Pàgines: [1]
|
 |
|
Autor
|
Tema: De nou... una altra matinal: Montserrat (Llegit 510 vegades)
|
PPCC
The Weather Walker Boy
Cumulonimbus Calvus

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 3348

La Verge dominant dels Alps
|
Bones!! Avui tocava una excursió que tenia pendent amb en Toni (Segarró per uns ) per Montserrat... La idea era pujar per alguna canal de la Cara Nord de la Muntanya on hi hagués algun pas equipat, que ja em toca perdre la por a les cadenes Hem ascendit a la Miranda de St Jeroni per la canal honònima que hi ha vora el cim que és molt dreta i força malmesa pels aiguats del 2000. Hi ha algún pas complicadet on cal grimpar i en aquests passos sempre trobes el suport d'una corda o una cadena... Me l'imaginava més tècnica del que és, és durilla però amb un bon ritme i predisposat a que els bessons pateixin un mica es pot superar amb poques complicacions. Després de fer les fotos de rigor al cim, jo he esmorzat i em anat a l'Albarda Castellana (1177 m), el sostre del Baix Llobregat. A continuació hem baixat al Coll de Migdia que separa la zona de St Jeroni i els Ecos i hem retornat al punt de partida (l'àntic monestir de Sta Cecília) per la Canal humida de la Llum. En total... 536 m de desnivell absolut i més de 600 m de desnivell positiu, a més de les 3h 15' de camí. Concluït aquest resum de la caminada us poso les fotos 
Sortim a les 10 del matí del monestir romànic de Sta Cecília, joia montserratina. Abans però ens haviem trobat a Pallejà on viu el Toni.

La Canal de St Jeroni Sembla una bogeria pujar-hi però el camí transcorre per aquesta fent forces ziga- zagues i algun cop grimpant 

Bella vista a la plana del Bages... força emboirada.
 El matí s'ha mantingut gris i fresc però amb una visibilitat molt bona  Pugem per la canal... més dreta al principi i a partir dels 900 m es torna molt ufanosa i ombrívol 

Hi trobem avelleners, algun teix i alguna planta endèmica de Montserrat com aquesta: orella d'ós

Prop del final de la dura pujada per la canal admiràvem vistes com aquesta: St Vicenç de Castellet i el Pont de Vilomar en primer terme i al fons de tot les estribacions prepirinenques 

I ja a l'última pujada cap a la Miranda de St Jeroni... una bona panoràmica de la zona oriental de Montserrat

Dalt la Miranda, aquest privilegiat mirador de la Catalunya Central ens ofereix grans vistes... cap al Montgròs.

Cap a la Segarra i els aerogeneradors de Rubió 

Cap al Pla del Bages

Cap a St Llorenç del Munt i el Montseny 

Cap a Collserola i BCN

Cap al Prepirineu: Serra del Cadí, Pedraforca i Serra d'Ensija... 

... i el Puigmal i el Canigó 

En Toni i jo al costat del vèrtex del St Jeroni

Parets dels Ecos

JO

Primer pla d'en Toni... ha quedat bé a la foto 

El Montgròs

Montgròs, Roca dels Llamps, la Salamandra, els Ecos...

De camí a l'Albarda Castellana, el segon cim del matí, hi ha una bona vista de St Jeroni

Tebaida

Hem fet el cim... l'Albarda!!

Baixem de l'Albarda i després de recorre bonics alzinars arribem al Coll de Migdia.

En aquest punt vam prendre el camí de la relliscosa Canal de la Llum fins a Sta Cecília on en Toni tenia el cotxe...

Sta Cecília

Cavall Bernat i Tebaida (L'Elefant, els Flautats, etc)

En conclusió, ha estat una bona sortida matinal, durilla algun tros però ja va bé per excercitar cames, peus, braços i mans per futur reptes pirinencs. Un bon alicient a l'esforç ha estat la bona companyia  Espero que us agradi el report i fins la pròxima!!
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
|
|
MeteoLH
Cumulonimbus Incus

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 7905

M'agrada força la Tardor !!!
|
Felicitats per la excursió, sens dubte molt bona !
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
McConnell
Cumulonimbus Incus

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 4202

La meva ecografia, ja amb el mono!!
|
Bona caminada ibones fotos... llàtima que el dia no hagi acompanyat en quan a visibilitat, però ja se sap, és una loteria 
Bona feina i bona rpeparació epr pujar l'Aneto
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
meteocoll
CATmeteo Admin
Tren convectiu

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 34841

|
Orella d'ós Pol, Orella d'ós
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
|
|
Meteokp
Cumulus

Desconnectat
Missatges: 198
|
fantàstiques fotoss Pol!! jeje, una em sona haver-la vist x la teleee  a veure quan en feu una altra i m'apunto
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
MeteoCerdanyola
Cumulonimbus Incus

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 7194

Tardor 08, ja es aquí!
|
Quina bona excursió us heu fotut.
Molt bones les fotos, deu n'hi do quina visió teniu des d'allà dalt.
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
Gerard Taulé
Cumulonimbus Incus

Desconnectat
Missatges: 7304
El meteofanàtic de la illa de calor gironina
|
Déu n´hi do quins records em porten aquestes fotos, celebro que estigueu en tan bona forma!
|
|
|
|
|
En línia
|
Salt (Gironès), 84 m 15,4º, 750 mm, 41º i -7,8º Blog "El clima i la meteorologia" gerardtaule.blogspot.com www.acom.esLa meteorologia és la sal de la vida del meteofanàtic
|
|
|
desferracavalls
Cumulus

Desconnectat
Missatges: 113
|
Lo reportatge molt xulo, però l'orella d'os, Ramonda myconi no es endemica de Montserrat, la pots trobar també al Port i al Montsia, encara que semble mentida
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
Pàgines: [1]
|