Pàgines: [1]
|
 |
|
Autor
|
Tema: Percepció social del clima (Llegit 245 vegades)
|
Gerard Taulé
Cumulonimbus Incus

Desconnectat
Missatges: 7323
El meteofanàtic de la illa de calor gironina
|
Les persones vivim el temps, el clima de manera diferent segons la classe social, l´edat i el medi (rural o urbà). Normalment la gent de les ciutats viu d´esquenes al temps que està fent, i si no és per obligació gairebè no s´enrecorda del temps del dia que ha viscut, en canvi la gent del camp com el seu producte pot veure´s afectat per la meteo viu més intensament el temps que fa cada dia. En Javier Martin Vide va fer un estudi dient que la gent de ciutat té una percepció equivocada del clima, o més ben dit, subjectiva. Sobretot el resum és que pensen que plou més el cap de setmana que entre setmana i ell va demostrar que plou igual.
També la percepció equivocada de la gent que amb sol fa més calor que quan plou, això és vàlid a la primavera i a l´estiu, però no a l´hivern, i a vegades a la tardor. I és que la gent sobretot viu de dia, i clar quan fa sol, nota la calor del sol, però les mínimes més baixes es produeixen quan fa sol.
Què en penseu? Sabeu d´algun prejudici de la gent sobre el clima que està equivocat?
|
|
|
|
|
En línia
|
Salt (Gironès), 84 m 15,4º, 750 mm, 41º i -7,8º Blog "El clima i la meteorologia" gerardtaule.blogspot.com www.acom.esLa meteorologia és la sal de la vida del meteofanàtic
|
|
|
|
|
NEUinBLL
Cumulus Congestus

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 1099

Gavà -Baix Llobregat- ( BCN )
|
doncs això quer dius de que en cap de setmana plou igual pot ser, però jo recordo ara per sobre un documental d'aquests tant macos que vaig veure a la 2 ja fa bastant temps, quan tenia "bona vida" per veure aquests programes en aquelles hores.
En el documenmtal sortia un tio que explicava amb la seva teoria que això de que plovia més en cap de setmana era cert, almenys en la ciutat d'estudi (em sembla que parlava a nivell de ciutat) i l'explicació venia relacionada amb el grau de particules contaminants que s'acumulaven durant la setmana laboral i que a finals de setmana servien com a base per condensació de l'aigua en forma de plujes. Potser acotava l'estudi a una ciutat i en una època determinada, en situacions de desenvolupament de nuvolositat per convecció. No m'en recordo quasi gens del detalls però el tema anava per aquí.
I referent a la gent de ciutat, diria que uns quants (ni molt menys tots els urbanites) no veuen ni el cel, tret de quan surten de la mateixa ciutat en cap de setmana i alguns ni així. No és que no el mirin, és que ni el veuen. Llavors no és estrany que tinguin idees distorsionades sobre el temps.
Si vaig veure aquest reportatge a Discovery Channel, es basa a una ciutat de USA, no la recordo, i era aixó que recollien mes pluja en cap de setmana que de dilluns a divendres, al cap del any.
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
tro
Profesor Bacterio
Cumulonimbus Calvus

