Cal Meteocoll
Benvingut(da), Visitant/. Sisplau ingressar o registrar-se.
5 Desembre de 2008, 13:27:49
Inici Ingressar Registrar-se

La fotografia de la setmana
Brisa matinal (avanto)
Foto de la setmana
Notícies: La informació meteorològica al minut en el nostre fòrum de seguiments!

+  Fòrum CATmeteo
|-+  Meteorologia
| |-+  Fòrum general de meteorologia i climatologia
| | |-+  Instrumentació
| | | |-+  Montaje de un armario-PC como datalogger
« anterior següent »
Pàgines: 1 ... 11 12 13 14 15 16 [17] 18 19 20 21 22 23 ... 29 Anar Baix Imprimir
Autor Tema: Montaje de un armario-PC como datalogger  (Llegit 25992 vegades)
piolet
Cumulus Congestus
*
Desconnectat Desconnectat

Gènere: Masculí
Missatges: 1527

El Taga des de casa

Re: Montaje de un armario-PC como datalogger
« Resposta #160 en: 22 Febrer de 2006, 07:22:51 »

Crec que acabaré fent algo semblant amb material de desgùas que tinc per aquí. (Bé semblant en funcionalitat, en decoració segur que molt pitjor).

Je,je, serà perque vols, ja que la caixa es molt barata (comparat amb el que valdria una de electronica de volum semblant)  Smiley

Insisteixo: una peixera plena d'oli i ja no tens problemes de sorolls, de calors ni res..... a més es molt decoratiu i si no funciona, a fregir patates......

PD: ....jo m'ho estic plantejant .... El portatil em fot molt de soroll i tinc una placa de PIII....
En línia

Queralbs 1235 msnm... BCN Les Corts 40 msnm

Meteosee
Dame un orujo...dame dos...dame tres.....
Cumulonimbus Calvus
**

Missatges: 3848

Rumio?doncs existeixo...si em deixa la crisis

« Resposta #161 en: 22 Febrer de 2006, 10:37:32 »

Crec que acabaré fent algo semblant amb material de desgùas que tinc per aquí. (Bé semblant en funcionalitat, en decoració segur que molt pitjor).

Je,je, serà perque vols, ja que la caixa es molt barata (comparat amb el que valdria una de electronica de volum semblant)  Smiley

Insisteixo: una peixera plena d'oli i ja no tens problemes de sorolls, de calors ni res..... a més es molt decoratiu i si no funciona, a fregir patates......

PD: ....jo m'ho estic plantejant .... El portatil em fot molt de soroll i tinc una placa de PIII....

Cusha neng, que ara no em fa cap soroll i no s'escalfa gens. De moment el oli haurà d'esperar. De totes maneres si vols provar tu...  Wink
En línia

www.meteosee.com

Reus                   Miami-Platja                   Segur de Calafell
boira
Cumulonimbus Calvus
**
Connectat Connectat

Missatges: 2596

« Resposta #162 en: 22 Febrer de 2006, 10:49:32 »

Com li hagis de canviar després una memorieta o la tarja de xarxa de ... o .... ho tens clar.

A més d'embrutar, l'oli és car, i tampoc és assumpte de posar-n'hi de reciclat de la paella.

Estic provant alguns restes que tinc per aquí. De moment un tros de Dell PIII / 733 MHz, 512 MB, amb font ATX petita (145 W) és un bon candidat per consum i soroll. Ho porta tot a la placa base (video, LAN, ...), el Setup és molt tonto, però es deixa engegar sense teclat ni rata, etc., etc.

En línia
piolet
Cumulus Congestus
*

Missatges: 1527

El Taga des de casa

« Resposta #163 en: 22 Febrer de 2006, 12:24:48 »

Com li hagis de canviar després una memorieta o la tarja de xarxa de ... o .... ho tens clar.

A més d'embrutar, l'oli és car, i tampoc és assumpte de posar-n'hi de reciclat de la paella.

Estic provant alguns restes que tinc per aquí. De moment un tros de Dell PIII / 733 MHz, 512 MB, amb font ATX petita (145 W) és un bon candidat per consum i soroll. Ho porta tot a la placa base (video, LAN, ...), el Setup és molt tonto, però es deixa engegar sense teclat ni rata, etc., etc.

A veure:

Miraré el que costa un refrigerador "cool-fashion-oil-neon-refrigeratet" tipus moding d'aquells que va amb oli, però només el radiador...

Desprès miraré el que costa 5 litres d'oli...

Estudiarem el tema i decidirem.... 

Ara sense conyes : vec més problema amb la font d'alimentació que en la placa i el procesador. Si vull aprofitar la placa que tinc, va amb tarja gràfica agp  i hauré de montar-li wifi... Tot això es consum i si la font no refrigera bé.....cagada l'hemus...
En línia

Queralbs 1235 msnm... BCN Les Corts 40 msnm

Meteosee
Cumulonimbus Calvus
**

« Resposta #164 en: 22 Febrer de 2006, 13:46:32 »

A veure:

Miraré el que costa un refrigerador "cool-fashion-oil-neon-refrigeratet" tipus moding d'aquells que va amb oli, però només el radiador...

Desprès miraré el que costa 5 litres d'oli...

Estudiarem el tema i decidirem.... 

