Pàgines: [1]
|
 |
|
Autor
|
Tema: Disparitats entre mesures (Llegit 283 vegades)
|
|
|
Riddle
CATmeteo Col.laborador
Cumulonimbus Capillatus

Connectat
Gènere: 
Missatges: 13625

|
Lluís, jo penso que es cosa d'altituds on es trobin les estacions.
La teva i la de l'IES J. Bau (Davis?)...estàn en terrats enlairats?...si és així hi ha més ventilació=màximes a "ratlla".
Les altres dues, deuen estar en garita a 1.5 m...és així? més enclotades=menys ventilació...màximes més elevades.
Tela la caloreta que us ha fet avui noi 
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
|
|
Garíl
L'empordaniccio es un mafiós ¡¡¡¡¡¡¡
Meteoclimatic projecte
Cumulonimbus Capillatus

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 12845

Sé de uno que se ha puesto palote...... XD
|
Altitud + ventilació sense cap dubte........
A cambrils les 3 rainwise marquen diferent i tenim una altitud diferenta cadascuna, no excessia però si suficient per haver-hi difrencies.
Entre 8 o 10 metres d'alçada aprox. 1º dediferencia segons condicions atmosfèriques i lèpoca de l'any (en inversions termiques ja flipes)...
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
Riddle
CATmeteo Col.laborador
Cumulonimbus Capillatus

Connectat
Gènere: 
Missatges: 13625

|
Home...ja sabem que lo oficial és la garita a 1.5 mts i tota la parafernàlia...però per molta garita sobre gespa i tal, si no està ben posada també poden sortir dades falsejades (alguna paret o font de calor propera, etc...) què no se si és el cas dels dos observatoris que ho tenen així. De tota manera, crec que totes les dades que has exposat són ben vàlides!!
Aqui també tinc un exemple semblant...d'avui:
La meva Davis 24.1º de màxima (a 25 metres del terra) Estació SMC Vilassar de Mar (2 kms de casa)...1.5 mts del terra...25.6º de màx (lo que va a missa ).
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
casacota
Cumulus Congestus

Desconnectat
Missatges: 1264

|
Comfirmo la tesi de l'alçada. Vaig canviar, ja fa temps, la meva estació de dintre l'era prop d'un racó i davant d'un paret tot el dia al sol però a 4 metres d'alçada i amb "abric" d'embalatge de poliestirè, a un lloc oficialment correcte , amb gespa, lluny de qualsevol font de calor i en gàbia de plats grossa a 1.5 metres. Malgrat que no tinc mesures simultànies, sí que sembla que a 1.5 metres sobre gespa les màximes són igual o un pelet més altres en la posició correcta. Però també, i sobretot, les mínimes han baixat. Les mínimes en alçada prop d'edificis agafen clarament escalfor artificial...
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
Garíl
L'empordaniccio es un mafiós ¡¡¡¡¡¡¡
Meteoclimatic projecte
Cumulonimbus Capillatus

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 12845

Sé de uno que se ha puesto palote...... XD
|
Les mínimes amb una estació en alçada (edifici, teulada, terrat, etc ... ) merda per molt ben aillada que estigui del terra...
Comprovat a diari.....
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
|