Desconnectat
Missatges: 3143

|
doncs això quer dius de que en cap de setmana plou igual pot ser, però jo recordo ara per sobre un documental d'aquests tant macos que vaig veure a la 2 ja fa bastant temps, quan tenia "bona vida" per veure aquests programes en aquelles hores.
En el documenmtal sortia un tio que explicava amb la seva teoria que això de que plovia més en cap de setmana era cert, almenys en la ciutat d'estudi (em sembla que parlava a nivell de ciutat) i l'explicació venia relacionada amb el grau de particules contaminants que s'acumulaven durant la setmana laboral i que a finals de setmana servien com a base per condensació de l'aigua en forma de plujes. Potser acotava l'estudi a una ciutat i en una època determinada, en situacions de desenvolupament de nuvolositat per convecció. No m'en recordo quasi gens del detalls però el tema anava per aquí.
I referent a la gent de ciutat, diria que uns quants (ni molt menys tots els urbanites) no veuen ni el cel, tret de quan surten de la mateixa ciutat en cap de setmana i alguns ni així. No és que no el mirin, és que ni el veuen. Llavors no és estrany que tinguin idees distorsionades sobre el temps.
Si vaig veure aquest reportatge a Discovery Channel, es basa a una ciutat de USA, no la recordo, i era aixó que recollien mes pluja en cap de setmana que de dilluns a divendres, al cap del any. així anava bé. Jo el vaig veure fa moltíssim, no me'n recordo massa, i la meva conclusió és que d'estudis se'n pot fer molts però la majoria, per no dir tots, són limitats. Aquesta persona va trobar aquesta relació amb els contaminants, però ves a saber si no hi havia altres condicionants per a que es dongués aquest resultat.
De fa temps estic més o menys convençut que un arriba a trobar les conclusions que un està predisposat a trobar. La ciencia està molt bé, però la ciencia no ho és tot en absolut.
|
|
|
|
|
En línia
|
Guissona - La Segarra
|
|
|
Pyrene
La reina del Pirineu
Cumulonimbus Calvus

Desconnectat
Gènere: 
Missatges: 2257
|
Doncs mira un cas, la meva companya de treball, quan està núvol es tapa tota de dalt a baix, i no fa més que queixar-se de quin fred fa....i si surt el sol....lo primer que diu: "ayyy ahora ya no se está tan mal, hace más calorcillo.." 
Quan arriba el divendres i suposem que estigui núvol: "claaaaaaaro, no falla llega el fin de semana y nublado..."
....conclusió: es un esteorotip de urbanita amb prejudicis amb el clima...
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
|
|
Gerard Taulé
Cumulonimbus Incus

Desconnectat
|
Igual que aquí a Girona, si fa sol com avui, es veu gent desabrigada al migdia, en canvi si està núvol, molts s´abriguen encara que la temperatura sigui molt alta.
|
|
|
|
|
En línia
|
Salt (Gironès), 84 m 15,4º, 750 mm, 41º i -7,8º Blog "El clima i la meteorologia" gerardtaule.blogspot.com www.acom.esLa meteorologia és la sal de la vida del meteofanàtic
|
|
|
|
|
Gerard Taulé
Cumulonimbus Incus

Desconnectat
|
A part del sobat:arriba el cap de setmana... torna a ploure que ja heu comentat hi ha una sèrie de clixés sobre el clima que jo he detectat. 1 A l'hivern plou molt. No necessàriament ja en aguns casos mesos de l'hivern són dels més secs del'any. 2 a la primavera fa bon temps. No necessariament ja que és una epoca força inestable al nostre clima 3 amb la calor que ha fet aquest estiu....quin hivern ens espera¡¡¡. d'on s'ho treuen?  4 A Àvila fa molt fred, però a Barcelona més perque és un fred molt humid.  5 Welcome to spain: beach weather always. I els guiris en màniga curta amb 10º per la rambla (i amb el barret mexicano, of corse) 
Molt bé, penso que ho has expressat a la perfecció. Un altre tòpic, i aquests per desgràcia hi cauen els meteoròlegs de la tele, no només els de TV3, sinó els de TV1, Tele 5, etc. Arriba el 20 de març, hi diuen, ja ha arribat el bon temps. No et fot!!!! Què volen dir, que ara ja farà sol i calor fins al 23 de setembre!!!! Suposo que el que volen dir és que s´ha acabat el fred. Però sovint fa més "mal temps" a la primavera que a l´hivern, plou més a Girona a la primavera que a l´hivern. En fi...
|
|
|
|
|
En línia
|
|
|
|
Pàgines: [1]
|
|
|
|
|