Ara sense conyes : vec més problema amb la font d'alimentació que en la placa i el procesador. Si vull aprofitar la placa que tinc, va amb tarja gràfica agp  i hauré de montar-li wifi... Tot això es consum i si la font no refrigera bé.....cagada l'hemus...

Cap problema! con un PIII y una fuente de 170 W tienes suficiente y por lo que he visto en mi armario-PC si le quitas la tapa a la F.A. y pones en el mismo recorrido del flujo de aire los disipadores de la fuente y el procesador puedes ventilar todo con un solo ventilador de 8 cm alimentado a 5 V para que vaya más lento. Te aseguro que el ruido es mínimo.
En línia

www.meteosee.com

boira
Cumulonimbus Calvus
**
Connectat Connectat

« Resposta #165 en: 22 Febrer de 2006, 15:51:15 »

Cap problema! con un PIII y una fuente de 170 W tienes suficiente y por lo que he visto en mi armario-PC si le quitas la tapa a la F.A. y pones en el mismo recorrido del flujo de aire los disipadores de la fuente y el procesador puedes ventilar todo con un solo ventilador de 8 cm alimentado a 5 V para que vaya más lento. Te aseguro que el ruido es mínimo.

Si, por velocidad, memoria, etc., ya sé que es suficiente.

Lo que estava mirando ahora es el consumo, cosa que no había hecho nunca. Creo que el consumo es un factor importante: ahorraremos energía, menos disipación total y más autonomía si algún dia se usa un SAI.

Estoy midiendo con un mA de aguja, pues es el único instrumento que me marca un valor medio en AC con oscilaciones.

En esta placa PIII / 733 se estabiliza bastante alrededor de los 125 mA. Cuando arranca y rasca bastante disco sube momentáneamente hasta unos 160-170 mA.

Probé con un PII / 400 MHz y consumía hasta 180 - 210 mA para estabilizarse a unos 140 - 150 mA.

Lo nada despreciable es que con el ordenador "parado" la fuente ATX se lleva 50-60 mA en ambos equipos.
En línia
Meteosee
Cumulonimbus Calvus
**

« Resposta #166 en: 22 Febrer de 2006, 21:53:26 »

En la página 5 ya puse los consumos medidos de todo el conjunto, tanto encendido como en stand-by (hay que ver lo que gasta "apagado").

Te dejo el link por si no lo viste: http://forum.catmeteo.com/index.php/topic,2775.60.html

Bueno, te los pongo aquí también:

Con actividad en el disco duro: 34.5 W
Sin actividad en el disco: 23 W
Apagado (stand by): 13 W !!! (más vale no apagarlo)

Calculé cuanto cuesta esto al año y me parece que salía a 18€ anuales teniéndolo siempre encendido, así que si aunque tu montaje gaste algo más difícilmente vas a pasar de 30€ anuales.

Wink
En línia

www.meteosee.com

boira
Cumulonimbus Calvus
**
Connectat Connectat

« Resposta #167 en: 23 Febrer de 2006, 00:02:41 »

En la página 5 ya puse los consumos medidos ...

Si, ya los había leído, pero no recordaba el "Stand-by".  Sorprendente.

Veo que en general nos salen valores semejantes.

No sé que puede salir con una placa de generación posterior y P-IV o AMD. Otro asunto a probar, aunque sólo sea por curiosidad.

También tengo ganas de experimentar con algún otro disco, pero ahora no tengo mucho material disponible.

En línia
Meteosee
Cumulonimbus Calvus
**

« Resposta #168 en: 23 Febrer de 2006, 00:09:22 »

En la página 5 ya puse los consumos medidos ...

Si, ya los había leído, pero no recordaba el "Stand-by".  Sorprendente.

Veo que en general nos salen valores semejantes.

No sé que puede salir con una placa de generación posterior y P-IV o AMD. Otro asunto a probar, aunque sólo sea por curiosidad.

También tengo ganas de experimentar con algún otro disco, pero ahora no tengo mucho material disponible.

Me imagino que un Pentium4 gastará algo más porque tiene muchos más transistores que la generación anterior y las placas actuales llevan tarjetas de sonido más avanzadas... aunque siempre se pueden desactivar.

Lo que está claro es que cualquier PC con un procesador un poco antiguo, con una VGA normalita y con lo justo para funcionar gasta suficientemente poco para que ésto no sea un obstáculo para tenerlo siempre encendido recogiendo datos.
En línia

www.meteosee.com

boira
Cumulonimbus Calvus
**
Connectat Connectat

« Resposta #169 en: 23 Febrer de 2006, 09:40:41 »

Con actividad en el disco duro: 34.5 W
Sin actividad en el disco: 23 W
Apagado (stand by): 13 W !!! (más vale no apagarlo)

¿ Cómo los mediste ? ¿ Con mA  y VxI ? ¿ o dispones de algún medidor RMS ?

Lo digo porque las medidas de mA pueden ser comparativas, pero los W resultantes pueden ser bastante distintos a VxI ya que la corriente, imagino, será muy pulsante y com un período muy corto al aplicarse la entrada directamente a un rectificador + filtro.
En línia
Pàgines: 1 ... 11 12 13 14 15 16 [17] 18 19 20 21 22 23 ... 29 Anar Dalt Imprimir 
« anterior següent »
Anar a:  

Ingressar amb nom d'usuari, contrasenya i durada de la sessió