Pàgines: 1 [2]
|
 |
|
Autor
|
Tema: Calor distribuïda igual que l´any passat a Europa (Llegit 717 vegades)
|
llevantada
El pescador de L'Escala
Meteoclimatic projecte
Línia de turbonada

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 19927

Un xic de Tramuntana
|
jo avui tenia ganes de desfogar-me amb lo del sr Saura i he enviat un mail al mon a RAC-1 , nose si s'el llegiràn , pero m'he quedat ben a gust ... aquesta terapia es molt recomanable 
Aquest es el contingut del mail :
Us envio aquest correu d'opinió i queixa , encara que no se si s'ajusta molt bé a la secció del contenidor o potser s'ajusta més a l'opinió entorn al tema del dia o de tertúlia. Jo sóc aficionat a la meteorología , observador meteorològic i estudiant de botànica a la UAB.I segons els meus coneixements que he adquirit en tots aquests anys hi han opinions de polítics que em semblen autèntiques barbaritats. Ahir al migdia , escoltant el vostre butlletí de notícies vaig sentir les declaracions del conseller Saura entorn a la sequera i la seva millora i sobre el perill d'incendis a l'estiu concretament amb aquests fragments:(extrets de l'agència EFE) "Las copiosas lluvias caídas en las últimas semanas en Catalunya han contribuido a aligerar la sequía y han permitido también retrasar la llegada del riesgo alto de incendio hasta el final del verano, entre finales de agosto y el mes de septiembre." " Saura y Baltasar han advertido no obstante que el riesgo de incendio no desaparece, ya que únicamente se retrasa hasta finales de agosto y durante el mes de septiembre, cuando se contempla la posibilidad de que una ola de calor y episodios de fuerte viento puedan causar incendios forestales "de grandes dimensiones" Estic absolutament d'acord en que aquestes pluges tan quantioses del maig han servit per reduir molt el risc d'incendi al nostre territori , i que el risc pot ser menor que en altres anys passats , quan el bosc era pólvora. -Però em sembla una autèntica temeritat anunciar primer que el risc d'incendi s'enderrereix fins finals d'agost , ja que tots sabem que tenim per davant el període "en teoria" menys plujós i càlid de l'any , i que per molts litres que hagin caigut en aquest maig , si dintre de dos setmanes algun inconscient encén un misto ,un pagès fa una crema incontrolada, deixa caure una cigarreta o una línia de alta tensió deixa una guspira el més probable es que es cali foc a la Pineda o bosc. Per tant crec que informar així a le gent pot fer baixar la guardia a la població. -Analitzant el segon paràgraf encara em quedo més bocabadat per no dir esgarrifat. Resulta que els meteoròlegs i els aficionats a la meteorologia mirem models meteorològics a diari (això en Bernis us ho explicarà de conya) i tots sabem que la fiabilitat a 1 dia vista es bona , a 3 dies vista es regular a 5 dies vista has d'anar amb peus de plom i a 7 dies vista es tirar-te a una piscina buida. Doncs ara resulta que el senyor Saura ha tret la bola de vidre a passejar i ens explica que el setembre serà molt càlid , sec i que farà molt de vent. que m'expliquin d'on han tret tal informació , més que res per poder avisar al meu poble si poden posar la fira per festa major (del 1 al 5 de setembre) (obviament és irònic ). Per acabar , i com a "moraleja" de tot plegat , vull dir que estic indignat que en aquest país el govern mai deixi parlar als experts , que vagin fent elocubracions i profecíes pel seu compte i sobretot que intentin manipular i desinformar a la població. Alguns mitjans de comunicació heu tingut el bon tacte i el seny de portar als vostres programes entesos en la matèria com el catedràtic d'ecología de la UB i assesor de l'ACA , en Ramón Folch, en Martín Vide i d'altres. Si estiguessim en un país com cal , aquestes persones són les que haurien de tindre la última paraula. l'Altre dia , perquè mentres en Martín Vide o el vostre convidat del programa deien que meteorològicament i climatològicament la sequera estava acabada , els polítics del país (de tots colors) ho negaven? Per intentar salvar caps? Així hem arribat on hem arribat , així s'han creat els embolics i malentesos durant tots aquests mesos i com no podria ser d'una altra forma en aquest fabulós clima mediterrani , un cop més hem estat " Salvados por la campana", els cicles climàtics són repetitius. Salutacions i Endevant amb el programa.
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
tro
Profesor Bacterio
Cumulonimbus Calvus

