Cal Meteocoll
Benvingut(da), Visitant/. Sisplau ingressar o registrar-se.
7 Setembre de 2008, 13:37:58
Inici Ingressar Registrar-se

La fotografia de la setmana
Menorca (Garrotxi)
Foto de la setmana
Notícies: La instrumentació és bàsica en meteorologia. Vols compartir els teus coneixements?

+  Forum CATmeteo
|-+  Temes diversos
| |-+  L'entorn natural
| | |-+  Temporada del senglar.
« anterior següent »
Pàgines: 1 2 [3] 4 5 6 7 8 9 ... 17 Anar Baix Imprimir
Autor Tema: Temporada del senglar.  (Llegit 3312 vegades)
Albert IB
Cumulonimbus Calvus
**
Desconnectat Desconnectat

Missatges: 2493

Re: Temporada del senglar.
« Resposta #20 en: 30 Juny de 2008, 13:34:19 »

Jo no em poso a cridar "manolo" al mig del bosc quan sento trets.  Tampoc se on són els caçadors... pequè si jo ho sapigues, també ho sabria el porc i no caçarien mai res.

De roba de colors ja intento portar-ne...

Com es busquen les tofones?
En línia
becader
Cumulus Humilis

Missatges: 300

« Resposta #21 en: 30 Juny de 2008, 14:33:31 »

Jo tambe pago la llicencia per anara a caçar i molts cops he tingut que marxar d on caçava perque a les 9,9-30 han aparegut els senglaners.No tinc inconvenient en marxar perque quan vaig al bosc m agrada estar tranquil i que ningu m emprenyi.El que em reventa es que ells creuen realment que jo o qualseol altre ha de marxar perque ells arriben.Es solen creure els amos i senyors del bosc i s ho creuen amb una irritant prepotencia.
Despres tambe son ells els primers en vigilar que fan els altres i posar lleis,i tambe els primers en saltar se les normes i fer el que els hi dona la realissima gana.Pero clar com que son molts i ells mateixos marquen el que ells poden fer i el que no poden fer els altres,doncs tot arreglat.

En línia
boira
Cumulonimbus Calvus
**

Gènere: Masculí
Missatges: 2357

« Resposta #22 en: 30 Juny de 2008, 15:41:18 »

Com es busquen les tofones?

Albert,

De la mateixa manera que els moixernons es busquen a les moixernoneres, assumpte que tu coneixes bé, les tòfones es troben a les tofoneres amb l'ajut d'un gos tofoner.

Conya apart, les tofoneres estan molt controlades i tenen amos, llogaters i usufructuaris (també furtius) i no es pot anar per qualsevol lloc arreplegant-les.

En JosepF m'ha ensenyat una mica d'aquest món subterrani.
En línia
Blasiepi
Cumulus

Missatges: 182

« Resposta #23 en: 30 Juny de 2008, 16:48:02 »

becader, als cotos on vaig jo hi han molts becaders, i que jo sapiga, mai hem tingut cap problema amb algun d'ells. Això si, com que sóm una associació ben organitzada, els becaders sempre saben on es ferà la batuda el dissabte i el diumenge. Ara, tu deu ser dels que surt a caça l'epoca de caça i se'n desentent durant la resta de l'any. Els becaders del nostre coto, ens ajuden a netejar els camins, i tots junts fem pinya. Aviam si algun dia algun boletaire en ajuda a neteja camins que segur que molts d'aquest es fan servir pels boletaires. Mi jugu el que volgueu que mai cap boletaire a anat a netejar un cami. Jo surtut coma minim 5 0 6 cap de setmanes durant l'any, ara ja fa un més, desde que es van acabar els moixernons, que cada cap`de setmana vaig a estassar algun que d'altre cami. Si algu em vol venir a ajudar, ben vulgut sigui?Huh
En línia
becader
Cumulus Humilis

« Resposta #24 en: 30 Juny de 2008, 20:30:37 »

