Cal Meteocoll
Benvingut(da), Visitant/. Sisplau ingressar o registrar-se.
8 Setembre de 2008, 04:09:30
Inici Ingressar Registrar-se

La fotografia de la setmana
Menorca (Garrotxi)
Foto de la setmana
Notícies: La instrumentació és bàsica en meteorologia. Vols compartir els teus coneixements?

+  Forum CATmeteo
|-+  Meteorologia
| |-+  Fòrum general de meteorologia i climatologia
| | |-+  Instrumentació
| | | |-+  Nova incorporació al Obs. Germanies...
« anterior següent »
Pàgines: 1 2 3 [4] 5 Anar Baix Imprimir
Autor Tema: Nova incorporació al Obs. Germanies...  (Llegit 1241 vegades)
MeteoTortosa
Lo poal i la granera
Cumulonimbus Capillatus
Desconnectat Desconnectat

Gènere: Masculí
Missatges: 11094

¿Quis custodiet ipsos custodes?

Re: Nova incorporació al Obs. Germanies...
« Resposta #30 en: 24 Juliol de 2008, 21:05:36 »

Estic mirant com m'ho faig...es que haig de canviar de lloc el pc amb la consola (m'ho ficaré on tanco el cotxe) per alliberar l'habitació i com que no tindré la consola per mirar les dades, estic mirant un Weather Envoy per rebre les dades, i la consola al pis per a consultar. Apart també està el sensor solar i el suport... i un posible "upgrade" a la consola per a passarla de Pro a Pro2, així foto fora el problemes que tinc de recepció...

Ja us dic, està tot en estudi...
En línia

Per fi he arribat a la puta maleida xifra dels 10.000 posts
TempsGranollers
Cumulonimbus Calvus
**

Missatges: 3009

Els reis de juliol...

« Resposta #31 en: 24 Juliol de 2008, 21:36:43 »

Estic mirant com m'ho faig...es que haig de canviar de lloc el pc amb la consola (m'ho ficaré on tanco el cotxe) per alliberar l'habitació i com que no tindré la consola per mirar les dades, estic mirant un Weather Envoy per rebre les dades, i la consola al pis per a consultar. Apart també està el sensor solar i el suport... i un posible "upgrade" a la consola per a passarla de Pro a Pro2, així foto fora el problemes que tinc de recepció...

Ja us dic, està tot en estudi...

Ànim!... que son quatre dies, jo també he fotut la casa per la finestra i realment val la pena!.

Com tots dieu, treballa molt fina la estació!. Estic molt content.
En línia

Ferran des de Granollers
El temps a la ciutat de Granollers

Timonet gelat
Meteoclimatic projecte
Cumulonimbus Calvus
**

Missatges: 3302

Dime de dónde vienes...

« Resposta #32 en: 24 Juliol de 2008, 23:53:40 »

De moment, van molt bé els registres. La campana que es veu a la gràfica és perfecta, a excepció d'una xicoteta baixada i pujada als inicis de la jornada, per una ombra provocada per el mateix tensor del anemòmetre, un detall mínim... la resta, són núvols.

Per altra banda, és impressionant quanta humitat perd la superfície de la terra (Evapotraspiració/ET) al dia, uns 6.25 mm hui mateix. Açò vol dir que al balanç anual, deu ser la precipitació inferior a la evapotraspiració.

Són dades que són evidentment secundaries a una estació, però com tot a aquesta afició, res és poc per a tindre un bon observatori.
En línia

Ontinyent, 330-390 msnm, La Vall d'Albaida. València. 16,1ºC i 560 mm
Observatori passeig de les Germanies - Observatori st. Josep

TempsGranollers
Cumulonimbus Calvus
**

Els reis de juliol...

« Resposta #33 en: 25 Juliol de 2008, 05:35:16 »

De moment, van molt bé els registres. La campana que es veu a la gràfica és perfecta, a excepció d'una xicoteta baixada i pujada als inicis de la jornada, per una ombra provocada per el mateix tensor del anemòmetre, un detall mínim... la resta, són núvols.