Desconnectat
Missatges: 3128

|
Bravo Sergi
perfectament escrit tot plegat, a veure si el llegeixen en veu alta perqué valdria tota la pena, pel bé del país.
Jo és que també m'he esgarrifat amb lo dit per Saura, fins i tot ma mare m'ha comentat aquest vespre el com seria aquest estiu , venint a cuento del que ha sentit d'una persona que, en teoria "sap el que diu". A ma mare, igual que milions de persones, que els hi expliques!, doncs s'ho creuen, clar, no mon pare, aquest no pas 
Potser no sabem en quines previsions s'ha basat (el parhelio ha comentat algo al respecte a seguiment de models) però independentment d'això, com tú has dit, com gent d'aquí que seguim cada dia, per no dir cada hora tot el mundillo climàtic i meteorològic, com gent que conec de primera linea en meteo, les previsions estacionals, a 3-4 mesos!, són el que són.
|
|
|
|
|
En línia
|
Guissona - La Segarra
|
|
|
Gongo
Visitant
|
Gracias por escribir esto y enviarlo a Rac-1, me siento bastante representado por tu escrito, a pesar de la distancia entre mis conocimientos y los tuyos, que son (los tuyos), muy superiores. Pero hay cosas que con un mínimo sentido común..... 
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
Barrufa
Fractocumulus

Desconnectat
Missatges: 65

|
jo avui tenia ganes de desfogar-me amb lo del sr Saura i he enviat un mail al mon a RAC-1 , nose si s'el llegiràn , pero m'he quedat ben a gust ... aquesta terapia es molt recomanable  Aquest es el contingut del mail : Us envio aquest correu d'opinió i queixa , encara que no se si s'ajusta molt bé a la secció del contenidor o potser s'ajusta més a l'opinió entorn al tema del dia o de tertúlia. Jo sóc aficionat a la meteorología , observador meteorològic i estudiant de botànica a la UAB.I segons els meus coneixements que he adquirit en tots aquests anys hi han opinions de polítics que em semblen autèntiques barbaritats. Ahir al migdia , escoltant el vostre butlletí de notícies vaig sentir les declaracions del conseller Saura entorn a la sequera i la seva millora i sobre el perill d'incendis a l'estiu concretament amb aquests fragments:(extrets de l'agència EFE) "Las copiosas lluvias caídas en las últimas semanas en Catalunya han contribuido a aligerar la sequía y han permitido también retrasar la llegada del riesgo alto de incendio hasta el final del verano, entre finales de agosto y el mes de septiembre." " Saura y Baltasar han advertido no obstante que el riesgo de incendio no desaparece, ya que únicamente se retrasa hasta finales de agosto y durante el mes de septiembre, cuando se contempla la posibilidad de que una ola de calor y episodios de fuerte viento puedan causar incendios forestales "de grandes dimensiones" Estic absolutament d'acord en que aquestes pluges tan quantioses del maig han servit per reduir molt el risc d'incendi al nostre territori , i que el risc pot ser menor que en altres anys passats , quan el bosc era pólvora. -Però em sembla una autèntica temeritat anunciar primer que el risc d'incendi s'enderrereix fins finals d'agost , ja que tots sabem que tenim per davant el període "en teoria" menys plujós i càlid de l'any , i que per molts litres que hagin caigut en aquest maig , si dintre de dos setmanes algun inconscient encén un misto ,un pagès fa una crema incontrolada, deixa caure una cigarreta o una línia de alta tensió deixa una guspira el més probable es que es cali foc a la Pineda o bosc. Per tant crec que informar així a le gent pot fer baixar la guardia a la població. -Analitzant el segon paràgraf encara em quedo més bocabadat per no dir esgarrifat. Resulta que els meteoròlegs i els aficionats a la meteorologia mirem models meteorològics a diari (això en Bernis us ho explicarà de conya) i tots sabem que la fiabilitat a 1 dia vista es bona , a 3 dies vista es regular a 5 dies vista has d'anar amb peus de plom i a 7 dies vista es tirar-te a una piscina buida. Doncs ara resulta que el senyor Saura ha tret la bola de vidre a passejar i ens explica que el setembre serà molt càlid , sec i que farà molt de vent. que m'expliquin d'on han tret tal informació , més que res per poder avisar al meu poble si poden posar la fira per festa major (del 1 al 5 de setembre) (obviament és irònic ). Per acabar , i com a "moraleja" de tot plegat , vull dir que estic indignat que en aquest país el govern mai deixi parlar als experts , que vagin fent elocubracions i profecíes pel seu compte i sobretot que intentin manipular i desinformar a la població. Alguns mitjans de comunicació heu tingut el bon tacte i el seny de portar als vostres programes entesos en la matèria com el catedràtic d'ecología de la UB i assesor de l'ACA , en Ramón Folch, en Martín Vide i d'altres. Si estiguessim en un país com cal , aquestes persones són les que haurien de tindre la última paraula. l'Altre dia , perquè mentres en Martín Vide o el vostre convidat del programa deien que meteorològicament i climatològicament la sequera estava acabada , els polítics del país (de tots colors) ho negaven? Per intentar salvar caps? Així hem arribat on hem arribat , així s'han creat els embolics i malentesos durant tots aquests mesos i com no podria ser d'una altra forma en aquest fabulós clima mediterrani , un cop més hem estat " Salvados por la campana", els cicles climàtics són repetitius. Salutacions i Endevant amb el programa. 
Jo estic preparant una carta per enviar-la als diaris.
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
|
|
|
|
ipj
Cumulus Humilis

