Pàgines: 1 [2]
|
 |
|
Autor
|
Tema: On hi ha les mínimes més altes de la costa? (Llegit 325 vegades)
|
arbosenc
Cumulonimbus Calvus

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 3945

DOS, EL CRUSAITOO
|
Amb sitges no estic d'acord perque te bones minimes, sobretot a sant pere de ribes que esta a 2km, que aquet desmbre van arribar a -1ºc  , Sitges volataria els 2ºc. La zona calenta es per la localitat del garraf, al estar enclotada entre munatanyes i a ras de mar sense alguna vall important no baixa aire fred  A Sitges bones mínimes? no crec eh  A veure, exposa dades... Jo sempre he sentit que Sitges és la vila tropical de la costa catalana. Crec que és un dels punts més càlids d'aquesta zona, parlant de tempes mínimes. Deu haver molta diferència amb St Pere de Ribes, segur. Crec que en Tramu va portar un observatori allà durant alguns anys, a veure si ens pot explicar alguna coseta. Pel que fa a la meva zona, no diré res més que no hagi dit el company MeteoBDN El tram des de Montgat fins a Premià és el Maresme tropical. La Conreria i les serres de Sant Mateu fan de pantalla completament, protegint la plana de la continentalitat del Vallès i dels catabàtics freds, amb una forta influència marítima. Just al contrari de l'extrem nord del Maresme (Tordera-Malgrat) un dels llocs amb les mínimes més baixes de tota la costa catalana. home riddle esperu veure dades, pero yo vaig molt sovint i no es tan calid.
Tant hivern com estiu vaig mes d'un cop per semana
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
Gerard Taulé
Cumulonimbus Incus

Desconnectat
Missatges: 6864
El meteofanàtic de la illa de calor gironina
|
Miami-Platja i L´Hospitalet de l´Infant també deuen ser dels llocs més càlids, sobretot perquè hi fa molt de vent. Ara he mirat a meteoclimatic, i a Miami-Platja no han baixat de 4,2º aquest 2008.
|
|
|
|
|
En línia
|
Salt (Gironès), 84 m 15,4º, 750 mm, 41º i -7,8º Blog "El clima i la meteorologia" gerardtaule.blogspot.com www.acom.esLa meteorologia és la sal de la vida del meteofanàtic
|
|
|
llevantada
El pescador de L'Escala
Meteoclimatic projecte
Línia de turbonada

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 19031

Un xic de Tramuntana
|
Crec que en Gerard te una part de raó amb la zona del Cap de Creus en quant a minimes altes , provocades per l'efecte de la tramuntana o tramuntaneta casi perpétua en totes les nits de l'any. Allà el terral molt cops es tradueix en tramuntana entre 40 i 50km/h a l'estiu reescalfadeta i a l'hivern que no deixa baixar les tempes.
Encara que penso que climàticament poden estar per davant en tempes mínimes altes , el Delta i zona de l'hospitalet Infant (més o menos el mateix) però amb el mestral , i zones de costa com heu anomenat del Garraf i Baix Maresme.
En el Barcelonès no està tan clara la mitjana de temperatures mínimes anual , molt alta , ja que penseu que a l'hivern molts dies de inversió tèrmica acusada hi han 2-3ºC menys en la estació del Zoo que al Centre Urbà. Així l'àrea amb minimes ben altes quedaria circumscrita a pocs kilometres de diàmetre i perímetre , poseu-hi l'àrea entre Plaça Espanya - Plaça Catalunya -Sagrada Família -Diagonal-Plaça Espanya .
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
Tramu
Meteoclimatic projecte
Cumulonimbus Calvus

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 3827

|
Com a antic observador de Sitges, entre els anys 1998 i 2003, puc afegir el meu "granet de sorra" al tòpic:
Durant aquests anys al meu observatori, vaig poder constatar que les temperatures mínimes eran força altes en aquesta vila, en moltes ocasions les més elevades de Catalunya, sobretot a l'estiu. I perquè?
Doncs suposo que per la seva peculiar situació geogràfica. Està just tocant al mar, i en un petit clot, envoltada per les últimes estribacions del massís del Garraf. Pel nord de la vila hi arriba la riera de Ribes, que tot i procedir de l'interior, no canalitza tot l'aire fred que pot haver-hi més endins. En d'altres poblacions properes, com ara Sant Pere de Ribes, que està a molts pocs quilòmetres de Sitges, les temperatures mínimes i màximes són més marcades. També, a Vilanova i la Geltrú, situada en una plana, les temperatures son més extremes. A l'hivern hi acostuma a glaçar en diverses ocasions (sempre i quan les situacions meteorològiques siguin favorables) i a l'estiu sobrepassen fàcilment el llindar dels 30 graus.
A Sitges, aquesta suavitat tèrmica bé condicionada en gran part per les brises. Com a projecte final de màster vaig fer un estudi sobre el fenomen, veient les característiques principals, que donaven lloc a estius força suaus i hivern poc freds.
Durant aquest periode de 5 anys d'observacions, la mínima més baixa que vaig assolir van ser els +0,2ºC del 23 de desembre de 2001, en plena onada de fred, després de que mitja Catalunya quedés colgada de neu. En alguns estius, recordo mínimes d'entre 25 i 26 graus en diverses ocasions.
En resum, a l'hivern és dels llocs del país, situats a la costa, on és molt dificil que hi glaçi. A l'estiu, destaca molt la seva "tropicalitat", en quant a les seves mínimes i també a les màximes, que no acostumen a superar de molt els 30ºC.
|
|
|
|
|
En línia
|
Barcelona-Sants (el Barcelonès)
|
|
|
Pàgines: 1 [2]