Cal Meteocoll
Benvingut(da), Visitant/. Sisplau ingressar o registrar-se.
16 Maig de 2008, 09:09:14
Inici Ingressar Registrar-se

La fotografia de la setmana
Fageda d en Jordà (Garrotxi)
Foto de la setmana
Notícies: El fòrum ja és a un nou servidor. Si trobeu algun tipus de problema, feu-ho saber i ho arreglarem.

+  Forum CATmeteo
|-+  Meteorologia
| |-+  Fòrum general de meteorologia i climatologia
| | |-+  Instrumentació
| | | |-+  Projecte ozono
« anterior següent »
Pàgines: 1 [2] 3 4 5 6 7 8 ... 13 Anar Baix Imprimir
Autor Tema: Projecte ozono  (Llegit 11728 vegades)
Néstor
Fractocumulus
**
Connectat Connectat

Gènere: Masculí
Missatges: 66

Re: Projecte ozono
« Resposta #10 en: 28 Gener de 2006, 22:24:40 »

Bé, anem avançant!!!!!!!!!!  Grin Grin Grin Grin Grin Grin

Ja he aconseguit rebre les dades de la estació i convertir-les
Una mostra:

Voy a analizar los datos
Direccion del viento: 283º
Velocidad del viento: 0m/s
Velocidad media:10m/s
Wind Chill: 83.0ºC

Voy a analizar los datos
Temperatura interior: 23.3ºC
Humedad interior: 33%
Dew Point interior: 6ºC
Presion atmosferica: 925mb

Voy a analizar los datos
Temperatura exterior: 3.0ºC
humedad exterior: 98%
Dew Point Exterior: 3ºC

El wind Chill = 83º no se el que és.....
La pressió haig d'acabar d'ajustar-la, en realitat estic a 961 (1005 sea level)

I ara toca dissenyar la base de dades. El que he pensat:
1) primer vaig pensar d'emmagatzemar les dades cada x temps (30s, 1m........), però la base seria enorme
2) crear una base de dades conjunta i que només s'afegis un registre quan es modifica un valor
3) crear una base per a cada paràmetre (temp. humitat. presió......) i que només s'afegis un registre quan es modifica el valor

Que penseu que és millor?
En línia

riudoms
Cumulus
Desconnectat Desconnectat

Missatges: 114

« Resposta #11 en: 29 Gener de 2006, 09:19:14 »

Sembla, que per a optimitzar el tamany de la BBDD seria millor, una taula per a cada valor, i gravar un registre només quan canvia el valor.

El que ja no tinc tant clar, és si això pot complicar, o no, les coses a l'hora de fer gràfiques, estadistiques, etc.

Per exemple, per a fer una mitjana de temperatures, (no se si això es fa, o pot ser util), caldria tenir en compte la hora del següent registre per saber si a tal temperatura hi ha estat 2 minuts, 2 hores, o quan exactament.

Tambe pel que fa a la velocitat i direcció del vent, caldria posar-hi unes tolerancies, ja que com que és molt variable, a la pràctica, estaria gravant un registre cada vegada, per exemple, en la direcció del vent, variacions de menys de 5º, no és tindrien en compte.

No se si t'he ajudat o t'ho he complicat....
En línia

Garíl-ineker
Amb sabotone
Meteoclimatic projecte
Cumulonimbus Capillatus

Missatges: 12504

La bestia vestida d'alumini.

« Resposta #12 en: 29 Gener de 2006, 16:27:08 »

Yeeeeeeeeeepppppppp tema interessant ¡¡¡¡

Informació per les Rainwise MKIII La podeu incloure i ja teniu una més al pot.

http://www.rainwise.com/mk3/cc_commands.htm

Tinc 2 dataloggers d'aquesta estació, si voleu fer proves ja sabeu 

Jo tinc un mac PPC com a principal amb apache + myphpadmin, etc... es podria compilar el programeta per aquesta plataforma ??

