Pàgines: [1] 2 3 4
|
 |
|
Autor
|
Tema: Caseta méteo (reportatge)!! (Llegit 1078 vegades)
|
MeteoCat-longe
Cumulonimbus Incus

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 5233

Informàtic desaprofitat
|
Bones companys!!
A veure, necessito una miqueta de col·laboració.
Fa un temps vaig aconseguir unes portes d'aquestes de llibret amb la finalitat de construir-me una caseta meteorològica.
Em vaig posar en contacte amb en Tin i em va passar l'enllaç de com va construir la seva.
Doncs bé, després de tallar les portes a mida em trobo amb dubtes.
Resulta ser que les peces estan pintades de blanc. M'aconselleu que les rasqui i les torni a pintar (Garíl? )
Foto dels 4 cantons (interiors i exteriors - la porta és simple no és doble)

La distància que hi ha entre les lames és de 1/2 cm (més o menys). És massa poc?
A veure si em podeu fer algun comentari, intentaria fer alguna cosa aquest pont 
Gràcies.
Tot comentari, suggeriment, proposta, .... serà benvingut 
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
MeteoCat-longe
Cumulonimbus Incus

Desconnectat
Gènere: 

Informàtic desaprofitat
|

llegit 53 vegades
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
|
|
casacota
Cumulus Congestus

Desconnectat
Missatges: 1294

|
Tal i com veig a les fotos l'espaiament entre les làmines segurament és massa poc, però poden enganyar, sembla menys de mig centímetre. Segur que és inferior a la de majoria de gàbies utilitzades per aquí (tipus Galbis), mentre que al Regne unit sí que les fan amb làmines petites i juntes (tipus Stevenson).
On has aconseguit aquestes portes? Fa temps que en busco i no he trobat res, només aquestes andròmines de plàstic:

que m'han permès fer aquesta monadeta:

aquí muntada en estil "observatori de pobre":

Ara que parlant de casetes, al segle 19 les feien així (instal·lació amb instruments originals restaurats en una plaça de la ciutat de Basel, a Suïssa):
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
MeteoCat-longe
Cumulonimbus Incus

Desconnectat
Gènere: 

Informàtic desaprofitat
|
Gràcies Roberto, Puigmal i SMC 
Les vaig trobar de casualitat. Vaig obrir la porta del carrer i me les vaig trobar al davant (el vei està fent obres). Vaig preguntar si eren per llençar i em van dir que si, i que si me les quedava, encara els feia un favor. 
Vaig trigar a agafar-les i entrar-les a casa.... 
I la distància entre lames és de 1/2 cm (més o menys). Em fa por que, amb la doble paret, no quedi massa tapat i no circuli prou l'aire.
Ara, hi haurà doble paret, el terra tal com ha d'anar i ximeneia Suposo que prou ventida estarà (suposo )
Gràcies
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
casacota
Cumulus Congestus

Desconnectat

|
Gràcies Roberto, Puigmal i SMC  Les vaig trobar de casualitat. Vaig obrir la porta del carrer i me les vaig trobar al davant (el vei està fent obres). Vaig preguntar si eren per llençar i em van dir que si, i que si me les quedava, encara els feia un favor.  Vaig trigar a agafar-les i entrar-les a casa....  I la distància entre lames és de 1/2 cm (més o menys). Em fa por que, amb la doble paret, no quedi massa tapat i no circuli prou l'aire. Ara, hi haurà doble paret, el terra tal com ha d'anar i ximeneia  Suposo que prou ventida estarà (suposo  ) Gràcies Si hi ha xemeneia, crec que ja serà suficient. Just a la caseta modernista que he posat es veu que la ventilació era fent-ho tot com una gran xemeneia, amb obertures a baix i a dalt. L'important que la base deixi entrar prou aire, amb dos nivells de llistons que no deixin entrar la radiació però amb obertures prou amples. De fet això junt amb la xemeneieta són segurament les parts més importants, les obertures als costats sobretot per a evitar l'escalfament de les parets.
He trobat una descripció en un quadern d'Eduard Fontserè del 1923 referent als observatoris rurals: el termòmetre de fona. Com que sovint no es disposava d'abric termomètric, es lligava el termòmetre per la part superior a un cordill d'alguns metres de llarg, i l'observador es passava tres minuts fent-lo giravoltar a l'aire, tot seguit es llegia el termòmetre, ben ventilat d'aquesta manera. Versió manual dels moderns sistemes amb aspiració d'aire.
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
MeteoCat-longe
Cumulonimbus Incus

Desconnectat
Gènere: 

Informàtic desaprofitat
|
Gràcies!
Per cert, molt xula la monadeta 
Més dubtes. La rasco i la torno a pintar? O intento "millorar" la pintura el màxim possible?
La xemeneia es pot posar una d'aquelles que porten un barret que gira? Demà si un cas us poso una foto.
Això ajudaria a millorar l'aspiració d'aire?
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
casacota
Cumulus Congestus

Desconnectat

|
Gràcies! Per cert, molt xula la monadeta  Més dubtes. La rasco i la torno a pintar? O intento "millorar" la pintura el màxim possible? La xemeneia es pot posar una d'aquelles que porten un barret que gira? Demà si un cas us poso una foto. Això ajudaria a millorar l'aspiració d'aire? Si la pintura aguanta, jo no la rascaria pas. De totes maneres al cap de dos anys en una estació de fusta això toca... potser ho avances un any i ja està.
Jo no posaria un barret que giri, perquè la diferència entre dies amb vent i dies sense seria bastant gran. En canvi si funciona només per convecció ja garanteix que no s'acumuli l'aire calent i les dades seran més constants.
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
MeteoCat-longe
Cumulonimbus Incus

Desconnectat
Gènere: 

Informàtic desaprofitat
|
Doncs bé, per fi hem pogut coincidir horaris amb el meu germà i sense sortir cap impediment avui hem acabat la caseta méteo .
Bé encara falta feina. Falta pintar, fer el suport, posar-la a lloc i posar-hi alguna cosa dins. 
La preparació.... plànols 

Parets externes de la caseta

Lateral "Est" Posteriorment, ja veureu, s'ha anat fent rectificacions

La distància entre les parets interiors i les exteriors (càmera d'aire) més o menys 1.5 cm
Vista de sobre amb el primer teulat (de moment sense xemeneia) i el meu germà mirant detalls

Presentació del terra amb les lames alternades i enganxades amb puntets de cola i puntes. Més que lames és sobres de "matxembrat".

Terra acabat (lames de 5 cm x 1 cm i 1,5 cm de searació)

Vista lateral del terra

El terra clavat a la caseta

Vista interior de la caseta

La caseta amb els teulats ("tableros marins") i la porta col·locada. La xarnera (bisagra) és de piano

I vistes SW i NE

Falta posar la clau o un candauet i .... el suport ... pintar...
Apa, a veure què us sembla.
Però faig alguna pregunta:
La xemeneia la faig sortir per sobre de tot o la faig sortir entre els teulats?
Quin és el millor suport? Potes d'estanteries d'aquelles de ferro? Les faig fer? ...
Imprimació, Pintura? .... (Garíiiillll )
Suposo que ja em sortiran més dubtes, de moment... "eso eso eso es todo amigos" 
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
MeteoCat-longe
Cumulonimbus Incus

Desconnectat
Gènere: 

Informàtic desaprofitat
|
Per cert, caseta 98% de material reciclat (els cargols són nous), sense comprar res (això sí que és mèrit en aquests temps )
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
Pàgines: [1] 2 3 4
|