Pàgines: [1] 2
|
 |
|
Autor
|
Tema: Mor Ernest Guillé i Moliné (Llegit 465 vegades)
|
Tin
Cumulus Congestus

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 1046

Patagònia. Paradís de gel
|
Ahir dimecres 18 de juny va morir a l'edat de 77 anys, Ernest Guillé i Moliné, director de l'Observatori Meteorològic de l'Alta Segarra, a Pujalt.
Ernest Guillé ha estat un dels observadors i divulgadors de la meteorologia més importants a Catalunya, i un referent per a mi i per a altres companys que vam poder gaudir de la seva passió per la meteorologia amb l'organització d'infinitat de cursos de meteorologia, astronomia, etc... al seu antic observatori de la Masia Ben Viure, al poble de Veciana, a l'Anoia (encara que ell sempre deia que encara que administrativament pertanyia a la província de Barcelona, formava part de la comarca geogràfica de l'Alta Segarra).
A finals dels anys 80 i principis dels 90, quan encara no teníem Internet, els cursos que ell organitzava eren gairebé l'única manera d'estar en contacte amb aquest món i conèixer gent igual de boja per la meteo. La qualitat dels cursos era molt alta, amb professors com Jerónimo Lorente (ara catedràtic de Meteorologia a la UB), Angel Redaño, tènics de Medi Ambient de la Generalitat o inclús homes del temps com Tomàs Molina.
Encara me'n recordo de quan vaig conèixer l'Ernest Guillé. Va ser una nit del mes d'abril de 1986, quan vam assistir a una observació del cometa Halley que va organitzar a la Masia Ben Viure. La passió amb que explicava les coses t'enganxava. Era molt didàctic. Aviat vaig començar a assistir a diferents cursos de meteorologia i puc dir que vaig disfrutar molt en cada un d'ells i em va servir per aprofundir en la meva passió i per decidir-me a estudiar la carrera de Geografia.
Des d'aquí, moltes gràcies Ernest per tot el que vas fer per la meteo i que descansis en pau, estiguis on estiguis.
Xavier Abajo i Veciana
|
|
|
|
|
En línia
|
Barcelona-Vall d'Hebron ... sense "l'ombra" :-))
|
|
|
|
|
MeteoLH
Cumulonimbus Incus

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 6917

Acaba la calor, ve la Tardor
|
Ho he sentit al temps, en pau descansi !
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
|
|
McConnell
Cumulonimbus Calvus

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 3852

Michael Connelly
|
Descansi en pau i ara podràs gaudir dels núvols per la seva part alta
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
|
|
Gerard Taulé
Cumulonimbus Incus

Desconnectat
Missatges: 6821
El meteofanàtic de la illa de calor gironina
|
M´enrecordo de la seva passió al explicar-nos com viu la meteorologia l´octubre de 2006 en una trobada de l´ACOM a Pujalt. Descansi en pau.
|
|
|
|
|
En línia
|
Salt (Gironès), 84 m 15,4º, 750 mm, 41º i -7,8º Blog "El clima i la meteorologia" gerardtaule.blogspot.com www.acom.esLa meteorologia és la sal de la vida del meteofanàtic
|
|
|
|
|
Zuco
Cumulonimbus Incus

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 6153

Palma - capital mallorquina
|
descansi en pau...
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
llevantada
El pescador de L'Escala
Meteoclimatic projecte
Línia de turbonada

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 19009

Un xic de Tramuntana
|
Descansi en pau .
un condol sentit a tota la seva família.
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
Pàgines: [1] 2
|