Autor
|
Tema: Temporada del senglar. (Llegit 3230 vegades)
|
Surfin
Hippie de serie
Meteoclimatic projecte
Cumulonimbus Incus

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 6577

grrrrrrrrrrrrrrrrrr
|
ahir vam anar a netejar camins. Si, si, perquè si els caçadors no ho fan, qui ho ferà??? alguns excursionistes de tant en tant i van i així mantenen alguns camins nets, però en general són pocs. Els caçadors del senglar, i anem durant tot l'any, i així tot estar net. Poder si que ho fem per interés propi, però la qüestió és que som els únics que tenim la muntanya ben cuidada. Jo també sóc boletaire, però mai he anat a netejar un camí per poderhi anar a buscar bolets despres. Això és una critica per a qui critica als caçadors. Veus que be, m'ha agradat aquesta.
També caldria comentar que són els primers en posar pegues a que passis per un camí quan estan per la zona. Més que res .... ho comento per compensar. : ) El punt de vista d´un boletaire passa per veure al caçador com una cosa que no fa bonic i que pot fer mal. El punt de vista d´un pagès problement us vegi com herois per salvar les collites. Els camins us veuen com uns bons visitants... que fan camí... com a les caminades populars, les bicicletades i els excursionistes que van a descobrir llocs o preparar rutes. Així que molt bé. Els que segur que us tenen mania són els porcs ... i això que ells no busquen bolets  Els porcs ens tenen mania a tots, siguin andarins , caçadors o domingueros ...
|
|
|
|
|
En línia
|
Sant Joan de les Abadesses , Ripollés, al pre-pirineu de Girona , 750 msnm.... Since 1909
|
|
|
Albert IB
Cumulonimbus Calvus

Desconnectat
Missatges: 2485

|
ahir vam anar a netejar camins. Si, si, perquè si els caçadors no ho fan, qui ho ferà??? alguns excursionistes de tant en tant i van i així mantenen alguns camins nets, però en general són pocs. Els caçadors del senglar, i anem durant tot l'any, i així tot estar net. Poder si que ho fem per interés propi, però la qüestió és que som els únics que tenim la muntanya ben cuidada. Jo també sóc boletaire, però mai he anat a netejar un camí per poderhi anar a buscar bolets despres. Això és una critica per a qui critica als caçadors. Veus que be, m'ha agradat aquesta.
També caldria comentar que són els primers en posar pegues a que passis per un camí quan estan per la zona. Més que res .... ho comento per compensar. : ) El punt de vista d´un boletaire passa per veure al caçador com una cosa que no fa bonic i que pot fer mal. El punt de vista d´un pagès problement us vegi com herois per salvar les collites. Els camins us veuen com uns bons visitants... que fan camí... com a les caminades populars, les bicicletades i els excursionistes que van a descobrir llocs o preparar rutes. Així que molt bé. Els que segur que us tenen mania són els porcs ... i això que ells no busquen bolets  Els porcs ens tenen mania a tots, siguin andarins , caçadors o domingueros ... A mi m´acullen com un més de la família... allà entre els matolls sempre tindré un bon grapat d´aglans calents i una bassa on revolcarme. Oing oing
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
Surfin
Hippie de serie
Meteoclimatic projecte
Cumulonimbus Incus

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 6577

grrrrrrrrrrrrrrrrrr
|
També caldria comentar que són els primers en posar pegues a que passis per un camí quan estan per la zona. Més que res .... ho comento per compensar. : ) El punt de vista d´un boletaire passa per veure al caçador com una cosa que no fa bonic i que pot fer mal. El punt de vista d´un pagès problement us vegi com herois per salvar les collites. Els camins us veuen com uns bons visitants... que fan camí... com a les caminades populars, les bicicletades i els excursionistes que van a descobrir llocs o preparar rutes. Així que molt bé. Els que segur que us tenen mania són els porcs ... i això que ells no busquen bolets  Els porcs ens tenen mania a tots, siguin andarins , caçadors o domingueros ... A mi m´acullen com un més de la família... allà entre els matolls sempre tindré un bon grapat d´aglans calents i una bassa on revolcarme. Oing oing si, i el diumenge et tindran preparat pollastre a l´ast i tortell ...
|
|
|
|
|
En línia
|
Sant Joan de les Abadesses , Ripollés, al pre-pirineu de Girona , 750 msnm.... Since 1909
|
|
|
Albert IB
Cumulonimbus Calvus