M'interess molt i molt vaig amb mierdows i necessito canviar ja ¡¡¡¡¡¡¡¡¡¡

Grin
En línia

Cambrils (Tarragona)
Rainwise MKIII Professional + Datalogger + Oracle
www.meteocambrils.com
www.meteoclimatic.com

boira
Cumulonimbus Calvus
**

Missatges: 2161

Jo gasto ben poca aigua !

« Resposta #13 en: 29 Gener de 2006, 18:36:57 »

Sembla, que per a optimitzar el tamany de la BBDD seria millor, una taula per a cada valor, i gravar un registre només quan canvia el valor.

El que ja no tinc tant clar, és si això pot complicar, o no, les coses a l'hora de fer gràfiques, estadistiques, etc.

Per exemple, per a fer una mitjana de temperatures, (no se si això es fa, o pot ser util), caldria tenir en compte la hora del següent registre per saber si a tal temperatura hi ha estat 2 minuts, 2 hores, o quan exactament.

Tambe pel que fa a la velocitat i direcció del vent, caldria posar-hi unes tolerancies, ja que com que és molt variable, a la pràctica, estaria gravant un registre cada vegada, per exemple, en la direcció del vent, variacions de menys de 5º, no és tindrien en compte.

No se si t'he ajudat o t'ho he complicat....

Efectivament. Per fer-ho així caldria guardar-se un valor quan es detecta que ha canviat més d'un cert % (o valor absolut ?) per evitar efectes del "soroll" i el moment (hora,min, etc.) en que s'ha produit el canvi.

Segur que deu escurçar les dades magatzemades encara implica guardar més informació per cada valor (hora) i complica la lectura i interpretació.

No sé si val la pena. A veure que en pensa l'Ozono que sembla que ha avançat bastant en l'assumpe.
En línia

[1] Cabrerès, Osona. (975 msnm)
[2] Sabadell, Vallès Occidental. (210 msnm)
Néstor
Fractocumulus
**
Connectat Connectat

« Resposta #14 en: 30 Gener de 2006, 11:08:01 »

Bé, per la base de dades, únicament tinc clar que faré una taula per temperatura exterior, temperatura interior, humitat exterior, humitat interior, baròmetre, ....  que únicament s’afegirà una dada quan aquesta canviï. Per calcular les mitjanes no crec que sigui molt complicat.

Ara bé, per la pluja, que ens interessa guardar i com?. Es a dir, quan no plou, cap problema, no s’afegeixen dades. Però avui s’ha posat a ploure, guardo cada x temps (1 minut per exemple) la quantitat de pluja que ha caigut? i la intensitat d’aquesta com la podem guardar i cada quant?. El problema es que he fet la enciclopèdia de la meteorologia, però hem falta que m’enviïn uns fascicles sense els quals no puc muntar el pluvio, i clar no se que mostren els programes, i com ho fan. Alguna idea?

Tema del vent, que ens interessa guardar?. Un dia amb molt de vent, canvien les dades a cada segon gairebé, i els dies amb vent normal, pràcticament també. Puc anar emmagatzemar les dades del dia, en una taula auxiliar, i al final del dia, fer un resum amb les màximes ràfegues de vent del dia amb la hora en que s’han produït, i una mena d’estadística a on indiqui la direcció predominant del vent. Per exemple:

ràfega de 80km/h: a les 14:30 270º
ràfega de 75Km/h: a les 10:32 210º
....
unes 10 per exemple

mitjana de força del vent: 45km/h

percentatge de la direcció:
N: 12%
NE: 11%
ENE: 15%
S: 1%
....

Això per cada dia...

que us sembla?

per cert, he trobat una llibreria de java per fer les gràfiques que es una passada. Podeu veure una demo aquí: http://www.jfree.org/jfreechart/jfreechart-1.0.0-demo.jnlp
a veure que us sembla.
En línia

Néstor
Fractocumulus
**
Connectat Connectat

« Resposta #15 en: 30 Gener de 2006, 11:14:09 »

Yeeeeeeeeeepppppppp tema interessant ¡¡¡¡

Informació per les Rainwise MKIII La podeu incloure i ja teniu una més al pot.

http://www.rainwise.com/mk3/cc_commands.htm

Tinc 2 dataloggers d'aquesta estació, si voleu fer proves ja sabeu 

Jo tinc un mac PPC com a principal amb apache + myphpadmin, etc... es podria compilar el programeta per aquesta plataforma ??

