Autor
|
Tema: Temporada boletaire 2007/2008 (Llegit 82344 vegades)
|
bubu
Cumulus Humilis

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 296

Lord of the Cistells ! 8-)
|
Avui,per escapar de l'estudi una estona he fullejat "El que hem menjat II" de Josep Pla.Té un capítol de bolets i posa el seu rànking de preferències. "Jo sóc un gran afeccionat al rei dels bolets,o sigui a l'ou de reig,perquè,al meu entendre té exacerbades totes les qualitats dels bolets:és llepissós i mocós....Després per ordre de qualitat,jo posaria darrera de l'amanita caesarea,que no es dona mai en una abundància excessiva,els petits bolets tardorencs que s'utilitzen principalment per a cuinar,tant si són vius com salats en una gerra o en un pot de vidre.A l'hivern,fora del temps en un guisat de carn són excel.lents.Entre aquests bolets,un dels quals(ara no recoro el nom;era negrenc)he menjat,amb truita,al Pallars,era admirablement gustós,jo hi posaria les múrgules,els cama-secs,les cues de rata,el moixí,el carlet blanc,vermell o groc,el rossinyol,el negret,les flotes,etc....Els rovellons i pinetells és gairebé segur que són els més apreciats en el país."
La veritat és que no és gaire explícit però una cosa si que deixa clara que per a ell l'ou de reig és el més bo. Em queda el dubte del bolet negre del pallars(llenega?) i del carlet groc.Tampoc sé el que són les flotes. Tampoc sembla que el rovello estigui dintre de les seves preferències i del cep no en diu pas res. Es nota que Palafrugell no és la capital dels bolets,perquè deixa de posr-ne algun de bàsic,com el moixernó,per exemple.
Doncs jo em penso que per negrencs deu referir-se al tricholoma terreum, o fredulic, primer i més evident , son negres o quasi, d´aquí potser el nóm, segón, diu que son dels bolets petits, i una llanega no és petita, però si ho és el fredolic, i en els dos casos, bolets mol gustosos. En quant a les flotes, jo això ho vaig sentir fa molt temps, i no se si es refereix als peus de rata perque sortien en quantitats, però no n´estic segur. Potser algú ens ho aclararà. En quant al Ou de Reig, que sempre es diu que es el rei del bolet, home....., a mi m´agrada més la llanega i el cep. És allò que sempre es llegeix, però que despres, per exemple , en aquest fòrum crec que no hi ha ningú quel situi coma primer en preferències. Si però es que més abaix ja parla dels negrets,fredalucs segur. ...pozí, veritat dius.
|
|
|
|
|
En línia
|
Quand senyalis amb el dit, recorda que tres dits et senyalen a tu...
|
|
|
Surfin
Hippie de serie
Meteoclimatic projecte
Cumulonimbus Incus

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 6786

grrrrrrrrrrrrrrrrrr
|
bé, ja tinc les Sabateres a la cabassa
el meu periple d´avui, ha sigut pujar per una pista forestal en jeep (de mes de 4 metres, a veure si algu em denuncia i surtu a la tele ) , he fet parades a 3 cotes, 900 mts, res, 1200 , un robellò , camagrocs i cames de perdiu, a 1500 , (faig i pi) , Sabateres i Vaquetes ...
|
|
|
|
|
En línia
|
Sant Joan de les Abadesses , Ripollés, al pre-pirineu de Girona , 750 msnm.... Since 1909
|
|
|
Bigstorm
El terror dels bolets
Meteoclimatic projecte
Cumulonimbus Capillatus

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 8560

|
bé, ja tinc les Sabateres a la cabassa el meu periple d´avui, ha sigut pujar per una pista forestal en jeep (de mes de 4 metres, a veure si algu em denuncia i surtu a la tele  ) , he fet parades a 3 cotes, 900 mts, res, 1200 , un robellò , camagrocs i cames de perdiu, a 1500 , (faig i pi) , Sabateres i Vaquetes ... que bé t'ho passes.... vinga, penja unes fotos que vull veure que són....
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
|
|