Pàgines: [1] 2
|
 |
|
Autor
|
Tema: Fa 1 any del meu primer 3000 (Llegit 549 vegades)
|
PPCC
The Weather Walker Boy
Cumulonimbus Calvus

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 2824

Grande Stanley Kubrick, era un visionari!!
|
El dia 8 de Juliol de fa un any els meus peus trepitjàvem el meu primer 3000 en un cim força fàcil d'arribar i amb unes vistes espectaculars: el Besiberri Sud (3024 m). L'aproximació però és força llarga i hi ha un bon desnivell (més de 1500 m). Ens reuniem tot el grup a primeres hores de la tarda al Refugi de Conangles, prop de la cara sud del Túnel de Viella i enfilàvem camí cap els estanys de Besiberri on els organitzadors de la sortida (del Centre Excursionista del Penedès) havien pensat acampar-hi per passar la nit. Així el primer dia vam fer un 500 m de desnivell i unes 3- 4 h a peu.

El camí de pujada als estanys és força dret i ombrívol, es transcorre per una bella fageda fins els 1700 m i partir de llavors trobem una excel•lent pineda de pi negre. Pel camí trobarem forces salts d'aigua com aquest:

Dalt els estanys ja es pot admirar bones vistes cap al Massís del Besiberri, al Maladeta i la vall de Salenques.

El núvol Michelin sobre el Besiberri Nord

Darrere l'estany gran de Bessiberi vam muntar les tendes i vam esperar que es fes fosc per dormir... Vam tenir una tarda i una nit molt suau estant a 2000 m, per aquell cap de setmana s'esperaven uns bons dies de calor acusada. Últims raigs de sol a l'Estany de Besiberri

A les 6 del matí tots ja estàvem aixecats i ben desperts (algú massa pk casi no havia pogut dormir aquella nit per culpa dels roncs del company ). Mitja hora després deixàvem enrere el campament. Naixia el dia amb una bella albada de muntanya, el cel estava força serè i feia fresca.

Besiberris i el refugi- llauna...

El massís de la Maladeta amb les primeres llums del dia 

A partir de l'últim estany de Besiberri, el camí es fa molt costerut i travessem pedreres i més pedreres 

Observant l'Aneto... quanta poca neu hi havia llavors comparada amb la que hi ha ara 

Cap a uns 2700 m vam trobar la gran gelera del coll d'Abellers... A primera hora del matí la neu estava força dura però no calia l'ús de grampons 

Més amunt d'aquesta gran congesta la roca està molt descomposta i amb dures penes vam arribar al coll d'Abellers. Que dura la pujada, es nota a la meva cara 

Coll d'Abellers i la pared del Besiberri

Va valdre mol la pena haver patit una mica per arribar fins al cim... estava emocionadíssim amb cada pas que em quedava per arribar-hi  Jo dalt el Besiberri Sud amb el Comaloformo al darrere

A la meva dreta els estanys de Gémena i els Gelats amb el Pic de la Torreta al fons

El massís de la Maladeta, darrere queda el Perdiguero i companyia

L'Estany negre envoltat de cims altius: el Turmeia, el Montardo, etc

Pic de Comalesbienes i Punta Alta de Comelesbienes (3014 m)

S'estava de conya datl el cim... no feia molt de vent i la temperatura rondava segurament els 10 ºC  Per últim una foto meva davant el gegant pirinenc. També és deu distingir el Tuc de Molleres, algun cim de la zona d'Aigualluts... La visibilitat aquell matí era fantàstica: vam veure el Cotiella i el Turbón i la plana de Lleida a l'horitzó 

Espero que us hagi agradat el reportatge i perdoneu si l'he penjat tan tard però es mereixia aquesta efemèride. Fins la pròxima!! 
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
MeteoLH
Cumulonimbus Incus

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 6872

Acaba la calor, ve la Tardor
|
La meva enhorabona per aquest 3000 i molt bon reportatge !
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
|
|
meteocoll
CATmeteo Admin
Tren convectiu

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 34302

|
Et vull veure a dalt de més 3mils
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
Jack Frost
CATmeteo Col.laborador
Cumulonimbus Calvus

