Pàgines: [1]
|
 |
|
Autor
|
Tema: Dijous excursionista: Tagamanent i el Pla de la Calma (Llegit 318 vegades)
|
PPCC
The Weather Walker Boy
Cumulonimbus Calvus

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 3351

La Verge dominant dels Alps
|
Bones!! Avui tocava excursió de les bones... ja masses dies de relax al Balneari i per casa  Des de fa temps que volia pujar al Tagamanent (1056 m) i fer una volta pel Pla de la Calma que és una de les poques zones del Montseny que no coneixia. La sortida no ha defraudat... mereixia despertar-se a trenc d'alba i començar la caminada ben d'hora aprofitant la poca fresca matinal d'un dia d'estiu... i així ha estat.
A poc menys de 3/4 de 9 m'endinsava a la zona de Vallcàrquera, prop de Figaró, seguint la riera envoltada d'ufanosa vegetació, quina selva i quina bona riera 

Perdoneu per les fotos tan fosques però el camí que trascorre al costat de la riera és molt ombrívol i la càmera que utilitzo aquests dies no és molt bona... és la vella i no capta molta llum  Els camps d'aquesta vall estan ben verds, quin goig que fan 

Al final de la vall, quan arribem a les parets de les muntanyes que l'envolten surt un corriol, netejat i senyalitzat darrerament, que s'enfila molt per morir a la masia de Bellver. Segueix la carena del Turó dels Corbs, és un sender molt ombrívol. Vistes del Cingles de Bertí i del Tagamanent durant l'ascensió a Bellver

Malgrat la calitja ambiental del dia es podia distingir la silueta de la Mola de St Llorenç 

Això si les vistes a les serres del voltant i les valls que les separen són impressionats, són valls molt fondes  Les carenes d'en Bosc, una bona cresta de 1000- 1100 msnm.

Com el sender de la carena dels Corbs puja constantment, és curiós adonar-se dels diferents pisos de vegetació que creues: a cotes baixes hi ha alzinar i garriga i a la part alta de la carena la vegetació canvia per roures i pinedes de rojals (pi roig). També canvia la morfologia rocosa del substrat: la carena està formada per granit meteoritzat (sauló) que forma boles granítiques de diferents mides, mentre que el pla de la Calma consta de gresos.

Continuem amb bones vistes empobrides per la calitja... La plana del Vallès 

Per fí arribo al mas de Bellver, dalt la carena que precedeix al Pla de la Calma. Dalt em sorprenen els camps tan verds que hi han, els roures amb les fulles tan tendres, els camp de flors... com si la primavera no hagués marxat del tot... Un jardí de l'Edén... conseqüència de la fantàstica primavera que hem tingut 

I així està tot el Pla de la Calma, en plena floració i vida primaveral Vista al Tagamanent des de Bellver.

Després d'esmorzar sota una gran alzina on la seva ombra combatia bé una calor poc exagerada gràcies a l'altura però els rajos solars de juny si que piquen vaig pujar fins el turonet pla del Parany on hi ha un vèrtex, ha estat el punt més elevat que he arribat (1154 m). Des d'aquí es divisen bones vistes al Matagalls (la carena pelada de Collfornic) i el Turó de l'Home  La gran masia de l'Agustí 

Vistes al Matagalls i al Turó de l'Home, els sostres del Montseny.

Aquestes són les últimes fotos que vaig poder fer, després la bateria de la càmera es va posat tonteta i fins al final de l'excursió no vaig poder fer cap foto. Però que consti que vaig visitar les ruïnes del castell del Tagamanent i vaig descendre a Aiguafreda pel GR-5, que per cert recorre la bella obaga del Tagamanent. Espero que us hagi agradat el report Ha estat una dura excursió però ha valgut la pena les casi 5 h de camí i més de 1500 m de desnivell total 
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
|
|
Jack Frost
CATmeteo Col.laborador
Cumulonimbus Incus

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 4280

Neu, neu!!!
|
Muntanyes precioses al costat de casa...!!!
|
|
|
|
|
En línia
|
Poble Nou Jack Frost: figura llegendària que s'origina a Escandinàvia, on, segons la mitologia noruega, Karl, déu dels vents, tenia un fill anomenat Jokul o Frosti -Jokul significa caramell i Frosti gebre. La fantasmagòrica figura, semblant a un Elfo, és un personatge imaginari que apareix en les històries tradicionals i se suposa que traça les figures que apareixen en el gebre; representa, per tant, el fred. (R.Hardy: El libro del Clima. Vol I) Una de les coses més maques que m'han dit en molt temps:"dons que.. estic molt contenta de que hi hagi gent com tu que sense casi coneixe'm em vulgui ajudar i ensenyar tantes coses, mai m'hauria pogut imaginar que una aficio com la meteo em fes coneixer a gent tant bona i agredable.. i que al final acaben siguent molt mes importants que no pas el fet de que caigui 1 metre de neu" 
|
|
|
|
|
MeteoLH
Cumulonimbus Incus

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 7914

M'agrada força la Tardor !!!
|
Molt bona caminata i molt bon reportatge company !
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
Pàgines: [1]
|