M'interess molt i molt vaig amb mierdows i necessito canviar ja ¡¡¡¡¡¡¡¡¡¡

Grin
Garil, gràcies per la informació. Si aconsegueixo acabar el programa per la oregon, incorporar la Rainwise serà un moment, per el que veig la informació que envia es molt mes senzilla que la oregon.
Y per fer-ho correr en PPC, cap problema, java es multiplataforma, únicament s'hauria de canviar la connexió al port serie. Però suposo que únicamen la forma d'accedir, es a dir, en windows per accedir l'has de anomenar COM1, en linux es /dev/ttyS0, i en PPC, ja ho trobaré.
En línia

riudoms
Cumulus

« Resposta #16 en: 30 Gener de 2006, 22:40:48 »

Hi ha una cosa que em fa ballar el cap, si només es guarden les dades quan varien, despres potser sera més dificil fer gràfiques amb altres eines. Avui en dia, el preu del disc dur, esta pel terra, es venen com a minim de 80 Gb. i un fitxer, encara que si posin dades cada minut, costa de creixer tans i tans megas.

No se si per estalviar un petit percentatge d'espai, despres complicarem el processament d'aquestes dades.

Que en penseu?  Huh
En línia

Néstor
Fractocumulus
**
Connectat Connectat

« Resposta #17 en: 31 Gener de 2006, 08:23:20 »

Tot es provar-ho, de moment porto 2 dies barallant amb el driver de mysql, ahir per fi vaig aconseguir guardar les primeres dades. Faré la prova, guardaré les dades cada x temps durant un dia o dos, i veuré el que ocupa, si no es molt ho deixaré així. El problema, a part de l’espai, es que quantes mes dades hi hagin a la base de dades, mes li costa a la màquina buscar un registre. Però bueno, ho provaré.
En línia

riudoms
Cumulus

« Resposta #18 en: 31 Gener de 2006, 09:47:32 »

Molt be, si, tens raó amb això que com més dades més dificultat d'acces, però pensa que normalment no s'accedira aleatoriament, només en el cas de fer estadistiques, doncs jo diria que el programa tindria d'anar guardant en una taula els valors historics de maxims, minims, absoluts, anuals, mensuals, etc. per a no tenir de recorrer tota la taula, cada vegada que és vulgui visualitzar un valor d'aquests, hi en tot cas, que hi hagues un proces, per a poder recalcular els maxims historics, en cas, de per exemple importar registres d'un altra estació cap a les nostres taules.

També tindries de tenir en compte, els ajustaments, per exemple, ajustament, per soft, de la desviació de la orientació del vent, en cas de que algú tingui la veleta uns graus desajustada, o el mateix, per si algu a tunejat el pluvio, que tal com arriben les dades de la estació, puguin ser corretgides amb aquests paràmetres, abans de quedar guardades.

Molta feina, no? però si tens temps i ganes, endavant, jo ho sento que no et pugui ajudar gaire, al contrari, només fer-t'ho més dificil.  Evil Evil Evil
En línia

Néstor
Fractocumulus
**
Connectat Connectat

« Resposta #19 en: 31 Gener de 2006, 11:29:55 »

Els ajustaments ho tenia present.
Per temps, de moment tinc les tardes lliures (fins que la dona s’emprenyi)  .
Bé, acabaré la base de dades, de moment que només guardi quan hi han variacions. Un cop fet això potser penjo el programa, per que algú pugui fer proves i comprovar que funciona be, tant en windows com en linux i en PPC.  I quan això ja funcioni be, faré les gràfiques, estadístiques, etc.....
Si teniu qualsevol suggeriment, ja sabeu........
En línia

Pàgines: 1 [2] 3 4 5 6 7 8 ... 13 Anar Dalt Imprimir 
« anterior següent »
Anar a:  

Ingressar amb nom d'usuari, contrasenya i durada de la sessió