Cal Meteocoll
Benvingut(da), Visitant/. Sisplau ingressar o registrar-se.
5 Desembre de 2008, 13:21:30
Inici Ingressar Registrar-se

La fotografia de la setmana
Brisa matinal (avanto)
Foto de la setmana
Notícies: La instrumentació és bàsica en meteorologia. Vols compartir els teus coneixements?

+  Fòrum CATmeteo
|-+  Meteorologia
| |-+  Fòrum general de meteorologia i climatologia
| | |-+  Instrumentació
| | | |-+  Montaje de un armario-PC como datalogger
« anterior següent »
Pàgines: 1 ... 22 23 24 25 26 27 [28] 29 Anar Baix Imprimir
Autor Tema: Montaje de un armario-PC como datalogger  (Llegit 25984 vegades)
boira
Cumulonimbus Calvus
**
Connectat Connectat

Gènere: Masculí
Missatges: 2596

Re: Montaje de un armario-PC como datalogger
« Resposta #270 en: 12 Febrer de 2008, 08:45:00 »

Coses que es poden fer al voltant de tot això:

- Agafar un PC vell que et dongui algú. Treure-li tot el que gasti i/o faci soroll (CD, disquetera, ...). L'opció més econòmica. Jo tinc ara mateix un Dell Optiplex PIII/733MHz/512MB, silenciós i poc consum elèctric (respecte altres PC). (La feina li ocupa menys d'un 10% de CPU i uns 150 MB de RAM)

- Muntar algo "guai" amb una placa micro-ITX

- Agafar una placa base "de mig/gran consum" tipus VIA o Intel, de les petites, que van sense ventilador de CPU, etc., i posar-la dins l'armari.  Més econòmic que l'opció micro-ITX.

- Deixar-se de PCs i passar-se al Meteohub  http://forum.catmeteo.com/index.php/topic,21872.0.html
En línia
Vaqueret
Cumulus
Desconnectat Desconnectat

Missatges: 235

The CloudMaker Experiment....

« Resposta #271 en: 4 Juliol de 2008, 18:19:48 »

Com ja tenim al damunt les vacances d'estiu, estic plantejant-me de fer alguns projectes que tenia al calaix, un dels quals consisteix en gastar un router antic com a servidor de dades de la estació. Concretament la idea és ficar un s.o. OpenWrt a un thomson Speedtouch (basat en un Broadcom 6345, amb 16M RAM, int serie i dos USB).
L'interés de la idea està en l'abundància d'aparells d'aquestos que hi ha (estic segur que qualsevol de nosaltres en tenim un o dos tirats per casa, ja que cada volta que canviem de proveidor d'interné ens canvien el router)

La pregunta és: Algú ha fet algo d'això abans?

La veritat és que ho tinc cruu, donat que la idea és comunicar via sèrie amb una estació WS3600, amb el problema de 'timings' (no gasta un protocol RS232 sino una implementació 'sui generis' de I2C), aixi que s'agraeix qualsevol sugerència.

Sal·lutacions!
En línia

boira
Cumulonimbus Calvus
**
Connectat Connectat

« Resposta #272 en: 4 Juliol de 2008, 18:59:58 »

Vaja, que vols fer-te una espècie de meteohub però a la teva mida .... i amb suport Ws3600.

(hi ha qui busca activitats més senzilletes per les vacances)

Sort. Amb temps i ganes segur que es pot fer !

En línia
Sinner
CATmeteo Col.laborador
Línia de turbonada
*
Connectat Connectat

Missatges: 30869

« Resposta #273 en: 4 Juliol de 2008, 20:01:18 »

Potser....això us interessa

http://www.xataka.com/2008/07/02-netgear-wgr614l-router-opensource
En línia

Viladecans 23msnm Baix llobregat

Meteosee
Dame un orujo...dame dos...dame tres.....
Cumulonimbus Calvus
**

Missatges: 3848

Rumio?doncs existeixo...si em deixa la crisis

« Resposta #274 en: 4 Juliol de 2008, 20:11:18 »

Recupero el tema perquè voldria saber si algú més té un pc datalogger d'aquesta mena comprat encara que sigui per peces, i m'agradaria saber quin preu pot tenir. Estic interessat un un trastet d'aquests que van tan bé i poder-li donar un descans al meu PC  Grin

També deixo anar, que si hi ha algú que em podés muntar un bixu d'aquest a preu raonable doncs tot es mirar-s'ho, eh??  Wink

A veure que em podeu dir d'aquests dubte i propostes. Gràcies i salut  Cheesy

Cap problema home, et monto un en un plis-plas.  Tu diga'm de quin tamany el vols i veurem qué es pot fer. En quant al preu surt més o menys com un PC normal, però has de tenir en compte que les prestacions son inferiors.
Aquest que veus al report va sortir mooooolt barat perque està fet tot amb peces reciclades.

