Pàgines: 1 2 [3] 4
|
 |
|
Autor
|
Tema: Bestialitat de temperatura avui a Madrid / Bestialidad de temperatura hoy en Mad (Llegit 577 vegades)
|
vacarissana
Cumulus Congestus

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 1585

Montalt 600, un cim verge de bolos..funning AC/DC
|
vaja, queda clar que ahir i abans d'ahir teniem temperatures superiors a la mitjana (+3, +4 o +5º de dseviació en els màximes)...però en cap cas podem dir "insòlites". (sí màximes pròpies de maig, per ejemple)
al Maresme, la màxima ahir no em va passar de 22,5º,la més alta de l'any, i cap bestiesa de temperatura, cap
===
recordo 27º a l'abril de 1986 Terrassa (ahir 22,8º de màxima) 33º a Tortosa-Roquetes el 23 de Març de 1997n i 30º a BCN
això sí que són anomalies significatives
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
Meteobadalona
Cumulus Congestus

Desconnectat
Missatges: 1114

La resistència és inútil!!
|
cita: y estos dias he llegado a los 24ºC por lo tanto estoy delante de temperaturas de segunda mitad de junio y julio.. suposo que te refereixes a les minimes  ==== de veritat, el "normal " a Badalona juny-juliol no són màximes de 24º...sí de 27º a 30º...la mitjana mensual de juliol era de 24º/24,5º i darrerament ha pujat a 25-26º (o 27º/28º el 2003) i els darrers anys, de 28 a 32º han estat habitual juny i juliol. no sé de quines estadistiques disposes. Juliol la minima acostuma a ser de 20º/22º i els 24º els tens ja a les 08h del matí...uns 27º/28º a les 10 hores i a les 12-13 hores acostuma a temperar-ho la brisa.... mira-ho bé. Que el clima se esté calentando no es culpa mia. En primer lugar mínimas de 24ºC en la costa no son muy habituales en nuestro clima en un mes de julio, si mínimas entre 18 y 21ºC.Las máximas en un mes de julio oscilan entre los 24 a los 28-29 ºC en un mes de julio normal. En un mes de julio cálido puedes llegara a 30 o 31ºC en la costa, pero ni en broma son normales 32ºC en un mes de julio normal. Además la mayor parte de dias predominan los vientos de mar hacia tierra, las brisas que atemperan las temperaturas, el poniente no es una cosa habitual de todos los dias, por eso al clima de la costa de Barcelona se le llama " húmedo" porque al interactuar los 24-29 ºC de máxima en julio con la humedad relativa la temperatura de bochorno se dispara. No hay que confundir la temperatura ambiente que marca el termometro con la temepratura de bochorno, que es lo que hace que nuestro clima no sea excesivamente cálido en verano, pero la calor sea sofocante debido a la humedad. Cada vez estoy más convencido que cada vez hace más calor, de seguir así pronto superaremos cualquier umbral y ni en las efemérides encontraremos registros térmicos tan elevados. Quiza nos salvemos este verano si ocurre como el verano pasado, en el cual el alta de las Azores muy al norte, nos envió vientos más fresquitos de componente norte haciendo que el verano fuera normal. Esperemos que no nos pase como a los italianos o los griegos el año pasado
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
MeteoBDN
Cumulonimbus Calvus

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 3033

Matinades mogudes d'estiu...
|
cita: y estos dias he llegado a los 24ºC por lo tanto estoy delante de temperaturas de segunda mitad de junio y julio.. suposo que te refereixes a les minimes  ==== de veritat, el "normal " a Badalona juny-juliol no són màximes de 24º...sí de 27º a 30º...la mitjana mensual de juliol era de 24º/24,5º i darrerament ha pujat a 25-26º (o 27º/28º el 2003) i els darrers anys, de 28 a 32º han estat habitual juny i juliol. no sé de quines estadistiques disposes. Juliol la minima acostuma a ser de 20º/22º i els 24º els tens ja a les 08h del matí...uns 27º/28º a les 10 hores i a les 12-13 hores acostuma a temperar-ho la brisa.... mira-ho bé. Que el clima se esté calentando no es culpa mia. En primer lugar mínimas de 24ºC en la costa no son muy habituales en nuestro clima en un mes de julio, si mínimas entre 18 y 21ºC.Las máximas en un mes de julio oscilan entre los 24 a los 28-29 ºC en un mes de julio normal. En un mes de julio cálido puedes llegara a 30 o 31ºC en la costa, pero ni en broma son normales 32ºC en un mes de julio normal. Además la mayor parte de dias predominan los vientos de mar hacia tierra, las brisas que atemperan las temperaturas, el poniente no es una cosa habitual de todos los dias, por eso al clima de la costa de Barcelona se le llama " húmedo" porque al interactuar los 24-29 ºC de máxima en julio con la humedad relativa la temperatura de bochorno se dispara. No hay que confundir la temperatura ambiente que marca el termometro con la temepratura de bochorno, que es lo que hace que nuestro clima no sea excesivamente cálido en verano, pero la calor sea sofocante debido a la humedad. Cada vez estoy más convencido que cada vez hace más calor, de seguir así pronto superaremos cualquier umbral y ni en las efemérides encontraremos registros térmicos tan elevados. Quiza nos salvemos este verano si ocurre como el verano pasado, en el cual el alta de las Azores muy al norte, nos envió vientos más fresquitos de componente norte haciendo que el verano fuera normal. Esperemos que no nos pase como a los italianos o los griegos el año pasado No seria normal força dies seguits, però 1-2 o 3 dies amb 32-33º (i vent aponentat i humitats pel terra...) els podem tenir! Si em comentes els 40º del 2003 cap a la part menys influenciada per la marinada o els 37º d'arran de mar del mateix dia... llavors sí que ho podem parlar, però són casos excepcionals. És com tenir entre 0 i -2º a l'hivern. No és el normal, i ara! Però en podem tenir 1, 2 o 3 dies en tot l'hivern, i no ens hauria d'extranyar gaire...
No sé... jo ho veig així... i tenir màximes pels volts de 30º en zones interiors catalanes... a finals d'abril, a més... tan extravagant no ho veig... 09/04/99 - 30º de màxima a Girona
i fins i tot: 30,4º a la capital gironina el 17 de març del 1997! (i pel març!)
I de veritat... la màxima absoluta d'un abril per aquesta zona oscil·la entre els 22 i els 24º (de moment, 23º)
|
|
|
|
|
En línia
|
Badalona - Centre 21msnm, Barcelona, Catalunya. 18,1º i 412,1mmAny 2005: 501,0 mm. Any 2006: 322,7 mm. Any 2007: 339,0 mm. Any 2008: 309,3 mm. 
|
|
|
vacarissana
Cumulus Congestus

