Pàgines: [1]
|
 |
|
Autor
|
Tema: Neixament del LLobregat? (Llegit 127 vegades)
|
Tintin
Cumulus

Connectat
Gènere: 
Missatges: 245

|
Aquests dies és parla molt del neixament dels rius per la seva crescuda i les reserves més que interessants que porten , però tinc un dubte desde fa força temps, és el següent:
M'agrada de tant en tant anar el alt Berguedà, un lloc molt interessant i amb força naturalessa per descobrir i que jo sàpiga té dos neixaments de Rius el del Bastareny aprop de Bagà i el LLobregat a Castellar de n'hug, amb sembla a mí que un neixament d'un riu és el que està més el Nord geogràficament i per tant sobre el meu punt de vista el neixament del Bastareny en realitat seria el del Llobregat perquè és el punt més el Nord ja que el del Lobregat està més el N:E. 
Els entessos que sabeu d'això em podeu dir el perquè no és així i si estic errat donar-me els motius o potser és que Castellar de n'hug és va saber espavilar abans per ferse'l seu.  Gràcies.
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
MeteoBDN
Cumulonimbus Calvus

Connectat
Gènere: 
Missatges: 2437

Fred, neu, gel, vent... hivern
|
Interessant qüestió... des del meu punt de vista... és com el riu Besòs: neix on conflueixen el Congost i el Mogent. Seguin la lògica, el nom de Besòs hauria de ser tot el Mogent (o el Congost), però no és així. I una mica més a mini-escala, també passa amb la riera canyadó de BDN, neix on conflueixen Montalegre i Pomar.
Crec que històricament sempre s'ha dit que allí neix el Llobregat i ja ha quedat així, però no et puc assegurar res al 100%.
A veure què en diuen els més entesos en geografia i toponímia del fòrum!
|
|
|
|
|
En línia
|
Badalona - Centre 21msnm, Barcelona, Catalunya. 18,1º i 412,1mmAny 2005: 501,0 mm. Any 2006: 322,7 mm. Any 2007: 339,0 mm. Any 2008: 168,4 mm. 
|
|
|
Ventisca
Cumulonimbus Calvus

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 3295

Vallirana (310 msnm)
|
Es una bona pregunta, però el naixement del riu no és per definició el que estigui més al nord. Sino que faríem amb els rius que neixen als Ports o al Sistema Central i van cap al nord, en comptes de cap al saud?
Per conèixer el naixement d'un riu primer em de tenir clar que és el riu i que és un afluent, i és evident que el riu és el curs d'aigua principal, o d'una manera senzilla el curs que més aigua porta, tota la resta en són afluents del curs principal. Per tant el naixement del Llobregat és aquell que aporta més aigua i per tant forma el riu abans, la resta es converteixen en afluents. Les fonts del Bastareny aporten menys aigua i són menys estables que les fonts de Llobregat, per això no és el seu naixement de forma estricta, si no que forma el riu Bastareny que en pocs quilòmetres es fon amb al Llobregat i desapareix.
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
vacarissana
Cumulus Congestus

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 1385

Montalt 600, un cim verge de bolos..funning AC/DC
|
el neixament del Bastareny és increïble, quin doll d'aigua brollant i saltant...de cop, ...m'agrada molt més que les Fonts del Llobregat.
en tot cas, deu ser el de més llarg recorregut i més cabal...llavors sempre he pensat que el Bastareny sempre n'ha estat un afluent,però de primera categoria
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
Pàgines: [1]
|