Cal Meteocoll
Benvingut(da), Visitant/. Sisplau ingressar o registrar-se.
7 Octubre de 2008, 20:03:00
Inici Ingressar Registrar-se

La fotografia de la setmana
llums solars (McConell)
Foto de la setmana
Notícies: La instrumentació és bàsica en meteorologia. Vols compartir els teus coneixements?

+  Fòrum CATmeteo
|-+  Temes diversos
| |-+  L'entorn natural
| | |-+  Temporada de Caça 2008/2009.
« anterior següent »
Pàgines: 1 2 3 [4] 5 6 7 8 9 10 ... 21 Anar Baix Imprimir
Autor Tema: Temporada de Caça 2008/2009.  (Llegit 4518 vegades)
Albert IB
Cumulonimbus Calvus
**
Desconnectat Desconnectat

Missatges: 2594

Re: Temporada del senglar.
« Resposta #30 en: 2 Juliol de 2008, 22:15:31 »

Dius que el propietari pot fer el que vulgui, però que posar una vall seria un crim......perquè no pot posar la valla? per mi fins i tot pot muntar un zoo a la natura on hi hagi cacera 365 dies a l´any alliberant animals de granja periodicament per un públic urbanita que els vulguin anar a caçar?  El que vulgui entrar li diem que estem caçant i amablement el convidem a donar un rodeig... no se.... per la vall d´oix .. o sigui .. que giri cua.  alegriaaa  Grin

aquest debat m'agrada, jo he estat a hormoier, tan en motius per la caça com en motius d'excursionisme. La polèmica forta va ser quan volien tancar tota la vall amb una malla. Això si que hagues estat un crim. L'altre cosa és com es fa ara. Aquesta vall té un propietari, i com a propietari en pot fer el que vulgui. Si un te una casa, ningu li pot dir res a casa seva. Doncs el que passa a hormoier és el mateix. Actualment, si no és dia de caça, que només si va una parell de cops l'any, totom que vulgui pot visitar la vall, preciosa per cert, impressionant, i que jo sàpiga ningu els hi dirà res. Per tant, éspot dir que de polèmica n'hi ha molta, però molstes vegades per voler aixecar la llebre, i molts d'aquests són ecologistes que només serveixen per tocar els nassos i desmostra que i són per alguna cosa, però que en realitat a casa seva ni hi falta de res, nevera, televisio ( 1, 2 o 3 ), llum a per tot, ..... Bé, docns així ja sabeu què en penso de tot això
En línia
Albert IB
Cumulonimbus Calvus
**

Missatges: 2594

« Resposta #31 en: 2 Juliol de 2008, 22:23:44 »

Que dolents son aquests ecologistes, que dolents....... mira que aconseguir que es declari paratge d´interès natural..... grrrr

Estem parlant d´això...fotos de fa dos tardors.  Fixat que amb els pantalons vermells ja saltem a la vista : )
http://vicerveza.homeunix.net/~terre/Quefem/Llocs/Hormoier/Hormoier.htm

Extracte d' una web ... la primera que ha saltat al google...de l´enemic...

SI VAS A HORTMOIER….PORTA ALICATES
TALAIXÀ 11,12,13 d’octubre

http://www.nousis.com/aturals/hrt1.html  Extracte de

Aquest era l’explícit lema de la campanya contra l’intent de tancament i privatització de la Vall d’Hortmoier per convertir-la en una reserva de caça privada i elitista de la família Racionero.
A l’any 1988, una gent de fora arriba a les nostres contrades amb aires de conquerir-ho tot, de trencar amb tot el que troba i fer-hi el seu domini a la seva manera i passant de tothom. Tanquen la vall i en fan fora els seus habitants; els seus diners són les seves raons. 37 entitats de la Garrotxa s’apleguen en la Coordinadora d’Entitats de Defensa de la Vall d’Hortmoier per lluitar perquè la vall d’Hortmoier continuí oberta a tothom com havia estat sempre i en defensa dels pocs habitants que hi restaven. La lluita aconseguí fer desaparèixer les tanques que hi barraven el pas, però els advocats i la Guàrdia Civil, que un trist dissabte ocupà tota la vall com en els millors temps franquistes, aconseguiren fer fora els darrers habitants de la vall. El coto de caça elitista és una realitat i cada any un centenar de militars, polítics, financers, més alguns botiflers de la comarca, s’apleguen per dur a terme una orgia de sang i fetge. En la darrera ja no en tenen prou de matar senglars, cérvols i muflons que ja maten cabres dels veïns. Aprofiten també per amenaçar a veïns i excursionistes : « nosaltres matem cabres, elefants i persones si fa falta ! »
Ja n’hi ha prou ! En el llibre: Si vas a Hortmoier, Joan Forga, el president de l’Agrupació Naturalista de la Garrotxa escrigué una frase que, ara, després de la seva mort, ressona com un encàrrec que entre tots hem de complir:

Vejam si puc comprar el massis de montserrat i fer un part temàtic de puticlubs.