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 1585

Montalt 600, un cim verge de bolos..funning AC/DC
|
perfecte, queda't amb aquesta idea... ara ja sabem la famosa illa de calor que ens va descobrir en Gerad Taulé (que alhora és un niu d'inversió en mesos freds, en plan Lleida) i que a Badalona hi ha una mena de "illa fresca", que jo no noto quan hi passo quasi cada dia....però bé, també depèn del Barri: no és igual Montigalà-riera del Canyet que el centre-Santa Teresa, que la Rambla, el c/Indústria que el nou Port espotiu de Badalona, zona Caci i Anís del Mono Bosch
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
llevantada
El pescador de L'Escala
Meteoclimatic projecte
Línia de turbonada

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 18477

Un xic de Tramuntana
|
En els meus registres aquests últims anys(prenc dades des de 2004) em surten entre 19 i 29 dies amb mínima tropical el mes de juliol , això vol dir per sobre de 20ºC i per tant que entre els 18 i 20ºC hi ha un % baix de dies , en torn al 20 o 15% dels totals de Juliol.
i algun dia puntual hem arribat ben be als 23/24 i 25ºC de mínima.
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
tro
Profesor Bacterio
Cumulonimbus Calvus

Desconnectat
Missatges: 2801

|
m'heu fet mirar "datillos", i ... jo no veig res extraordinari aquests dies, almenys per aquí.
Mirant, mirant, he trobat alguna cosa potser si més extraordinaria, però el clima ja ho té això, té anècdotes puntuals, a l'alça o la baixa, dins un context de cert escalfament, i amb una varibilitat natural, sempre natural, que no l'entendrem pas per molt que vulguem.
Pel cas interior segarrenc ... algun exemple
10-03-1999: 24ºC (MARÇ) no està gens malament per ser "principi" d'un mes ben hivernal.
29-04-1994: 27ºC (final de mes, superior al cas actual)
06-04-1999: 26ºC (principi! de mes)
29-04-2005: 32ºC buff, aquí si que va apretar.
Avui ja hem tocat sostre, 23,5ºC 
|

fdf.JPG (48.35 KB, 451x426 - vist 35 vegades.)
|
|
|
En línia
|
Guissona - La Segarra
|
|
|
|
|
tro
Profesor Bacterio
Cumulonimbus Calvus

Desconnectat
Missatges: 2801

|
yo tengo el julio del 2006 como el mes mas tórrido de la serie, y superó el anterior registro que hasta la fecha databa como eso, el mes mas caluroso, el infernal julio de 1994.
Evidentemente estoy hablando de casos sueltos, todo necesita de una análisis estadístico detallado, pero, ...., y con esto, suponiendo que fuésemos a un "no sé que" en las estaciones, calores, extremismos,... ¿a donde vamos? 
especulaciones, eso si que lo podemos hacer, divertirnos compartiendo datos, posicionamientos ideológicos, ... nada mas.
|
|
|
|
|
En línia
|
Guissona - La Segarra
|
|
|
Meteobadalona
Cumulus Congestus

Desconnectat
Missatges: 1114

La resistència és inútil!!
|
yo tengo el julio del 2006 como el mes mas tórrido de la serie, y superó el anterior registro que hasta la fecha databa como eso, el mes mas caluroso, el infernal julio de 1994. Evidentemente estoy hablando de casos sueltos, todo necesita de una análisis estadístico detallado, pero, ...., y con esto, suponiendo que fuésemos a un "no sé que" en las estaciones, calores, extremismos,... ¿a donde vamos?  especulaciones, eso si que lo podemos hacer, divertirnos compartiendo datos, posicionamientos ideológicos, ... nada mas. Hay estudios que dicen que a partir del 2000 las primaveras se han ido haciendo cada vez más cálidas. De momento yo aún no he tenido un mes normal, siempre regsitro temperaturas más altas y precipitaciones muy por debajo de la media e irregualres. Eso no quiere decir que a lo mejor venga un mes que sea normal o que esto simplemente sea un periodo que se esté apunto de acabar. Yo solo coemnto lo que está pasando a dia de hoy y lo que ha ido pasando estos últimos años, cada uno que saque sus propias conclusiones.
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
|
|