Desconnectat

|
També caldria comentar que són els primers en posar pegues a que passis per un camí quan estan per la zona. Més que res .... ho comento per compensar. : ) El punt de vista d´un boletaire passa per veure al caçador com una cosa que no fa bonic i que pot fer mal. El punt de vista d´un pagès problement us vegi com herois per salvar les collites. Els camins us veuen com uns bons visitants... que fan camí... com a les caminades populars, les bicicletades i els excursionistes que van a descobrir llocs o preparar rutes. Així que molt bé. Els que segur que us tenen mania són els porcs ... i això que ells no busquen bolets  Els porcs ens tenen mania a tots, siguin andarins , caçadors o domingueros ... A mi m´acullen com un més de la família... allà entre els matolls sempre tindré un bon grapat d´aglans calents i una bassa on revolcarme. Oing oing si, i el diumenge et tindran preparat pollastre a l´ast i tortell ... I després la familia senglar jugarem a la Wii i anirem de compres fashion per celebrar que ja hem sortit de l´esbarzer i vivim en una mansió al mig del parc nou : ) I els caçadors aniran a comprar roba de camuflatge de la kittie i viuran a sota l´esbarzer esperant a uns porcs que estan de crompres al centre comercial.. Demà volia fer una ironboletaire, però m´han tallat les ales.... no m´ho tingueu en compte.
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
Blasiepi
Cumulus

Desconnectat
Missatges: 168
|
senyor albert, perquè ho sapigues, jo tambe soc boletaire, i molt aficonat a la caça. Él que jo penso sobre aquest tema és molt radical, i amb discutire amb qui vulgui. Jo, per anar a caçar el sengla, pago la meva llicencia, el meu seguro i més que res pago al propietaria de la zona per anar al seu bosc a caçar. Tu, per anar a buscar bolets, no pagues res, doncs per tan, crec que tinc dret a tallar el pas i no deixarte passar, perquè per més que tu creguis que no, jo he pagat per estar allà. A més a més, si tallem el pas, és per motius de seguretat, sempre pot haberi el perill d'una confució, el boletaries mai estem situats en zones concrettes, els caçadors sempre han d'estar al seu lloc, quan hi ha hagut un accident, és perquè algun s'ha mogut. Per tant, crec que a més a més de tenir el dret d'estar allà, crec que no deixar passar els boletraires és més segur. El bosc és molt gran, i no costa gents anar a una altre zona, i si de veritat és molt bona zona de bolets, i pots anar l'endemà que encara i seran.
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
vacarissana
Cumulus Congestus

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 1671

Montalt 600, un cim verge de bolos..funning AC/DC
|
a ningú li obliguen pagar per anar a fer res! pagueu per què voleu. Sino, no pagueu i deixeu en pau la fauna que tant de problemes porta, en el cas de senglars i altres pel desequilibri ecològic global, per part de senglars creuats genèticament entre caçadors i "repobladors cinegètics" que diuen ser amants de la natura (alguns no ho dubto) i ens posen "perdalets, perdiuetes i conillets" per a que els ecologistes els disfrutem.
Ara hi ha la Wii per fotre trets virtuals i no cal que replobleu els boscos per al vostre gaudi. Indignant.
Per altra banda, cal controlar plagues, evident, amb caceres sel.lectives i professionals...eps, plagues creades per l'home a l'eliminar altres depredardors de la xarxa tròfica.
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
Albert IB
Cumulonimbus Calvus