No a tot arreu passa lo que passa en el teu vedat,i molt menys en el meu,per tant enhorabona.
Jo corro tot sovint per la muntanya,a qualsevol epoca,es facin o no bolets o es pugui o no caçar.Efectivament jo no faig res,pero t asseguro que res m agradaria mes que encarregarme de repoblar perdius,posar menjadores,abeuradors i cuidar-les,pero es lo que et dic con que als senyors aixo de les perdius no els hi va doncs no hi ha perdius,ni repoblacions,ni res de res de res.Per tant si no faig res no es perque no vulgui sino perque no em deixen.
Pero veus,inclus en el teu vedat son els becaders els que s acomoden a vosaltres i no al reves.ja se que sou mes gent que i va,pero et pregunto:¿que farieu si 4 becaders que fossin junts us diguessin,dema deixeu-nos anar a tal puesto(encara que fos una unica vegada en la vida),i justament fos el puesto on vulguessiu anar vosaltres?
En línia
Blasiepi
Cumulus

« Resposta #25 en: 1 Juliol de 2008, 18:17:35 »

no ens ha pssat ma¡, però el que passa cada any és que jo tin un parell d'amics que són becaders. Quan vaig a caçar, com qu vai amb els gossus, moltes vegades se m'aixequen becades. El que faig és trucarlos i els hi explico on se m'han aixecat. Alguna vegada fins i tot mi apunto i vaig amb ells, jejejejej
En línia
becader
Cumulus Humilis

« Resposta #26 en: 2 Juliol de 2008, 00:09:56 »

a ningú li obliguen pagar per anar a fer res!
pagueu per què voleu. Sino, no pagueu i deixeu en pau la fauna que tant de problemes porta, en el cas de senglars i altres pel desequilibri ecològic global, per part de senglars creuats genèticament entre caçadors i "repobladors cinegètics" que diuen ser amants de la natura (alguns no ho dubto) i ens posen "perdalets, perdiuetes i conillets" per a que els ecologistes els disfrutem.

Ara hi ha la Wii per fotre trets virtuals i no cal que replobleu els boscos per al vostre gaudi. Indignant.

Per altra banda, cal controlar plagues, evident, amb caceres sel.lectives i professionals...eps, plagues creades per l'home a l'eliminar altres depredardors de la xarxa tròfica.

Que errat que estas si et penses que es repobla nomes per el gaudi dels caçadors.Es repobla per a ressucitar uns boscos que son morts,per a donar vida a llocs que abans la tenien,per escoltar les perdiuetes a la primavera,per veue els conillets saltar alegres quan arriba el capvespre,per veure a la mare guitlla portar un conilet per als seus fills i a les aguiles volar.
Pregunta que son les finques com les del castanyar.Finques on el propietari ha creat un autentic "jardin del eden" on hi ha linces,aguiles imperials i reials,cervols,senglars,perdius,conills,lebres,...un autentic paradis.Evidentment que s hi caça,i molt pero tambe es cuida i es mima,i si es caça es perque s ha aconseguit crear una densitat de caça que ho permet,i si un any la cria ha estat nefasta potser no es caça o es caça poquissim.
Molt mes paradis que aquesta merda de parcs nacionals plens de pasareles,d aquesta especie de zoologics a l aire lliure on molts animals han perdut el seu recel caracteristic.

