Cal Meteocoll
Benvingut(da), Visitant/. Sisplau ingressar o registrar-se.
2 Desembre de 2008, 11:55:37
Inici Ingressar Registrar-se

La fotografia de la setmana
Brisa matinal (avanto)
Foto de la setmana
Notícies: Per manteniment, aquests dies hi haurà algunes interrupcions en el fòrum. Disculpeu les molèsties.

+  Fòrum CATmeteo
|-+  Temes diversos
| |-+  L'entorn natural
| | |-+  troben óssos al Cadí
« anterior següent »
Pàgines: [1] 2 Anar Baix Imprimir
Autor Tema: troben óssos al Cadí  (Llegit 742 vegades)
torreneules
Cumulonimbus Calvus
**
Desconnectat Desconnectat

Gènere: Masculí
Missatges: 2739

tardor al bisaura

troben óssos al Cadí
« en: 5 Agost de 2008, 20:35:29 »

Bona notícia ( o no..  Roll Eyes )

http://actualidad.terra.es/ciencia/articulo/confirmada-cadi-lleida-2667061.htm
En línia

hospitalet de llobregat, barri de sant josep

**tota la terra que el meu cor estima,
des d'aci es veu en serres onejar**

pirineu oriental
MeteoLH
Cumulonimbus Incus

Missatges: 7872

M'agrada força la Tardor !!!

Re: troben óssos al Cadí
« Resposta #1 en: 5 Agost de 2008, 20:49:55 »

Bona notícia sens subte pel que fa a l'expansió de l'ós pel Pirineu i mala notícia pels pagesos i ramaders !  Roll Eyes
En línia

L' Hospitalet de Llobregat  -  La Torrassa          (Barcelonès)       CATALUNYA,          56 msnm

- www.palimpalem.com/5/MeteoLH                          Web
- www.meteolh.blogspot.com                                  Blog
Barrufa
Fractocumulus
**

Missatges: 65

« Resposta #2 en: 5 Agost de 2008, 21:30:09 »

Els llops es deixen veure durant hores a tocar de les cases de Riu i Bellver

http://www.regio7.cat/secciones/noticia.jsp?pRef=2008050500_26_11951__COMARQUES-llops-deixen-veure-durant-hores-tocar-cases-Bellverhttp://www.regio7.cat/secciones/noticia.jsp?pRef=2008050500_26_11951__COMARQUES-llops-deixen-veure-durant-hores-tocar-cases-B

Aixo s'anima...

Ossos, llops ,linx isards senglars per tot arreu.

m'en alegro!
En línia
Risi
Cumulonimbus Calvus
**

Missatges: 2555

el piri a vista d'ocell

« Resposta #3 en: 5 Agost de 2008, 22:18:44 »

Crec que es sens dubte una bona noticia, tenen mes dret a passejar-se ells per aquestes muntanyes que no pas nosaltres, malgrat el potencial perill que puguin representar, m'alegra saber que el nostre Cadí te uns nous habitants  Cheesy

m'encantaria poder veure'n un encara que segur que em cagaria als calçotets i després se’m menjaria amb la tifa enganxada i tot 

En línia

Serralada del Cadí des de La Seu

*Cuando los ángeles lloran, llovera..*
Barrufa
Fractocumulus
**

Missatges: 65

« Resposta #4 en: 6 Agost de 2008, 10:41:56 »

Mes sobre el tema dels ossos.

http://paper.avui.cat/article/societat/135446/los/bru/creua/segre.html
 Wink
En línia
avanto
Cumulonimbus Calvus
**

Missatges: 2002

Rovaniemi a -15ºC

« Resposta #5 en: 6 Agost de 2008, 12:45:19 »

Bona notícia sens subte pel que fa a l'expansió de l'ós pel Pirineu i mala notícia pels pagesos i ramaders !  Roll Eyes

