Autor
|
Tema: Montaje de un armario-PC como datalogger (Llegit 24626 vegades)
|
Meteosee
Dame un orujo...dame dos...dame tres.....
Cumulonimbus Calvus

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 3671

Rumio?doncs existeixo...si em deixa el forat negre
|
Definitivamente esto funciona. Ya lleva 14 horas funcionando y la temperatura se mantiene estable en 24º y el disipador de la CPU està frío. Así que lo voy a dejar toda la semana funcionando y el fin de semana que viene ya lo instalo en su sitio definitivo. Además no hace nada de ruido (el ventilador de 12 V está trabajando a 5V por lo que gira lento, pero por su diámetro mueve bastante aire). 
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
meteobreda
Cumulus Mediocris

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 575
|
Tambe pots posar el ventilador conectat a 12v amb una NTC en serie de manera que si la temperatura puja la resistencia baixara i funcionara més depresa.
Ara dubto si es NTC o NTR , baja el que si es es una resistencia que quan la temperatura augmenta la seva resistencia baixa.
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
|
|
Sinner
CATmeteo Col.laborador
Línia de turbonada

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 30311

|
Digueu-me tiquismiquis, pero millor posar un ventilador de 120mm, menys revolucions, menys soroll, mateix caudal d'aire
|
|
|
|
|
En línia
|
Viladecans 23msnm Baix llobregat 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Sinner
CATmeteo Col.laborador
Línia de turbonada

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 30311

|
Tambe pots posar el ventilador conectat a 12v amb una NTC en serie de manera que si la temperatura puja la resistencia baixara i funcionara més depresa.  Ara dubto si es NTC o NTR  , baja el que si es es una resistencia que quan la temperatura augmenta la seva resistencia baixa. Recordant vells temps quan estudiaba electrònica, les resistencies aquestes variables amb la temperatura no son les PTC? igual vaig equivocat, però es que fa molt que no ho toco... Sí, PTC  Hi ha dos tipus de resistencies que varien amb la temperatura. 1 - PTC Los termistores PTC son resistencias (aumenta la temperatura, aumenta la resistividad) http://www.ifent.org/Lecciones/PTC/ptc.htm2 - NTC ...su conductividad crece muy rápidamente con la temperatura. http://www.ifent.org/Lecciones/ntc/ntc.htmAixí i sense que serveixi de precedent crec que tinc raó, es NTC  Jo he muntat circuits amb automates al cole que fan la mateixa funció (sobreescalfament d'un circuit de refrigeració) i programaven els automates en funció dels valors de les resistencies PTC....
|
|
|
|
|
En línia
|
Viladecans 23msnm Baix llobregat 
|
|
|
meteobreda
Cumulus Mediocris

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 575
|
Tambe pots posar el ventilador conectat a 12v amb una NTC en serie de manera que si la temperatura puja la resistencia baixara i funcionara més depresa.  Ara dubto si es NTC o NTR  , baja el que si es es una resistencia que quan la temperatura augmenta la seva resistencia baixa. Recordant vells temps quan estudiaba electrònica, les resistencies aquestes variables amb la temperatura no son les PTC? igual vaig equivocat, però es que fa molt que no ho toco... Sí, PTC  Hi ha dos tipus de resistencies que varien amb la temperatura. 1 - PTC Los termistores PTC son resistencias (aumenta la temperatura, aumenta la resistividad) http://www.ifent.org/Lecciones/PTC/ptc.htm2 - NTC ...su conductividad crece muy rápidamente con la temperatura. http://www.ifent.org/Lecciones/ntc/ntc.htmAixí i sense que serveixi de precedent crec que tinc raó, es NTC  Jo he muntat circuits amb automates al cole que fan la mateixa funció (sobreescalfament d'un circuit de refrigeració) i programaven els automates en funció dels valors de les resistencies PTC....  Tens rao, però el que feieu era segons la ressitencia l'automata feina una o altra cosa. El que vull dir es només la resistencia perque el ventilador revi més o menys tensió i vagi més o menys rapid. Així més calor->menys resistenca->més voltatge->més velocitat. Menys calor->més resistencia->menys voltatge->menys velocitat.
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
|