Fins que no compreneu que els caçadors de veritat adorem els animals,que vibrem quan desarmats s aixeca una ramada de perdius,o quan dels peus surt un conillot,o quan veiem a la llebre que ens ha burlat i s allunya sigilosa,viureu en una eterna equivocacio.A nosaltres el que ens agrada es que el bosc sigui viu, no matar animals!
Podria parlar largo y tendido sobre aixo pero seria massa llarg,pero tot i aixi llegiu literatura cinegetica,o aneu a caçar algun dia(si algu vol venir a veure-ho algun dia jo encantat,pero sapigueu que caminarem molt i molt i es molt possible que no matem res),o mireula relacio dels autentics caçadors amb els seus gossos,...i llavors quan sapigueu de que va la cosa comenceu a opinar.Pero mentrestant penseu que esteu jugant no amb el hobbie o l aficio d algu sino amb la vocacio de molta gent,amb una passio que ve de dins,autentica,heredada i intensa.Jo acabare dret pero no sere advocat sere caçador igual que miguel delibes,com ell mateix diu " es un cazador que escribe". DEIXEU-NOS TRANQUILS QUE SABEM CUIDARNOS A NOSALTRES I A LA FAUNA MILLOR QUE QUALSEVOL ALTRE I PER DESCONTAT MOLT MILLOR QUE AQUESTS ECOLGISTES DE PA SUCAT AMB OLI QUE NO TENEN NI IDEA DE RES I QUE PARLEN PERQUE TENEN BOCA.

En línia
becader
Cumulus Humilis

« Resposta #27 en: 2 Juliol de 2008, 00:49:39 »

pagueu per què voleu. Sino, no pagueu i deixeu en pau la fauna que tant de problemes porta, en el cas de senglars i altres pel desequilibri ecològic global, per part de senglars creuats genèticament entre caçadors i "repobladors cinegètics" que diuen ser amants de la natura (alguns no ho dubto) i ens posen "perdalets, perdiuetes i conillets" per a que els ecologistes els disfrutem.

Ara hi ha la Wii per fotre trets virtuals i no cal que replobleu els boscos per al vostre gaudi. Indignant.

Per altra banda, cal controlar plagues, evident, amb caceres sel.lectives i professionals...eps, plagues creades per l'home a l'eliminar altres depredardors de la xarxa tròfica.

Estas segur que paguem perque volem?Estas segur que no ens obliguen a pagar?
En línia
casacota
Cumulus Congestus
*

Missatges: 1270

« Resposta #28 en: 2 Juliol de 2008, 10:27:34 »

Plenament d'acord. En nom d'això s'han arribat a destruir pobles habitats, i fins i tot es veda el pas a excursionistes per caminar per el seu propi municipi. Parlo en primera persona i no pas d'un cas excepcional, fora de l'època de caça. Tema relacionat: http://www.casacota.cat/teranyina?num=1142200192

En nom de la natura, que està desmadrada i hem de tolerar fins i tot que els senglars se'ns carreguin els arbres, els cultius i ens entrin fins a la mateixa porta de casa dintre d'un poble. És colonialisme pur i dur, com a mínim en alguns casos.
En línia

Blasiepi
Cumulus

« Resposta #29 en: 2 Juliol de 2008, 20:47:02 »

aquest debat m'agrada, jo he estat a hormoier, tan en motius per la caça com en motius d'excursionisme. La polèmica forta va ser quan volien tancar tota la vall amb una malla. Això si que hagues estat un crim. L'altre cosa és com es fa ara. Aquesta vall té un propietari, i com a propietari en pot fer el que vulgui. Si un te una casa, ningu li pot dir res a casa seva. Doncs el que passa a hormoier és el mateix. Actualment, si no és dia de caça, que només si va una parell de cops l'any, totom que vulgui pot visitar la vall, preciosa per cert, impressionant, i que jo sàpiga ningu els hi dirà res. Per tant, éspot dir que de polèmica n'hi ha molta, però molstes vegades per voler aixecar la llebre, i molts d'aquests són ecologistes que només serveixen per tocar els nassos i desmostra que i són per alguna cosa, però que en realitat a casa seva ni hi falta de res, nevera, televisio ( 1, 2 o 3 ), llum a per tot, ..... Bé, docns així ja sabeu què en penso de tot això
En línia
Pàgines: 1 2 [3] 4 5 6 7 8 9 ... 17 Anar Dalt Imprimir 
« anterior següent »
Anar a:  

Ingressar amb nom d'usuari, contrasenya i durada de la sessió