En absolut, es una bona noticia per a tothom, a molts països d'Europa hi ha una cohabitació sense problemes, els problemes dels ramaders (elsp pagesos aqui no hi pinten res) són la globalització i la competència, l'ós no ha representat en els últims 30 anys un problema per a res en absolut, n'hi ho farà en un futur... Wink
En línia

Que bonic es banyar-se en un avanto mentres mires l'Aurora Boreal.
Sant Genís. 255 snm
avanto
Cumulonimbus Calvus
**

Rovaniemi a -15ºC

« Resposta #6 en: 6 Agost de 2008, 12:49:04 »

Jo també m'en alegro però cal diferenciar entre l'ós i el llop, ja que un es carnivor i l'altre omnivor, un només menja carn i l'altre ho fa només esporadicament, generalment en forma de carronya i representant una infima part de les perdues dels ramaders, en molts casos menys de l'1% i sempre pagat a molt bon preu per l'administració. El cas del llop a Catalunya es un altre de ben diferent, a les Espanyes ens porten molta ventatge, amb tema ossos encara més.... Wink
En línia

Sant Genís. 255 snm
avanto
Cumulonimbus Calvus
**

Rovaniemi a -15ºC

« Resposta #7 en: 6 Agost de 2008, 12:54:54 »

Crec que es sens dubte una bona noticia, tenen mes dret a passejar-se ells per aquestes muntanyes que no pas nosaltres, malgrat el potencial perill que puguin representar, m'alegra saber que el nostre Cadí te uns nous habitants  Cheesy

m'encantaria poder veure'n un encara que segur que em cagaria als calçotets i després se’m menjaria amb la tifa enganxada i tot 

Els atacs de l'os als humans són una llegenda...a Eslovenia  tenen 800 ossos ( el país es petitissim) i només hi ha un cas d'atac en 30 anys!!! Va ser un "borinot" que li volia pujar a sobre a una famella amb cries... Shocked Shocked Shocked
Evidentment  al Pirineu no hi ha ni un sol cas d'atac a humans en TOTA LA HISTORIA...això no vol dir que sigui un animal per jugar, es salvatge... Wink
En línia

Sant Genís. 255 snm
casacota
Cumulus Congestus
*

Missatges: 1341

« Resposta #8 en: 6 Agost de 2008, 13:01:00 »

Els atacs de l'os als humans són una llegenda...a Eslovenia  tenen 800 ossos ( el país es petitissim) i només hi ha un cas d'atac en 30 anys!!! Va ser un "borinot" que li volia pujar a sobre a una famella amb cries... Shocked Shocked Shocked
Evidentment  al Pirineu no hi ha ni un sol cas d'atac a humans en TOTA LA HISTORIA...això no vol dir que sigui un animal per jugar, es salvatge... Wink

En canvi sentir udols de llop quan fas bivac sí que és per omplir el sac... als Balcans n'hi han molts i van afamats, cosa que al Pirineu encara no passa.
En línia

avanto
Cumulonimbus Calvus
**

Rovaniemi a -15ºC

« Resposta #9 en: 6 Agost de 2008, 13:01:38 »

Es una noticia excelent!!!
Indica que tenim un Pirineu amb una salut fantàstica i que el Cadí com a Parc Natural esta agafant una molt bona forma. A demés demostra que els ossos són capaços de travessar barreres fisiques enormes (carreteres, rius,...)
Per altra banda es un canvi de situació pel que fa a Catalunya. Ara s'ha d'afrontar el tema i veure com reaccionem com a societat, si al Cantàbric en tenen 150, perquè aqui no en podem tenir 20??
Crec que al segle XXI l'ós i l'home poden viure junts sense cap por l'un de l'altre!!
Felicitats a tots!!!  Grin Wink
En línia

Sant Genís. 255 snm
Pàgines: [1] 2 Anar Dalt Imprimir 
« anterior següent »
Anar a:  

Ingressar amb nom d'usuari, contrasenya i durada de la sessió