Autor
|
Tema: Montaje de un armario-PC como datalogger (Llegit 25984 vegades)
|
boira
Cumulonimbus Calvus

Connectat
Gènere: 
Missatges: 2596

|
Coses que es poden fer al voltant de tot això:
- Agafar un PC vell que et dongui algú. Treure-li tot el que gasti i/o faci soroll (CD, disquetera, ...). L'opció més econòmica. Jo tinc ara mateix un Dell Optiplex PIII/733MHz/512MB, silenciós i poc consum elèctric (respecte altres PC). (La feina li ocupa menys d'un 10% de CPU i uns 150 MB de RAM)
- Muntar algo "guai" amb una placa micro-ITX
- Agafar una placa base "de mig/gran consum" tipus VIA o Intel, de les petites, que van sense ventilador de CPU, etc., i posar-la dins l'armari. Més econòmic que l'opció micro-ITX.
- Deixar-se de PCs i passar-se al Meteohub http://forum.catmeteo.com/index.php/topic,21872.0.html
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
Vaqueret
Cumulus

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 235

The CloudMaker Experiment....
|
Com ja tenim al damunt les vacances d'estiu, estic plantejant-me de fer alguns projectes que tenia al calaix, un dels quals consisteix en gastar un router antic com a servidor de dades de la estació. Concretament la idea és ficar un s.o. OpenWrt a un thomson Speedtouch (basat en un Broadcom 6345, amb 16M RAM, int serie i dos USB). L'interés de la idea està en l'abundància d'aparells d'aquestos que hi ha (estic segur que qualsevol de nosaltres en tenim un o dos tirats per casa, ja que cada volta que canviem de proveidor d'interné ens canvien el router)
La pregunta és: Algú ha fet algo d'això abans?
La veritat és que ho tinc cruu, donat que la idea és comunicar via sèrie amb una estació WS3600, amb el problema de 'timings' (no gasta un protocol RS232 sino una implementació 'sui generis' de I2C), aixi que s'agraeix qualsevol sugerència.
Sal·lutacions!
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
boira
Cumulonimbus Calvus

Connectat
Gènere: 

|
Vaja, que vols fer-te una espècie de meteohub però a la teva mida .... i amb suport Ws3600.
(hi ha qui busca activitats més senzilletes per les vacances)
Sort. Amb temps i ganes segur que es pot fer !
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
|
|
|
|
Meteosee
Dame un orujo...dame dos...dame tres.....
Cumulonimbus Calvus

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 3848

Rumio?doncs existeixo...si em deixa la crisis
|
Vaja! Veig que no ha quedat ni una foto del muntatge. Pujaré un parell de fotos actuals. El armari sembla una mica abandonat però es que porta dos anys i mig funcionant sense parar cap dia i la pols es va acumulant. Potser aquest cap de setmana li faré una mica de manteniment i aprofitaré per millorar el tancament de la porta, que vaig ficar un tros de cinta aïllant provisionalment fa dos anys i pico i encara està posada...
He de fer una menció especial de la placa base que vaig fer servir d'un IBM vell, al qual li vaig treure el ventilador del disipador de la CPU i nomes amb el ventilador extern ha aguantat tot aquest temps, amb tempestes incloses.
Bé, aquí van les fotos. (Avís: si faig la feina per altres no sóc tan xapus, però ja se sap que "en casa de herrero...")
|
|
|
|
boira
Cumulonimbus Calvus

Connectat
Gènere: 

|
He arreplegat "donat" un IBM Thinkpad 380E No tenia alimentador (16V) i l'he connectat a una font de 13,5 V (M'he arriscat) A aquesta tensió consumeix 1,4 - 1,6A en funcionament (1A quan apaga pantalla) A 13,5V i 1,5A són 20 W Una bona opció per alimentar desde bateries estacionaries o similars
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
Timonet gelat
Meteoclimatic projecte
Cumulonimbus Calvus

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 3324

Pròxima estació: l'hivern
|
Xics, jo també m'apunte ara a la moda del Armari-PC !! Tinc un IBM PIII amb 400 Mb RAM. Voldria saber si podria fer funcionar el 'miniPC' amb una placa solar, dins d'una caixa estanca d'electricitat.
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
|
|