Desconnectat
Missatges: 370
|
Bueno, chicos, parece que ya se nos acaba la diversión:entre anoche y hoy la presión ha subido una burrada, aquí en Madrid al menos (de 1.005 a 1.008 mb de la noche a la mañana), y eso significa que nos vamos a asar aunque tan sólo sea un poquito.
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
tro
Profesor Bacterio
Cumulonimbus Calvus

Desconnectat
Missatges: 3128

|
Mireu l'article de la Vanguardia.. Las lluvias retrasan el riesgo de incendios al final del verano http://www.lavanguardia.es/lv24h/20080529/53470346130.htmlRescato algunes de les perles...  Medi Ambient espera para septiembre una ola de calor y episodios de fuerte viento que pueden provocar incendios forestales "de grandes dimensiones"
Una ola de calor en septiembre.. ,y viento fuerte...i com ho saben..jo flipo  Es cert que durant l'estiu onades de calor i vent aponentat en tindrem..  !per desgracia..pero precisar aixo del setembre.. Saura ha advertido no obstante que este verano será muy caluroso, con un aumento de la temperatura de 2 o 3 grados respecto a lo habitual lo que, unido a la presencia de posibles episodios de fuerte viento, puede concentrar los "espacios más peligrosos" de la temporada de incendios a finales de agosto y septiembre.
....D'ont surt aixo..???del Molina??? de la NASA ni de la NOAA segur que no, temperaturas 2 0 3 grados por encima de lo habitulal segur??, Episodios de fuerte viento  En definitiva jo flipo, o tenen la bruja lola d'assesora meteorologica o son uns manipuladors de campeonato. 

Ja som al setembre, pedres a les butxaques i compte amb les onades de calor 
Ahir parlava amb un company bomber, avui veig el Saura per la tele, i és cert, queda encara una mica d'estiu (poc o molt ja es veurà), queda setembre però ...
... Saura, Saura, ...
|
|
|
|
|
En línia
|
Guissona - La Segarra
|
|
|