Per altra banda, és impressionant quanta humitat perd la superfície de la terra (Evapotraspiració/ET) al dia, uns 6.25 mm hui mateix. Açò vol dir que al balanç anual, deu ser la precipitació inferior a la evapotraspiració.

Són dades que són evidentment secundaries a una estació, però com tot a aquesta afició, res és poc per a tindre un bon observatori.

Si noi, jo també vaig tenir problemes amb l’anemòmetre de la oregón els 2 primer dies, no vaig calcular que li faria ombra per allà a les 4 de la tarda, al tercer dia vaig tenir que desmuntar-lo i tema solucionat.

Jo recordo quant feia la mesura de la evaporació de forma manual, amb el tub i el paper secant, hi havia dies sobre tot amb fort vent que treia fins a 8, 9 i 10 mm evaporats en una jornada. Com tu dius son mesures secundaries, però que amplien la nostra afició.

Per cert la gràfica de la Energia Solar, no l’he vista en el vws, crec que no la té.

En línia

Ferran des de Granollers

MeteoLH
Cumulonimbus Incus

Missatges: 6818

Volem moltes tempestes !!

« Resposta #34 en: 28 Juliol de 2008, 17:20:58 »

M'ha arribat un paquetet avui  Grin Grin

El vaig demanar dijous i avui ja el tinc a casa i instal.lat ara a veure com es comporta l'instrument, per cert m'han fotut 40€ per temes d'aduanes, però estic molt content de tenir-lo !  Cheesy
En línia

L' Hospitalet de Llobregat  -  La Torrassa          (Barcelonès)       CATALUNYA,          56 msnm

(Web) http://palimpalem.com/5/MeteoLH         (Blog) http://meteolh.blogspot.com

Empordanet
Il calçoto té sello.....
Línia de turbonada
*

Missatges: 22077

Nova Zodiac

« Resposta #35 en: 28 Juliol de 2008, 17:30:43 »

El vaig demanar dijous i avui ja el tinc a casa i instal.lat ara a veure com es comporta l'instrument, per cert m'han fotut 40€ per temes d'aduanes, però estic molt content de tenir-lo !  Cheesy
Els 40euros es l'iva + 2.7% d'arancels, es el que toca .... i a veure si espaviles a montar-lo Grin
En línia

Verges-Baix Empordà 23msnm 391.8mm al 2008

M E T E O V E R G E S . C A T
MeteoLH
Cumulonimbus Incus

« Resposta #36 en: 28 Juliol de 2008, 17:31:30 »

Els 40euros es l'iva + 2.7% d'arancels, es el que toca .... i a veure si espaviles a montar-lo Grin

Ja està muntat, estan passant núvols baixos i això puja i baixa tota l'estona !  Grin Grin
En línia

L' Hospitalet de Llobregat  -  La Torrassa          (Barcelonès)       CATALUNYA,          56 msnm

(Web) http://palimpalem.com/5/MeteoLH         (Blog) http://meteolh.blogspot.com

Empordanet
Il calçoto té sello.....
Línia de turbonada
*

Missatges: 22077

Nova Zodiac

« Resposta #37 en: 28 Juliol de 2008, 17:34:49 »

Ja està muntat, estan passatn núvols baixos i això puja i baixa tota l'estona !  Grin Grin
Be doncs, aixo vol dir que ja funciona tot a ple rendiment!!! felicitats per la nova adquisicio!!!!
En línia

Verges-Baix Empordà 23msnm 391.8mm al 2008

M E T E O V E R G E S . C A T
MeteoLH
Cumulonimbus Incus

« Resposta #38 en: 28 Juliol de 2008, 17:35:47 »

Moltes gràcies !!  Wink
En línia

TempsGranollers
Cumulonimbus Calvus
**

Els reis de juliol...

« Resposta #39 en: 29 Juliol de 2008, 12:49:36 »

Ja està muntat, estan passant núvols baixos i això puja i baixa tota l'estona !  Grin Grin

Benvingut al club dels RS's  Grin, quants som ja?, 3?
En línia

Ferran des de Granollers

Pàgines: 1 2 3 [4] 5 Anar Dalt Imprimir 
« anterior següent »
Anar a:  

Ingressar amb nom d'usuari, contrasenya i durada de la sessió