Saludus!

En línia

www.meteosee.com

Reus                   Miami-Platja                   Segur de Calafell
Meteosee
Dame un orujo...dame dos...dame tres.....
Cumulonimbus Calvus
**

Missatges: 3848

Rumio?doncs existeixo...si em deixa la crisis

« Resposta #275 en: 4 Juliol de 2008, 20:29:17 »

Vaja! Veig que no ha quedat ni una foto del muntatge. Pujaré un parell de fotos actuals. El armari sembla una mica abandonat però es que porta dos anys i mig funcionant sense parar cap dia i la pols es va acumulant. Potser aquest cap de setmana li faré una mica de manteniment i aprofitaré per millorar el tancament de la porta, que vaig ficar un tros de cinta aïllant provisionalment fa dos anys i pico i encara està posada...

He de fer una menció especial de la placa base que vaig fer servir d'un IBM vell, al qual li vaig treure el ventilador del disipador de la CPU i nomes amb el ventilador extern ha aguantat tot aquest temps, amb tempestes incloses.

Bé, aquí van les fotos.   (Avís: si faig la feina per altres no sóc tan xapus, però ja se sap que "en casa de herrero...")

* DSC_9167b.jpg (87.93 KB, 1024x681 - vist 187 vegades.)

* DSC_9169b.jpg (102.32 KB, 1024x681 - vist 186 vegades.)
En línia

www.meteosee.com

Reus                   Miami-Platja                   Segur de Calafell
boira
Cumulonimbus Calvus
**
Connectat Connectat

« Resposta #276 en: 8 Juliol de 2008, 16:04:47 »

He arreplegat "donat" un IBM Thinkpad 380E
No tenia alimentador (16V) i l'he connectat a una font de 13,5 V (M'he arriscat)
A aquesta tensió consumeix 1,4 - 1,6A en funcionament (1A quan apaga pantalla)
A 13,5V i 1,5A són 20 W
Una bona opció per alimentar desde bateries estacionaries o similars
En línia
Timonet gelat
Meteoclimatic projecte
Cumulonimbus Calvus
**

Missatges: 3324

Pròxima estació: l'hivern

« Resposta #277 en: 8 Juliol de 2008, 21:40:01 »

Xics, jo també m'apunte ara a la moda del Armari-PC !! Tinc un IBM PIII amb 400 Mb RAM. Voldria saber si podria fer funcionar el 'miniPC' amb una placa solar, dins d'una caixa estanca d'electricitat.
En línia

boira
Cumulonimbus Calvus
**
Connectat Connectat

« Resposta #278 en: 10 Juliol de 2008, 13:34:38 »

Xics, jo també m'apunte ara a la moda del Armari-PC !! Tinc un IBM PIII amb 400 Mb RAM. Voldria saber si podria fer funcionar el 'miniPC' amb una placa solar, dins d'una caixa estanca d'electricitat.

Un PC d'aquests et pot consumir, anant bé, 30 - 35 W
Comptant que el sol no hi és totes les hores del dia necessites una placa que dongui moooolt més d'això.
Així, a ull, necessites 1m2 de placa o més

A part bateria estacionaria i regulador de carga i potser inversors, etc.
En línia
MeteoTortosa
Lo poal i la granera
Cumulonimbus Capillatus

Missatges: 11823

¿Quis custodiet ipsos custodes?

« Resposta #279 en: 13 Juliol de 2008, 21:58:04 »

El meu mini PC és un P4 a 3.2 Ghz amb 1Gb de RAM i 350 Gb de HD  . Aquest és el que tinc per a l'estació unicament. No tinc ni idea que deu consumir, suposo que un futimé. Com que tinc el portàtil per a altres coses, aquest es pasa dies allà al racó encés sense que li foti cas...com que el controlo remotament des de'l portàtil.

Pot ser ara que l'haig de canviar d'ubicació, m'aniré mirant si trobo alguna cosa que estigue bé per eBay o de segona ma a les botigues d'informàtica que hi compro.

O bé comprar-lo ja fet, o fer una mica de "bricomania" i montar-lo jo...

Tornarem a llegir el post sencer per veure els pasos a fer...i si el senyor Meteosee apareix per aquí, li agrairia fiques la foto on es veuen les conexions de 5V que va fer servir per alimentar el mini PC.
En línia

Per fi he arribat a la puta maleida xifra dels 10.000 posts
Pàgines: 1 ... 22 23 24 25 26 27 [28] 29 Anar Dalt Imprimir 
« anterior següent »
Anar a:  

Ingressar amb nom d'usuari, contrasenya i durada de la sessió