Pàgines: 1 [2] 3 4
|
 |
|
Autor
|
Tema: Temible onada de fred la del 1971!!! (Llegit 754 vegades)
|
|
|
|
|
esclafit
Cumulonimbus Calvus

Desconnectat
Missatges: 3934

Esmolant les eines
|
per la meva zona no tinc dades, però els meus pares m'expliquen pels volts de nadal va caure una bona nevada, cap a dos pams de neu, i que moltíssima gent va quedar atrapada a la carretera un dia a la nit. La guàrdia civil anava porta per porta amb gent de fora acollonits de fred i de gana per tal de que els deixéssin lloc per dormir, ja que estava tot bloquejat
Jo recordo una gran nevada de quan tenía uns 10 anys, era uns dies abans de Nadal. Suposo que era aquest any 1970, es la nevada més forta que he vist jo per aquí, uns 30 cms hi eren. A més es va glaçar i va durar la neu molts dies.
|
|
|
|
|
En línia
|
Bràfim ( Alt camp ), Tarragona Període 1983-2006, 542 mm i 15.4ºC anuals 236 msnm, a la zona del prelitoral nord tarragoní
|
|
|
altasegarra
Cumulonimbus Calvus

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 3753

|
per la meva zona no tinc dades, però els meus pares m'expliquen pels volts de nadal va caure una bona nevada, cap a dos pams de neu, i que moltíssima gent va quedar atrapada a la carretera un dia a la nit. La guàrdia civil anava porta per porta amb gent de fora acollonits de fred i de gana per tal de que els deixéssin lloc per dormir, ja que estava tot bloquejat
Jo recordo una gran nevada de quan tenía uns 10 anys, era uns dies abans de Nadal. Suposo que era aquest any 1970, es la nevada més forta que he vist jo per aquí, uns 30 cms hi eren. A més es va glaçar i va durar la neu molts dies. doncs ja deu ser aixo, ja, a mi em faltava un anyet per néixer , però pel que comenten de la nevada i fred, devia ser una de les bones...
|
|
|
|
|
En línia
|
Calaf (Alta Segarra), 700 m d'alt, terra de boires
Venc pluviòmetre Hellmann de 120 mm (2 unitats) per falta d'ús, preu a negociar, en bon estat
|
|
|
|
|
Gerard Taulé
Cumulonimbus Incus

Desconnectat
Missatges: 6434
El meteofanàtic de la illa de calor gironina
|
A Catalunya fou més intensa la del gener de 1985, -14,5º a Girona, però en alguns punts d´Espanya, sobretot el sud, va ser més forta la del 1970-1.
Temperatures extremes del gener de 1985 a Girona
9/1/1985 7 - 13,5
15/1/1985 -1 - 14
16/1/1985 2 -14,5
|
|
|
|
|
En línia
|
Salt (Gironès), 84 m 15,4º, 750 mm, 41º i -7,8º Blog "El clima i la meteorologia" gerardtaule.blogspot.com www.acom.esLa meteorologia és la sal de la vida del meteofanàtic
|
|
|
vallcorbí
Estrat

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 30
|
Les meves dades arriben fins al 84, però el gener del 85 a Nalec (487msm) varem estar 9 dies amb m'aximes negatives; des del dia 8 amb màxima de -4,-6,-3,-1,-4,-3,-5,-5, i la traca final el dia 16 amb -8ºC. Les mínimes d'aquells dies van anar del -3 fins als -16ºC+1 dia de -12,un -15 i 2 -14ºC.
totes aquestes dades són els meus rècords i espero no superar-los mai més!! (Va ser una ruina per l'agricultura dons va mata totes les oliveres i la vinya) Salut i visca la fresca sense passar.se
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
|
|
|
|
Bagencsonat
Cumulus Mediocris

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 840

Tornat de treballar, pren-t'he una birra. Salut!
|
I la de fa un pareil d'anys de 2006 tampoc va estar gens mal , per Almansa la nit del 28 al 29 de gener vaig soportar mínimes de -23ºC a 700m d'alçada degut a la nevada d'entre 25 i 30 cm que va caure aquell día . L'albeldo va fer el resto: Datos SIAR Almansa:http://crea.uclm.es/siar/datmeteo/datosmet.php28/01/2006 -19.9 ºC 29/01/2006 -23.3 ºC 30/01/2006 -15.4 ºC La jornada més freda desde 1971 quan van arrivar als -24ºC a Albacete capital Un report que vaig fer d'aquella nevada i aquell día  : http://www.cazatormentas.net/foro/index.php?topic=6084.0 Ostia quines fotos tan guapes!!
|
|
|
|
|
En línia
|
Serrat de Castellnou de Bages 420 msn
|
|
|
Pàgines: 1 [2] 3 4