P.D: Aclarir que el tipus d´ecologista que tu / surfin & co odieu, m´apostaria alguna cosa a que és un senyor de ciutat que estudia medi ambient, que no va mai a bosc i que no te xiruques i us dobla el sou siguent funcionari. En conec a patades... mala cosa. Que fa estudis que no serveixen per res i que viu en el món de les piruletes. Doncs si.... d´aquests n´està plagat.... i són un problema, perquè no es rebelen mai contra res del que els dona de menjar. Que és el senyor ministre de mediambient i habitatge (urbanizo todo). La directriu és.... feu estudis... cobreu pasta .... i no critiqueu el govern que us dona de menjar.. i nosaltres a lo nuestro. urbanizo todo.

De la gent que li agada anar a bosc sense ser caçat i amb la garantia del dret de pas.. o que no l´hi agrada que li urbanitzin el bosc del costat de casa...veure 4 animals i 4 plantes quan va a bosc .. doncs en pots dir... mmmm..... normals? el que està clar és que conceptes diferents no tenen paraules diferents.... coses de la llengua.

Jo em considero dins el grup dels freaks informàtics. Els que escriuen i no fan mai es... així que tranquils : )

En línia
becader
Cumulus Humilis

Missatges: 355

« Resposta #32 en: 3 Juliol de 2008, 14:05:28 »

Albert ja se que semblo molt radical però t'asseguro que si ho faig es perque estic tip d'escoltar sempre les mateixes coses i que ningú expliqui mai l'altre cara de la moneda.Sóc un autèntic enamorat de la muntanya,dels animals,dels bolets,dels rius,un autèntic fanàtic,un mig sonat apassionat i no puc tolerar que segons qui em vingui a donar lliçons(parlo en general,no del foro) i a dir-me el que esta be i el que esta malament.Si fent aquests comentaris puc fer-li compendre algu que els caçadors de veritat no som com ens pinten i que adorem la naturalessa i els animals(no perque els matem), doncs ja haurà servit de molt.Suposo que veus que no soc un cantamanyanes i que tot el que escric surt de sentiments autèntics.

T'equivoques si et penses que babejo de rabia perque crein espais d'interès natural,babejo de rabia perque molts cops s'han destruit autentics paraissos convertint-los en espais naturals.Si vols un dia et deixo un llibre de julian settier "caza menor",t'el llegeixes i tot seguit t'en vas a la tablas de daimiel i compares el que relata l'autor amb el que hi veuràs.Es realment esgarrifos,es un puto zoo a l'aire lliure i inclus tenen una especie de galliner acuatic del tamany d'un camp de futbol amb tot d'anecs engabiats.sense contar pasareles,gent,punts d'informacio.T'asseguro que fa fredat.
En canvi ves un dia a les lagunes del taray,gestionat per caçadors que fan esforços impressionants per mantenir-les netes.Llavors em dius que es mes semblant a un espai `d'interès natural,si daimiel o el taray.Pero diguem-ho fluixet no fos cas que l'adm ho agafes,ho declares espai d'interes natural i ho esguerres per sempre.

Despres contestare o dels racionero i altres coses.haig d'anar a currar.
En línia
Blasiepi
Cumulus

Missatges: 208

« Resposta #33 en: 3 Juliol de 2008, 17:23:20 »

jo he dit que lo de tancar la vall d'hormoier amb una balla era un crim. Ja ho reconec, però anar a caçar ala vall no ho trobo un crim. No m'agrada com ho fan ni la gent que i va, però crec que un caçador apassionat com jo, anar a caçar a l'alta garrotxa és lo millor que hi ha. Can agusti de riu, creu de principi, can nou, el trulls, espinau,..... i més llocs amblematics que hi ha. Mai he tingut cap probleme amb els boletaires, i crec que mai en tindre, perquè jo també ho sóc. Crec que parlant la gent s'enten, i és el que s'ha de fer, parlar i dialogar. Hormoier va ser un cas especial, els ecologistes tenien rao, però com es caça actualment, tot i ser una salvatjada, és un negoci per al propietarir dels terrenys, i no si pot dir res. Són dos dissabtes a l'any que la gent es pot canviar per anar a una altra zona. La resta de l'any ningu els hi dirà res per anar a caminar o amb bici per la vall.
En línia
becader
Cumulus Humilis