Desconnectat

|
senyor albert, perquè ho sapigues, jo tambe soc boletaire, i molt aficonat a la caça. Él que jo penso sobre aquest tema és molt radical, i amb discutire amb qui vulgui. Jo, per anar a caçar el sengla, pago la meva llicencia, el meu seguro i més que res pago al propietaria de la zona per anar al seu bosc a caçar. Tu, per anar a buscar bolets, no pagues res, doncs per tan, crec que tinc dret a tallar el pas i no deixarte passar, perquè per més que tu creguis que no, jo he pagat per estar allà. A més a més, si tallem el pas, és per motius de seguretat, sempre pot haberi el perill d'una confució, el boletaries mai estem situats en zones concrettes, els caçadors sempre han d'estar al seu lloc, quan hi ha hagut un accident, és perquè algun s'ha mogut. Per tant, crec que a més a més de tenir el dret d'estar allà, crec que no deixar passar els boletraires és més segur. El bosc és molt gran, i no costa gents anar a una altre zona, i si de veritat és molt bona zona de bolets, i pots anar l'endemà que encara i seran.
Entenc el teu punt de vista. Si reserveu una zona de bosc privat, pagueu i teniu llicencia llavors en principi no hi ha res a dir sobre l´ús de l´espai.
Però pregunto : Si quan faig una ironboletaire en solitari (no passo per camins), entro sense adonar-me en una zona on hi ha cacera, em podeu disparar per confusió? Perquè com tu em confirmes... si et mous hi ha perill. I jo sempre he vist només els avisos a les pistes forestals, no a camins o fora de camins.
Això em recorda un dia que un cotxe de rally va estar apunt d´emportar-me en una curva. Resulta que havien tallat la carretera dels angels per fer testos al cotxe de rallys... tenien permisos i llicències suposo... però jo sortia d´un caminet trialero amb la bicicleta i al posar-m´he a la carretera em va passar el que et comento. No hi havia cap avís en aquell tram i em vaig trobar el cotxe de rally de cares.
Com ja he comentat altres vegades.... el meu problema amb la cacera és unicament la meva seguretat personal com a boletaire al posar-me a una zona "de guerra" sense saber-ho... o de veure passar alguna bala perduda.
FA 3 anys un company biker li van matar el senglar al mig de la pista de fontanils (sota santa magdalena). Al mig de la pista forestal a escassos 10 metres. El caçador boig d´alegria i el biker cagantse en tota la seva família i dient-li d´inconcient per munt mentres li queia la suor freda.
A casa ens ha passat el senglar amb els gossos al radere a Font Pobre buscant bolets. Ens podieu disparar per equivocació? Nosaltres no estavem quiets... així que entenc que SI.
D´avisos dient que no continuem ... doncs uns quants..... exemple... un caminet que porta de font pobre a la zona de les encies i les planes... ja em diràs com refàs la ruta...
I per cert... es veu només aigua en els esmorzars abans d´anar a disparar?
Quina professionalitat tenen els caçadors de la vall d´hormoier? A... que paguen llicencia i peatge al propietari ... si si.... aquell que tira blat de moro al mig de la pista perque els animals s´acostumin a anar a menjar allà i els grans professionals que venen en manada de ciutat puguin disparar-los com a les boletes al tiro. Un èxit quan et trobes panorames similars anant d´excursió i has de passar (de tornada) per la zona si o si per arribar a Oix. (si si.. aquest són només la minoria.....això tots ho sabem i és així.. . però només fa falta un d´aquests tarats per enviar-te a buscar bolets a l´hospital).
Els mateixos caçadors d´oix et diran que no et posis a vall d´hormoier quan i pugen aquesta panda. Per tant entenc que si que la gran majoria vigileu i us preocupeu de la seguretat.
Creus que puc continuar anant sol durant molts anys a buscar bolets sense por als caçadors¿
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
Blasiepi
Cumulus

