Pàgines: [1]
|
 |
|
Autor
|
Tema: Temperatura a 500 HP (Llegit 323 vegades)
|
Sándor
100% potencia sexual
Cumulonimbus Incus

Connectat
Missatges: 6328

|
Hola amigos, una pregunta que os puede resultar rara...
¿Sabéis si hemos tenido, en la vertical de Catalunya, en alguna ocasión, temperaturas positivas a 500 Hp., unos 5500 metros aprox.? 
El último meteograma da a muy L/P una tempe de -2/-3 a esa altura... pero me resulta difícil imaginar unas tempes positivas a esa altura 
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
Gerard Taulé
Cumulonimbus Incus

Desconnectat
Missatges: 6790
El meteofanàtic de la illa de calor gironina
|
No m´ho crec temperatures positives a 500 hPa, és que jo diria que ni sobre la vertical dels deserts més càlids del planeta hi ha temperatures positives a 500 hPa. Jo sempre miro les temperatures del GFS d´Àsia, Amèrica, Àfrica i sempre donen valors com a molt de -5º a 500 hPa, per tant sobre la vertical de Catalunya com a molt tindríem -8ºC en l´onada de calor més forta de l´estiu.
|
|
|
|
|
En línia
|
Salt (Gironès), 84 m 15,4º, 750 mm, 41º i -7,8º Blog "El clima i la meteorologia" gerardtaule.blogspot.com www.acom.esLa meteorologia és la sal de la vida del meteofanàtic
|
|
|
|
|
Sándor
100% potencia sexual
Cumulonimbus Incus

Connectat

|
Ostres, quina incultura la meva, pensava que en alçada, en un tifó, hi havia mès aire fred 
Gràcies!
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
|
|
Gerard Taulé
Cumulonimbus Incus

Desconnectat
|
Ostres, quina incultura la meva, pensava que en alçada, en un tifó, hi havia mès aire fred  Gràcies! Els tifons o ciclons aspiren aire calent i humit de l´oceà, el calor latent de condensació de l´aire ascendent és la seva font d´alimentació, la qual cosa fa pujar la isoterma en alts nivells troposfèrics.
|
|
|
|
|
En línia
|
Salt (Gironès), 84 m 15,4º, 750 mm, 41º i -7,8º Blog "El clima i la meteorologia" gerardtaule.blogspot.com www.acom.esLa meteorologia és la sal de la vida del meteofanàtic
|
|
|
Sándor
100% potencia sexual
Cumulonimbus Incus

Connectat

|
Bé, he mirat Africa, i es pot dir que entre trópics, hi ha temperatures superiors als -5ºC, però en els propers dies, no es troben bombolles "positives".
En canvi, miro a Àsia, i hi ha una bombolla positiva que arriba fins al nord d´India, per sobre del paral.lel 20, en el Himalaia  A l´Anapurna practicament, en màniga curta 

Una altra cosa es el que vaig preguntar,que aixó hagi succeit a Cat
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
|
|
Gerard Taulé
Cumulonimbus Incus

Desconnectat
|
Jo no veig una temperatura més alta de -8ºC a 500 hPa l´agost del 2003. Tinc les dades baixades del NCEP del reanàlisi de 500, 850 hPa sobre Girona des de 1998. Gonçal, si vols t´envio les dades des de 1998 de 500 hPa.
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
Pàgines: [1]
|
|
|
|
|