Connectat
Gènere: 
Missatges: 3584

Doncs això...!
|
Amunt amunt!
|
|
|
|
|
En línia
|
Poble Nou Jack Frost: figura llegendària que s'origina a Escandinàvia, on, segons la mitologia noruega, Karl, déu dels vents, tenia un fill anomenat Jokul o Frosti -Jokul significa caramell i Frosti gebre. La fantasmagòrica figura, semblant a un Elfo, és un personatge imaginari que apareix en les històries tradicionals i se suposa que traça les figures que apareixen en el gebre; representa, per tant, el fred. (R.Hardy: El libro del Clima. Vol I) Una de les coses més maques que m'han dit en molt temps:"dons que.. estic molt contenta de que hi hagi gent com tu que sense casi coneixe'm em vulgui ajudar i ensenyar tantes coses, mai m'hauria pogut imaginar que una aficio com la meteo em fes coneixer a gent tant bona i agredable.. i que al final acaben siguent molt mes importants que no pas el fet de que caigui 1 metre de neu" 
|
|
|
Gerard Taulé
Cumulonimbus Incus

Desconnectat
Missatges: 6779
El meteofanàtic de la illa de calor gironina
|
Bon reportatge Pol, les del Besiberri són les úniques geleres de Catalunya, o només són congestes que no duren tots els anys?
|
|
|
|
|
En línia
|
Salt (Gironès), 84 m 15,4º, 750 mm, 41º i -7,8º Blog "El clima i la meteorologia" gerardtaule.blogspot.com www.acom.esLa meteorologia és la sal de la vida del meteofanàtic
|
|
|
Klipsus
el chico cazado y oxidado
Cumulonimbus Incus

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 6001

When you love, God's light shines on you :)
|
Sensacional!!! Que duri aquesta febre muntanyenca, noi!
Jo aquest 3000 no el tinc; potser aviat caigui
|
|
|
|
|
En línia
|
Per fer l'amor les dones necessiten una raó; els homes un lloc :-) Luxembourg-Findel - 49º37'N 6°12'E - 376 m  Temp. mitjana anual (1971-2000): +8,8°C Any més fred (1947-2007): +7,0°C (1956) Any més càlid (1947-2007): +10,4°C (2007) Mitja gener (mes estadísticament més fred) (1971-2000): +0,6°C Mitja juliol (mes estadísticament més càlid) (1971-2000): +17,5°CMes més fred del període 1947-2007 (febrer 1956): ―8,8°C Mes més càlid del període 1947-2007 (juliol 2006): +23,5°C
|
|
|
|
|
Jack Frost
CATmeteo Col.laborador
Cumulonimbus Calvus

Connectat
Gènere: 
Missatges: 3584

Doncs això...!
|
Bon reportatge Pol, les del Besiberri són les úniques geleres de Catalunya, o només són congestes que no duren tots els anys?
Aquest any segur que no es desfà...  Segurament cap al setembre només en queda un tros força petit, aquell juliol feia un parell de centenar de metres  Aquest estiu crec que em quedaré sense 3000... massa neu hi ha pel meu gust. Potser al setembre... qui sap. Wenu a no ser que algu volgui fer el Tuc de Mulleres o els Balliberna... ho puc intentar  Munta una sortida al Vallhivierna que segur que te seguidors....  I ja de passada, alguns ens depilarem de nou els ous a la roca!
|
|
|
|
|
En línia
|
Poble Nou Jack Frost: figura llegendària que s'origina a Escandinàvia, on, segons la mitologia noruega, Karl, déu dels vents, tenia un fill anomenat Jokul o Frosti -Jokul significa caramell i Frosti gebre. La fantasmagòrica figura, semblant a un Elfo, és un personatge imaginari que apareix en les històries tradicionals i se suposa que traça les figures que apareixen en el gebre; representa, per tant, el fred. (R.Hardy: El libro del Clima. Vol I) Una de les coses més maques que m'han dit en molt temps:"dons que.. estic molt contenta de que hi hagi gent com tu que sense casi coneixe'm em vulgui ajudar i ensenyar tantes coses, mai m'hauria pogut imaginar que una aficio com la meteo em fes coneixer a gent tant bona i agredable.. i que al final acaben siguent molt mes importants que no pas el fet de que caigui 1 metre de neu" 
|
|
|
|
|
Pàgines: [1] 2
|
|
|
|
|