Desconnectat
Missatges: 168
|
m'agrada aquest debat. Jo soc caçador i boletaire, i cap problema. Pots anar a buscar bolets trankilament, però si trobes caçadors, amb una mica de respecta es pot apartar de la zona de batuda preguntant on és i anant cap a una altra direcció. A més a més, si es va xulant i xerrant no hi ha cap perill de res.
Pel que fa al tema dels esmorzars, si que tens rao que molts caçadors quan esmorzen veuen, però igualment que molta gent que va a esmorzar un dissbte i un diumenge al mati. Per cert, que jo sapiga, de tots els accident que hi han hagut cap dels que havia disparat havia donat positiu al control d'alcoholemia. I això ho ser be, perque un dels meus companys va morir per un tret d'un altre caçador que no era de la colla.
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
Albert IB
Cumulonimbus Calvus

Desconnectat

|
m'agrada aquest debat. Jo soc caçador i boletaire, i cap problema. Pots anar a buscar bolets trankilament, però si trobes caçadors, amb una mica de respecta es pot apartar de la zona de batuda preguntant on és i anant cap a una altra direcció. A més a més, si es va xulant i xerrant no hi ha cap perill de res.
Pel que fa al tema dels esmorzars, si que tens rao que molts caçadors quan esmorzen veuen, però igualment que molta gent que va a esmorzar un dissbte i un diumenge al mati. Per cert, que jo sapiga, de tots els accident que hi han hagut cap dels que havia disparat havia donat positiu al control d'alcoholemia. I això ho ser be, perque un dels meus companys va morir per un tret d'un altre caçador que no era de la colla.
ES clar,.... però anant sol no es pot estar xerrant i xiulant....a risc d´acabar al manicomi..xerrar sol durant gaires hores no ha de ser divertit : ) .. i el problema es si et fots en zona de caça sense que ningú t´avisi, o que has arribat tu abans que els caçadors a la zona.
Perquè de trets aquí a la garrotxa s´en senten molt sovint quan vas a buscar bolets. Suposo que també els que cacen ocells i altres bitxus, perquè de vegades només són 1 o 2.
Això segur que tu ho saps millor
Coneixes el cas d´hormoier? Aquí unes fotos http://vicerveza.homeunix.net/~terre/Quefem/Llocs/Hormoier/Hormoier.htm
Segons tinc entès.. .una vall comprada per entre 1 i 4 millons d´euros que serveix per organitzar batudes de caceria per gent de ciutat... caçadors no autoctons i no sempre experimentats. Piñao piñao.... Com ja t´he comentat esta tot el terra ple de blat de moro per acostumar als animals a menjar a la pista i ser blanc més fàcil (suposo)... que per cert... deu estar prohibit disparar a una pista forestal, perquè sino "apaga i vamonos".
Vejam si fem una colecta i la recomprem... no se... 1 euro per forero?
No ha de ser fàcil veure morir un company de caça per un tret.
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
JosepF
Cirrus
Desconnectat
Missatges: 2
|
Perdoneu però aquest es un fals debat. Jo no soc caçador, soc buscador de bolets amb gos. La meva temporada coincideix amb la de caça del porc i dia si dia també al meu poble hi ha batuda, però clar jo se on soc i on son “ells” i formem “part del paisatge”. Això no treu que de tant en tant em trobi en mig de la batuda, llavors la solució es fàcil: Roba ben vistosa i quatre crits tipus “Manolo, que soc ací”.
Diu el Vacarissana alguna cosa sobre creuaments i altres tòpics sobre caçadors i senglars. Es veritat que en alguna zona es pot veure algun senglar rosadet, no pas a la meva. Hi ha molts senglars per una raó molt i molt simple: hi ha mes bosc. Si senyor, es una d’aquelles paradoxes que ens dona la natura. Al meu poble a Terol, no havien vist mai un senglar, fins que es va deixar de treballar els camps i el bosc ho va envair tot, bo pels rovellons, pels bavosos, per les trufes i també pels senglars. Ara es cacen. Si no fos així seria un desastre, pels camps d’oliveres, d’ametllers i ja ho es per les valls tofoneres. Aquest fi de setmana he assistit dessolat de com una vall amb almenys 20 bons tofoners a estat llaurat pel porc com si s’hagués fet amb un subsolador. Aquest any no collirem res de res.
Nosaltres varem alterar el medi i ara en toca mantenir-lo. I els caçadors son els nostres depredadors.
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
|