Cal Meteocoll
Benvingut(da), Visitant/. Sisplau ingressar o registrar-se.
2 Desembre de 2008, 11:55:05
Inici Ingressar Registrar-se

La fotografia de la setmana
Brisa matinal (avanto)
Foto de la setmana
Notícies: La informació meteorològica al minut en el nostre fòrum de seguiments!

+  Fòrum CATmeteo
|-+  Temes diversos
| |-+  L'entorn natural
| | |-+  Temporada boletaire 2007/2008
« anterior següent »
Pàgines: 1 ... 312 313 314 315 316 317 [318] Anar Baix Imprimir
Autor Tema: Temporada boletaire 2007/2008  (Llegit 82344 vegades)
bubu
Cumulus Humilis
Desconnectat Desconnectat

Gènere: Masculí
Missatges: 296

Lord of the Cistells ! 8-)

Re: Temporada boletaire 2007/2008
« Resposta #3170 en: 29 Agost de 2008, 14:14:13 »

Avui,per escapar de l'estudi una estona he fullejat "El que hem menjat II" de Josep Pla.Té un capítol de bolets i posa el seu rànking de preferències.
"Jo sóc un gran afeccionat al rei dels bolets,o sigui a l'ou de reig,perquè,al meu entendre té exacerbades totes les qualitats dels bolets:és llepissós i mocós....Després per ordre de qualitat,jo posaria darrera de l'amanita caesarea,que no es dona mai en una abundància excessiva,els petits bolets tardorencs que s'utilitzen principalment per a cuinar,tant si són vius com salats en una gerra o en un pot de vidre.A l'hivern,fora del temps en un  guisat de carn són excel.lents.Entre aquests bolets,un dels quals(ara no recoro el nom;era negrenc)he menjat,amb truita,al Pallars,era admirablement gustós,jo hi posaria les múrgules,els cama-secs,les cues de rata,el moixí,el carlet blanc,vermell o groc,el rossinyol,el negret,les flotes,etc....Els rovellons i pinetells és gairebé segur que són els més apreciats en el país."

La veritat és que no és gaire explícit però una cosa si que deixa clara que per a ell l'ou de reig és el més bo.
Em queda el dubte del bolet negre del pallars(llenega?) i del carlet groc.Tampoc sé el que són les flotes.
Tampoc sembla que el rovello estigui dintre de les seves preferències i del cep no en diu pas res.
Es nota que Palafrugell no és la capital dels bolets,perquè deixa de posr-ne algun de bàsic,com el moixernó,per exemple.

Doncs jo em penso que per negrencs deu referir-se al tricholoma terreum, o fredulic, primer i més evident , son negres o quasi, d´aquí potser el nóm,   segón, diu que son dels bolets petits, i una llanega no és petita, però si ho és el fredolic, i en els dos casos, bolets mol gustosos. En quant a les flotes, jo això ho vaig sentir fa molt temps, i no se si es refereix als peus de rata perque sortien en quantitats, però no n´estic segur. Potser algú ens ho aclararà.
    En quant al Ou de Reig, que sempre es diu que es el rei del bolet, home....., a mi m´agrada més la llanega i el cep. És allò que sempre es llegeix, però que despres, per exemple , en aquest fòrum crec que no hi ha ningú quel situi coma primer en preferències.
Si però es que més abaix ja parla dels negrets,fredalucs segur.

...pozí, veritat dius.
En línia

Quand senyalis amb el dit, recorda que tres dits et senyalen a tu...
Surfin
Hippie de serie
Meteoclimatic projecte
Cumulonimbus Incus

Missatges: 6786

grrrrrrrrrrrrrrrrrr

« Resposta #3171 en: 29 Agost de 2008, 17:49:07 »

bé, ja tinc les Sabateres a la cabassa  Grin Grin Grin

el meu periple d´avui, ha sigut pujar per una pista forestal en jeep (de mes de 4 metres, a veure si algu em denuncia i surtu a la tele  Grin Grin Grin ) , he fet parades a 3 cotes, 900 mts, res, 1200 , un robellò , camagrocs i cames de perdiu, a 1500 , (faig i pi) , Sabateres i Vaquetes ...
En línia

Sant Joan de les Abadesses , Ripollés, al pre-pirineu de Girona , 750 msnm....

Since 1909
Bigstorm
El terror dels bolets
Meteoclimatic projecte
Cumulonimbus Capillatus

Missatges: 8560

« Resposta #3172 en: 29 Agost de 2008, 18:13:30 »

bé, ja tinc les Sabateres a la cabassa  Grin Grin Grin

el meu periple d´avui, ha sigut pujar per una pista forestal en jeep (de mes de 4 metres, a veure si algu em denuncia i surtu a la tele  Grin Grin Grin ) , he fet parades a 3 cotes, 900 mts, res, 1200 , un robellò , camagrocs i cames de perdiu, a 1500 , (faig i pi) , Sabateres i Vaquetes ...
que bé t'ho passes.... vinga, penja unes fotos que vull veure que són.... Tongue
En línia
Bigstorm
El terror dels bolets
Meteoclimatic projecte
Cumulonimbus Capillatus

Missatges: 8560

« Resposta #3173 en: 29 Agost de 2008, 18:15:20 »

seguim per aquí http://forum.catmeteo.com/index.php/topic,24937.msg680682.html#msg680682 com fem cada any.... Wink
En línia
Pàgines: 1 ... 312 313 314 315 316 317 [318] Anar Dalt Imprimir 
« anterior següent »
Anar a:  

Ingressar amb nom d'usuari, contrasenya i durada de la sessió