Pàgines: 1 [2]
|
 |
|
Autor
|
Tema: Nou model local per a la capçalera de la Vall Fosca a 2400 m.s.n.m. (Llegit 298 vegades)
|
|
|
casacota
Cumulus Congestus

Desconnectat
Missatges: 1271

|
Una altra cosa interessant he après muntant aquest model: aquí dalt el GFS serveix de ben poc, ja que no considera els cims de les muntanyes ni les crestes, sinó l'alçada mitjana del terreny. Així, per a la capçalera de la Vall Fosca, una zona relativament extensa tancada a tres bandes per pics de prop dels 3000, i tota ella pel damunt dels 2300, considera una plana de poc més de 700 metres sobre el mar!
Així doncs, en aquest model local el GFS només es considera per a calcular les adveccions i el pas de fronts, i intentant calcular a partir de les dades de superfície més baixes les condicions aquí a dalt, amb fenomens adiabàtics i extrapolant amb això coses com el punt de rosada, etc. Per això les mesures a l'estació Colomina són importants, per a poder anar ajustant aquests algorismes de manera que donin els resultats que realment s'acaben produint - un procés constant i apassionant. En aquest cas en Tom Ehrensperger em passa el concepte dels algorismes i jo em dedico a fer els scripts corresponents per a alimentar el model atmosfèric amb dades obtingudes d'aquesta manera.
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
Pàgines: 1 [2]
|