim!
|
|
|
|
|
En línia
|
Poble Nou Jack Frost: figura llegendària que s'origina a Escandinàvia, on, segons la mitologia noruega, Karl, déu dels vents, tenia un fill anomenat Jokul o Frosti -Jokul significa caramell i Frosti gebre. La fantasmagòrica figura, semblant a un Elfo, és un personatge imaginari que apareix en les històries tradicionals i se suposa que traça les figures que apareixen en el gebre; representa, per tant, el fred. (R.Hardy: El libro del Clima. Vol I) Una de les coses més maques que m'han dit en molt temps:"dons que.. estic molt contenta de que hi hagi gent com tu que sense casi coneixe'm em vulgui ajudar i ensenyar tantes coses, mai m'hauria pogut imaginar que una aficio com la meteo em fes coneixer a gent tant bona i agredable.. i que al final acaben siguent molt mes importants que no pas el fet de que caigui 1 metre de neu" 
|
|
|
Pàgines: [1] 2 3
|
|
|
|
|