« Resposta #34 en: 3 Juliol de 2008, 19:04:38 »

Com pots veure avui tenia poca feina! 
Bé,anem a pams que hi ha molta chicha:
1.Trobo una aberració prohibr a la gent el pas al bosc.Encara que burocraticament els boscos siguin d'algu i la llei ho ampari jo tinc la visio idealista de que el bosc es de tots.Ja se que en aquests temps es una visio estupida i que no va enlloc pero es lo que hi ha.Tinc comprovat,pero,que els propietaris de sempre no ocasiones mai problemes,sempre son els nou rics els que els creen.Sobre aquest tema ho tinc clarissim,desobediencia civil i fer cas a la propia conciencia.

2.Com a caçador em fan fastic aquestes formes de caçar carnisseres d'avui en dia.Aquestes grans monterias de señoritos es el mes allunyat que hi ha del meu ideal`de caça en solitari,modesta darrere dels meus gossos.Tot i aixi,encara que alguns dels que hi va siguin uns salvatges tambe hem de dir que tambe hi van grandissims caçadors i que la poblacio de caça major d'aquella zona gaudeix d'una salut envejable.Aixo es una d'aquestes coses que mai sentim,nomes ens quedem en que son uns salvatges,que prohibeixen el pas,que son militars(ser militar es veu que es una cosa absolutament imperdonable,es veu que es pecat capital,si algu m ho pot explicar?),...Els que si que em reventen son els botiflers locals,aquests si!
Reitero que no m'agraden ni aquestes caceres,ni el tarannà de la gent que i va,...pero una cosa no treu l'altre.

D'aqui un rato mes
En línia
becader
Cumulus Humilis

« Resposta #35 en: 3 Juliol de 2008, 21:32:08 »

Conec el senyor Racionero Jr,hem compartit sostre i taula,i si en un principi volia explicar certes coses despres he cregut convenient no dir res,aixi que ho sento.

Per ultim es clar que no es pot englobar a tots els ecolgistes dins el mateix sac,pero justament els bons ecologistes son els que no toquen els collons i saben que es la caça.Pregunteu als responsables de la "Fundacion oso pardo"(mes ecologistes que ells ja no es pot ser) que pensen dels caçadors,i que diuen de les poblacions de perdiu xerra de la zona.

A mes ells no dialoguen,ells prohibeixen!(Els ecolgistes "dolents")

Ho sento albert pero estic molt espes i gens inspirat,pero la vaga idea del que vull dir mes o menys i es.
En línia
Blasiepi
Cumulus

« Resposta #36 en: 4 Juliol de 2008, 15:03:59 »

molt be becader, crec que el teu opinar és molt sa.  A mi tampoc m'agrada la manera de caçar d'aquesta gent. Jo vaig a una colla que els dissabtes som 15 persones, la majoria són jubilats, i el diumenge som deu, la majoria també jubilats. Ens agrada caçar junts per l'ambientque hi ha, per escoltar els gossos i passarnos-ho b´´e. Però també crec que a la fi de tot, si en podem matar 3 i no 1, estem més contents. Bé, d'aquest debat se'n pot parlar molt, i crec que si no s'és caçador és molt dificil entendro.
Pel que fa al no deixar passar la gent, si hi ha una batuda crec que la gent hauria de ser responsable i apartar-se'n , tinguin el dret que tinguin, perqùe si ho penseu be, quan hi ha una cursa de mountain-bike, ningu diu res, o no?  ARA, CLAR,
En línia
Blasiepi
Cumulus

« Resposta #37 en: 4 Juliol de 2008, 15:05:56 »

si són els caçadors que no deixen passar, són uns malt ..... això tampoc és ho que ha de ser crec.
En línia
becader
Cumulus Humilis

« Resposta #38 en: 4 Juliol de 2008, 19:09:08 »

Has posat el dit a la llaga!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
En línia
becader
Cumulus Humilis

« Resposta #39 en: 4 Juliol de 2008, 19:13:46 »

Escoltat avui a la radio e l'anunci del foc zero:"arbres zero,bolets zero,excursions zero,BAMBIS ZERO,..."
Sobra qualsevol tipus de comentari(aixo es un exemple clar de l'ecologisme urbanita i ignorant que tant detesto)
En línia
Pàgines: 1 2 3 [4] 5 6 7 8 9 10 ... 21 Anar Dalt Imprimir 
« anterior següent »
Anar a:  

Ingressar amb nom d'usuari, contrasenya i durada de la sessió